Gå til innhold

Interessant for de som har A05/DVR105 og har prob med media

Anbefalte innlegg

Har hatt Pioneeren i 2-3 mndr, og har som mange andre problemer med at den er veldig kresen på media den vil godta.

Når jeg fikk den hadde den firmware v1.21, for et par dager siden oppgraderte jeg til v1.30

Dette hjalp absolutt ikke på brennerens kresenhet på media, så nå har jeg nedgradert firmwaren til v0.58, og vips nå tar den media den absolutt ikke ville registrere i det hele tatt, til og med eProformance som jeg kjøpte på Binders ville den ha, og noen Imation DVD-RW plater som den bare spytta ut igjen tidligere, vil den ha..

Det skulle vært moro å prøvd med NoName og SmartBuy, men jeg har ingen av disse media tilgjengelig..

Eneste minuset er at med denne firmwaren kan en kun brenne på 1X så vidt jeg vet, (har ikke prøvd høyere enda), men jeg skal prøve å oppgradere til v1.0, det skal visst fikse det problemet

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+34151345

Hei.

Jeg er en av de (u)heldige som har en sånn Pioneer DVR105. Min ble levert med firmware 1.21. Dersom det stemmer som du sier at det lar seg gjøre å nedgradere firmwaren, hvor finner jeg en eldre verson? Kunne du evt sende på mail? Hmmm. Kanskje jeg skulle teste oppgraderingen først. Min har nemlig vært litt merkelig. Jeg kjøpte min på Komplett's nettbutikk, og kjøpte en pakke med SmartBuy plater i samme slengen. De funket!?! Men når jeg noen dager senere var på den lokale Komplett butikken og kjøpte fler av samme merke, så ville ikke brenneren ha noe med disse å gjøre? Skjønn det den som vil/kan. Mulig det var noe i det de sa på butikken at Smartbuy har bytta leverandør..

Jeg vet ikke. De siste jeg kjøpte funka ihvertfall ikke.

Lenke til kommentar

jeg har Pioneer dvd-105 og har og forsket mye på det samme.. har bl.a kjørt en del tester på media , bilder her - http://home.no.net/kaffebob/burner/dvd-tester/

Har funnet ut at media med 4x ritek dye er best , mens 2x verbatim , og 1x princo new version (får inn 5600 stk til www.brenner.no snart) funker utmerket.. så bare å bruke disse. Det er vistnok problemer å nedgradere firmware , iaffal offisielt, da det låses for det . Pioneer dvd-a03 er mye bedre med billige 1x og 2x media ..

Lenke til kommentar

Dere finner filene som trengs her:

http://gradius.rpc1.org/dvr/a05_downgrade.zip

Her er kommandolinja som må kjøres, men husk at du/dere gjør dette på eget ansvar...

C:a05upgdvd /F  

(kan være en annen path, kommer an på hvor du pakker ut filene, stor F er viktig)

/// DVD-ROM/DVD-RW Firmware Update Utility Ver1.25C  

Start updating the device No.1.  

Current Revision>> PIONEER DVD-RW DVR-105 1.21 02/12/06  

FW is already latest.  

Continue because Force Update option is specified.  

Now updating the firmware.  

Please do not turn off the power and do not reset the pc.  

Processing 100% --> Data transfer complete  

Now internal re-flashing...  

New Revision >> PIONEER DVD-RW DVR-105 0.58 02/09/19  

New FW = GENERAL  

Success to update the firmware.  

Update operation is completed.

Har en DVR-105 med firmware 1.21. Brenner både Pioneer 4x og Verbatim 4x-plater i 4x uten problem.

Det er ikke disse mediene som er problemet, men billigere media som denne brenneren ikke så glad i..Verbatim & Pioneer er jo dyre kvalitets media, som kanskje ikke alle har råd til å kjøpe mengder av..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...