Tee-Zee Skrevet 10. oktober 2008 Del Skrevet 10. oktober 2008 Jeg har hørt det motsatte om akkurat den, men det er jo bare å vente og se. Ikke regisrtrert enda, i hvert fall. Vanvittig fet lyd, da. http://www.klikk.no/motor/bil/article343426.ece Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) ^ 1.7 mill for en Nissan. Hah! En 911 Turbo starter på 2.15 her i landet, så forskjellen er ikke så veldig stor. Endret 11. oktober 2008 av ahpadt Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Men nå er jo en GT-R raskere enn en 911 Turbo, da. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Ikke begynn på det der igjen............. Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) i forhold til 2007 911 turbo så har GT-Ren litt mindre HK litt mindre moment, ca 1-3KM7H lavere topfart men GT-Ren er 0.2 raskere på 0 til 100 en 911en. når det er sagt så er vel GT-R den raskeste rundt Nürburgring (Nordschleife) så vidt jeg kan finne. wiki er kjekt er bare sekunder det er snakk om Endret 11. oktober 2008 av stich_it Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) i forhold til 2007 911 turbo så har GT-Ren litt mindre HK litt mindre moment, ca 1-3KM7H lavere topfart men GT-Ren er 0.2 raskere på 0 til 100 en 911en. når det er sagt så er vel GT-R den raskeste rundt Nürburgring (Nordschleife) så vidt jeg kan finne. wiki er kjekt er bare sekunder det er snakk om Bare vent til 911 Turbo får PDK, da blir det andre boller på 0-100. Uansett, quoter meg selv: Ja, rundetider rundt en racerbane betyr alt, spesielt når det ikke eksisterer noen regler eller lover for hvordan en rundetid skal måles. Veldig enkelt å lage like omgivelser på en bane som har omgivelser som endres flere hundre ganger om dagen... Les: http://drivers-republic.com/first_look/int...bb770ddf45f0b2d + http://www.speedsportlife.com/2008/10/01/a...bitter-porsche/ De som bryr seg om rundetider rundt en racerbane vil aldri kjøpe en GT-R eller 911 Turbo. De vil kjøpe en Lotus Exige eller 911 GT3 RS. Endret 11. oktober 2008 av ahpadt Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 (endret) Ok. De som vil ha en bil som er kul å se på (selv om det selvfølgelig er subjektivt), en av verdens mest avanserte biler, "praktisk" og som i tillegg er noen hundretusen billigere enn en 911, hva kjøper de? Jo, en Nissan GT-R. Endret 11. oktober 2008 av Tee-Zee Lenke til kommentar
rublings Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Hva ,ed de som vil ha en Porsche og ikke en riskoker? Jeg ville helt sikkert valgt GTR, men det er fordi jeg ikke er opptatt av merket. Det er nok veldig mange som velger Porsche bare fordi de ikke vil ha bil fra et merke som også lager biler som Note og Micra Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Ja, men da velger de bil ut fra status. Det teller ikke som argument for en som ser på seg selv som bilinteressert i min bok. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Micra er vel faktisk en fin by/kone(nummer 2-bil, men hvem pokkers skau kan du ta i over 200 for? (Cayenne) Go Nissan Lenke til kommentar
rublings Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg rakker ikke ned på Nissan, tvert i mot. Det at de har klart å matche en av Porsches topp-modeller er jo utrolig i seg selv. Porsche har jo laget 911 i en halv evighet, finpusset på alt som kan finpusses, så når GTR kommer og matcher dette er jo det fantastisk. Klart man kan være bilintressert selvom man tar med bilmerket i vurdering av kjøp. Dette er jo for eksempel veldig viktig når man en gang skal selge bilen, og om den blir en klassiker eller ikke. Det at GTR er noen 100.000 billigere er nok ikke en avgjørende faktor for de som vil ha Porsche. Av og til er ikke spesifikasjoner nok. Man må jo like bilen også. Mange forguder jo 911's tidløse design, og 911 har jo plenty med fanklubber. Enten er man sykelig opptatt av elektronikk og spesifikasjoner og kjøper en GTR, eller så elsker man det tidløse designet og Porsche-merket på 911 og kjøper en slik. Ingen her inne kan si at en 911 Turbo er en dårlig bil, da blir det veldigt subjektivt. Regner med det er et fåtall her inne som har kjørt disse bilene, og da føler jeg at det blir litt feil og uttale seg om hva som er best, når begge bilene er så like når det kommer til spesifikasjoner. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Jeg rakker ikke ned på Nissan, tvert i mot. Det at de har klart å matche en av Porsches topp-modeller er jo utrolig i seg selv. Porsche har jo laget 911 i en halv evighet, finpusset på alt som kan finpusses, så når GTR kommer og matcher dette er jo det fantastisk. Klart man kan være bilintressert selvom man tar med bilmerket i vurdering av kjøp. Dette er jo for eksempel veldig viktig når man en gang skal selge bilen, og om den blir en klassiker eller ikke. Det at GTR er noen 100.000 billigere er nok ikke en avgjørende faktor for de som vil ha Porsche. Av og til er ikke spesifikasjoner nok. Man må jo like bilen også. Mange forguder jo 911's tidløse design, og 911 har jo plenty med fanklubber. Enten er man sykelig opptatt av elektronikk og spesifikasjoner og kjøper en GTR, eller så elsker man det tidløse designet og Porsche-merket på 911 og kjøper en slik. Ingen her inne kan si at en 911 Turbo er en dårlig bil, da blir det veldigt subjektivt. Regner med det er et fåtall her inne som har kjørt disse bilene, og da føler jeg at det blir litt feil og uttale seg om hva som er best, når begge bilene er så like når det kommer til spesifikasjoner. Og jeg mener ikke at Porsche er drålige biler heller.. Poenget mitt var at om man velger Porsche fremfor Nissan fordi det gir mer status å kjøre Porsche - da får du heller mindre status hos meg, og sikkert også hos mange andre. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Porsche 911 ser uansett mye bedre ut enn GT-R, og når man først kjøper bil til to millioner mener i hvert fall jeg at det har litt å si. Lurer på hvordan en GT-R vil holde seg i pris mot en 911, bedre eller dårligere? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Kommer sikkert an på hvor mange GTR som finner veien til Norge. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 (endret) Nå er det vel uansett ingen som faktisk har råd til disse bilene som seriøst vurderer om de skal gå for enten Nissan GT-R eller Porsche 911. Dette er begge entusiastbiler som kjøpes av folk med veldig forskjellig smak. At den ene bilen er noen sekunder raskere enn den andre rundt "ringen" er heller uinteressant. Det er ikke snakk om Passat og Mondeo og hvilken som har de ekstra literne bagasjerom slik at man får plass til hundeburet. Man kjøper en GT-R fordi man vil ha en GT-R, og ikke noe annet. Tilsvarende gjelder for 911. En Porsche-entusiast vil ikke vurdere Nissan. Endret 12. oktober 2008 av Magnum p.i. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+13412342564 Skrevet 30. mai 2010 Del Skrevet 30. mai 2010 Kjempebump, I know. Men lurer på det samme, bare om det fortsatt er sånn at jeg ikke får registrert en Supra på skilter hvis jeg importerer den fra Japan (eller fra Tyskland, som tidligere har vært importrert fra Japan)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå