Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Er det slutt med skilt på supra i Norge?


Chaos8749

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

i forhold til 2007 911 turbo så har GT-Ren litt mindre HK litt mindre moment, ca 1-3KM7H lavere topfart men GT-Ren er 0.2 raskere på 0 til 100 en 911en.

 

når det er sagt så er vel GT-R den raskeste rundt Nürburgring (Nordschleife) så vidt jeg kan finne. wiki er kjekt :D er bare sekunder det er snakk om

Endret av stich_it
Lenke til kommentar
i forhold til 2007 911 turbo så har GT-Ren litt mindre HK litt mindre moment, ca 1-3KM7H lavere topfart men GT-Ren er 0.2 raskere på 0 til 100 en 911en.

 

når det er sagt så er vel GT-R den raskeste rundt Nürburgring (Nordschleife) så vidt jeg kan finne. wiki er kjekt :D er bare sekunder det er snakk om

 

Bare vent til 911 Turbo får PDK, da blir det andre boller på 0-100. :)

 

Uansett, quoter meg selv:

 

Ja, rundetider rundt en racerbane betyr alt, spesielt når det ikke eksisterer noen regler eller lover for hvordan en rundetid skal måles. Veldig enkelt å lage like omgivelser på en bane som har omgivelser som endres flere hundre ganger om dagen... :roll:

 

Les: http://drivers-republic.com/first_look/int...bb770ddf45f0b2d + http://www.speedsportlife.com/2008/10/01/a...bitter-porsche/

 

De som bryr seg om rundetider rundt en racerbane vil aldri kjøpe en GT-R eller 911 Turbo. De vil kjøpe en Lotus Exige eller 911 GT3 RS.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Ok. De som vil ha en bil som er kul å se på (selv om det selvfølgelig er subjektivt), en av verdens mest avanserte biler, "praktisk" og som i tillegg er noen hundretusen billigere enn en 911, hva kjøper de? Jo, en Nissan GT-R. :)

Endret av Tee-Zee
Lenke til kommentar

Jeg rakker ikke ned på Nissan, tvert i mot. Det at de har klart å matche en av Porsches topp-modeller er jo utrolig i seg selv. Porsche har jo laget 911 i en halv evighet, finpusset på alt som kan finpusses, så når GTR kommer og matcher dette er jo det fantastisk.

 

Klart man kan være bilintressert selvom man tar med bilmerket i vurdering av kjøp. Dette er jo for eksempel veldig viktig når man en gang skal selge bilen, og om den blir en klassiker eller ikke. Det at GTR er noen 100.000 billigere er nok ikke en avgjørende faktor for de som vil ha Porsche. Av og til er ikke spesifikasjoner nok. Man må jo like bilen også. Mange forguder jo 911's tidløse design, og 911 har jo plenty med fanklubber.

 

Enten er man sykelig opptatt av elektronikk og spesifikasjoner og kjøper en GTR, eller så elsker man det tidløse designet og Porsche-merket på 911 og kjøper en slik.

 

Ingen her inne kan si at en 911 Turbo er en dårlig bil, da blir det veldigt subjektivt. Regner med det er et fåtall her inne som har kjørt disse bilene, og da føler jeg at det blir litt feil og uttale seg om hva som er best, når begge bilene er så like når det kommer til spesifikasjoner.

Lenke til kommentar
Jeg rakker ikke ned på Nissan, tvert i mot. Det at de har klart å matche en av Porsches topp-modeller er jo utrolig i seg selv. Porsche har jo laget 911 i en halv evighet, finpusset på alt som kan finpusses, så når GTR kommer og matcher dette er jo det fantastisk.

 

Klart man kan være bilintressert selvom man tar med bilmerket i vurdering av kjøp. Dette er jo for eksempel veldig viktig når man en gang skal selge bilen, og om den blir en klassiker eller ikke. Det at GTR er noen 100.000 billigere er nok ikke en avgjørende faktor for de som vil ha Porsche. Av og til er ikke spesifikasjoner nok. Man må jo like bilen også. Mange forguder jo 911's tidløse design, og 911 har jo plenty med fanklubber.

 

Enten er man sykelig opptatt av elektronikk og spesifikasjoner og kjøper en GTR, eller så elsker man det tidløse designet og Porsche-merket på 911 og kjøper en slik.

 

Ingen her inne kan si at en 911 Turbo er en dårlig bil, da blir det veldigt subjektivt. Regner med det er et fåtall her inne som har kjørt disse bilene, og da føler jeg at det blir litt feil og uttale seg om hva som er best, når begge bilene er så like når det kommer til spesifikasjoner.

 

 

Og jeg mener ikke at Porsche er drålige biler heller.. Poenget mitt var at om man velger Porsche fremfor Nissan fordi det gir mer status å kjøre Porsche - da får du heller mindre status hos meg, og sikkert også hos mange andre.

Lenke til kommentar

Nå er det vel uansett ingen som faktisk har råd til disse bilene som seriøst vurderer om de skal gå for enten Nissan GT-R eller Porsche 911. Dette er begge entusiastbiler som kjøpes av folk med veldig forskjellig smak. At den ene bilen er noen sekunder raskere enn den andre rundt "ringen" er heller uinteressant. Det er ikke snakk om Passat og Mondeo og hvilken som har de ekstra literne bagasjerom slik at man får plass til hundeburet.

 

Man kjøper en GT-R fordi man vil ha en GT-R, og ikke noe annet. Tilsvarende gjelder for 911. En Porsche-entusiast vil ikke vurdere Nissan.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest Slettet+13412342564

Kjempebump, I know.

 

Men lurer på det samme, bare om det fortsatt er sånn at jeg ikke får registrert en Supra på skilter hvis jeg importerer den fra Japan (eller fra Tyskland, som tidligere har vært importrert fra Japan)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...