Bruktbilen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Har hatt diare en stund, men det sluttet for et par dager siden, nå derimot ikke fått drite på 2 dager, selv om jeg ikke har hatt matlyst(spist 2 brødskiver med egg i dag) så er dette lite. Det kan nok være fordi jeg har tømt meg siden jeg har hatt diare, og nå "fylles tarmene opp". Klokka 18:00 derimot spiste jeg 1-2 biter av en pizza, klarte ikke mer, nå spydde(kastet?) jeg dem opp, skulle trodd de var fordøyd for en stund siden. Har ikke feber, føler meg sliten, fryser litt og startet å blø en god del neseblod fordi jeg pirket snørr fra et eller annet sår i nesa, blør så og si aldri neseblod, så det var jo litt snodig, selv om jeg pirket litt opp i nesa. Nåh, hva kan det være? Må uansett dra på skolen for å få med meg undervisningen, så ligge hjemme går ikke før i helga, og da må jeg uansett gjøre lekser. Endret 17. september 2008 av Bruktbilen Lenke til kommentar
Gjest Guest_Helio_* Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Virker som du fremdeles har ugunstig flora i mage/tarm, og derfor blir kvalm hvis du får i deg mat. Når du har diare og mister mye av de positive bakteriene kan de patogene (sykdomsfremkallende) bakteriene og sopp utnytte situasjonen til å formere seg mer enn normalt. Du kan prøve å drikke Biola (står sammen med melken i butikken) som inneholder probiotika (naturlige gode tarmbakterier) som kan hjelpe deg med å stabilisere tarmfloraen. Det er andre ting du også kan gjøre, men dette er det enkleste å prøve først. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Takker, skal få kjøpt noe idag. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Har hatt diare en stund, men det sluttet for et par dager siden, nå derimot ikke fått drite på 2 dager, selv om jeg ikke har hatt matlyst(spist 2 brødskiver med egg i dag) så er dette lite. Det kan nok være fordi jeg har tømt meg siden jeg har hatt diare, og nå "fylles tarmene opp". Klokka 18:00 derimot spiste jeg 1-2 biter av en pizza, klarte ikke mer, nå spydde(kastet?) jeg dem opp, skulle trodd de var fordøyd for en stund siden. Har ikke feber, føler meg sliten, fryser litt og startet å blø en god del neseblod fordi jeg pirket snørr fra et eller annet sår i nesa, blør så og si aldri neseblod, så det var jo litt snodig, selv om jeg pirket litt opp i nesa. Nåh, hva kan det være? Må uansett dra på skolen for å få med meg undervisningen, så ligge hjemme går ikke før i helga, og da må jeg uansett gjøre lekser. Hei. Det leses ut som du har fått en skikkelig omgang... Du kan følge Helio sitt råd, med litt Biola. Og kanskje litt mer "fiber", s. f.eks grovbrød. Ellers er det ingenting som er galt med bakterieflora i tarmene dine... Lenke til kommentar
Birthe Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Om du ikke liker Biola kan du jo også spise yoghurt, eller drikke vanlig surmelk... vær obs på at melk (også surmelk og biola) gjør at fordøyelsen går senere fordi melken får en osteaktig kansistens da den reagerer med magasaften, det skulle dog ikke være noe fare ved det så vidt jeg forstår... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå