Gå til innhold

Yamaha PSR E303 -erfaringer?

Gjest Slettet-EIV2CS

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EIV2CS

Jeg, skal kjøpe meg et keyboard. Jeg er nybegynner, og trenger ikke et überkeyboard, men noe som er helt ok. Jeg har sett på overnevnte på en butikk i nærheten til 1800kr, som er 500kr rabatt. Tror jeg kjøper dette innen fredag, med mindre noen har noen dårlige erfaringer da.

edit: mente keyboard :blush:

Endret av Slettet-EIV2CS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er et keyboard..61 tangenter, så lenge du er klar over de n lille detaljen der, så vil det funke. Et piano, har oftest flere tangenter, (76) oftest 88. Men bevares, jeg har hatt, og regner med mye glede av mitt Roland E16.. Men piano blir det aldri.... Trenger lite vedlikehold (stemming), tar mindre plass. Mange kule lyder for de små.... Viktig å leke med tangenter, dersom brettet koster mere enn en stemming, så blir akkurat det litt anstrengt....

Lykke til.

Lenke til kommentar

Ikke nok med at det er lite stemming, det trenger aldri å stemmes.

Men et piano er det ikke. Det er et keyboard, og spillefølelsen er helt annerledes enn det det er på et piano, som har såkalte veide tangenter. Disse tangentene har et lettere og annerledes anslag. Jeg klarer ikke å se om tangentene er mindre enn på et piano heller. Det kan det tenkes at de er. For en "voksen" person er ikke det nødvendigvis noen fordel.

Uten å ha spilt på det, vil jeg tro det er helt OK.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Men et piano er det ikke. Det er et keyboard, og spillefølelsen er helt annerledes enn det det er på et piano, som har såkalte veide tangenter. Disse tangentene har et lettere og annerledes anslag. Jeg klarer ikke å se om tangentene er mindre enn på et piano heller. Det kan det tenkes at de er. For en "voksen" person er ikke det nødvendigvis noen fordel.

Uten å ha spilt på det, vil jeg tro det er helt OK.

Relativt små fingre, jeg har ikke noe "pianofølelse" fra før uansett.
Lenke til kommentar
Relativt små fingre, jeg har ikke noe "pianofølelse" fra før uansett.

Vel det med lite vedlikehold, stemmer ikke helt, jeg innser at det var en understatement, noe kan jo ryke (uanset merke) og da koster fort vekk en rep. mere enn en ny tilsvarende. Det er iallefall absolutt minimalt med vedlikehold. Mitt Roland e16 (61 tangenter) har fått følgende vedlkehold; støvtørring ved behov (sjelden, krmt), lett fuktet eller tørr fille, etter noe i nærheten av 14 år, så ble plutstelig to tangenter I/0 funksjon, full styrke, ikke mulig med lett anslag (mistenker en spille session som en viss 6/7 åring hadde sammen med noen kamerater). På butikken sa de at det kunne være det gikk ok med rengjøring, men altså; 14 år gammelt keyboard(?!) å slenge inn 1500,- for vedlikehold, det er 300,- unna en ny, som du ser på her. Så jeg tenkte som så; verdi=0, får jeg det til, så er det penger spart. Baksiden hadde en million skruer (batteridrill med lang bit), åpnet, ristet løs, alle tangentene og fjærene gikk inn i oppvaskemaskinen, alle gummihetter under tangentene gikk i vasken på mildt grønnsåpevann, litt panikk for å ikke få åpnet for sluken, muligens tryggere med et oppvaskevannsfat. Kretskort ble vasket med rødsprit, og blåst lett med trykkluft. Sånn i ettertid, så forstod jeg at jeg med fordel kunne ha brukt digitalkamera før jeg ristet alt fra hverandre...

men jeg fikk det sammen igjen. Og det virker.

61 tangenter, Yamaha, og den prisen, kan ikke bli så galt, så løp og kjøp.

Et hjem uten noe med tangenter er ikke noe hjem ;-) Lykke til!

Endret av Sandman1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...