Gå til innhold

Yamaha PSR E303 -erfaringer?

Gjest Slettet-EIV2CS

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-EIV2CS

Jeg, skal kjøpe meg et keyboard. Jeg er nybegynner, og trenger ikke et überkeyboard, men noe som er helt ok. Jeg har sett på overnevnte på en butikk i nærheten til 1800kr, som er 500kr rabatt. Tror jeg kjøper dette innen fredag, med mindre noen har noen dårlige erfaringer da.

edit: mente keyboard :blush:

Endret av Slettet-EIV2CS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, det er et keyboard..61 tangenter, så lenge du er klar over de n lille detaljen der, så vil det funke. Et piano, har oftest flere tangenter, (76) oftest 88. Men bevares, jeg har hatt, og regner med mye glede av mitt Roland E16.. Men piano blir det aldri.... Trenger lite vedlikehold (stemming), tar mindre plass. Mange kule lyder for de små.... Viktig å leke med tangenter, dersom brettet koster mere enn en stemming, så blir akkurat det litt anstrengt....

Lykke til.

Lenke til kommentar

Ikke nok med at det er lite stemming, det trenger aldri å stemmes.

Men et piano er det ikke. Det er et keyboard, og spillefølelsen er helt annerledes enn det det er på et piano, som har såkalte veide tangenter. Disse tangentene har et lettere og annerledes anslag. Jeg klarer ikke å se om tangentene er mindre enn på et piano heller. Det kan det tenkes at de er. For en "voksen" person er ikke det nødvendigvis noen fordel.

Uten å ha spilt på det, vil jeg tro det er helt OK.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-EIV2CS

Men et piano er det ikke. Det er et keyboard, og spillefølelsen er helt annerledes enn det det er på et piano, som har såkalte veide tangenter. Disse tangentene har et lettere og annerledes anslag. Jeg klarer ikke å se om tangentene er mindre enn på et piano heller. Det kan det tenkes at de er. For en "voksen" person er ikke det nødvendigvis noen fordel.

Uten å ha spilt på det, vil jeg tro det er helt OK.

Relativt små fingre, jeg har ikke noe "pianofølelse" fra før uansett.
Lenke til kommentar