Gå til innhold

Network Norway og dårlig dekning\signal loss

Anbefalte innlegg

Har Network Norway på mobilen, og har store problemer med at jeg ikke har dekning flere steder hvor andre operatører har (bor i Oslo) og kan fint ikke ha dekning mitt i sentrum, og har ikke dekning inne i store bygninger i det heletatt.

Et annet problem er at stemmene blir forvrengt under samtaler, det kan skje 1 gang i løpet av samtalen eller 20 - og det er fryktelig irriterene å måtte si "kan du gjenta det?" hele tiden, føler seg ikke så veldig lur når man er i en viktig samtale.

Har hatt 2 mobiler med samme abonnement og 2 simkort, og oppdaterer "nett tjeneste" eller hva nå enn det heter så ofte det kommer tips om det på mobilen.

Noen som opplever noe lignende eller vet hva som er galt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dette har jeg opplevd flere ganger selv. Særlig da jeg har kjørt bil på E-18 i området Asker/Sandvika. Virker som om det er et grenseområde mellom NN og Telenor, og i stedet for at den bare velger et nett og ferdig med det faller all dekning ut.

Jeg har nå satt telefonen til valg av manuelt nett og valgte Telenor. Ser ut til at problemene for min del er løst.

Lenke til kommentar

Trodde denne switchingen mellom Telenor og Network Norway nettet skulle gå uten problemer. Det påstår i hvert fall One Call : "One Call bytter nå over til Telenor-dekning der hvor Network Norways eget nett ikke dekker. Vekslingen mellom de 2 nettene skjer automatisk og telefonen din velger alltid den senderen som gir best dekning."

Spørsmålet er kanskje om telefonen bytter i tide, eller om den bytter for sent slik at den ikke velger antennen med best dekning, men holder seg på en NN antenne med dårlige signaler for lenge.

Har hørt om flere som sliter med dette. Dette er altfor dårlig, og enten så er ikke byttingen gjennomtenkt, eller så er det noe som kan oppgraderes i basestasjonene kanskje.

Lenke til kommentar

Kan ikke velge å bruke Telenor eller Netcom, når jeg velger å bruke manuell søking og velger noe annet enn NW så får jeg melding om at det er en "Forbudt handling" også får jeg "kun nødanrop tilgjengelig". Når jeg mister dekning til vanlig, dvs. om jeg går inn i en bygning eller lignende så står det også "kun nødanrop" på skjermen. Veldig irriterende. Men nå klarte jeg for engang skyld å holde 2 samtaler til banken uten at stemmen til motparten ble forvrengt, det var imponerende :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...