Liddell Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Legg en del penger i kikkert! Ordtaket blandt de gamle er "billig rifle, dyrest mulig kikkert" Skal selv kjøpe 22LR til vinterrypejakt. Treffer du tiuren med 22LR, ramler den rett det, selv rådyr gjør det. Lenke til kommentar
varmit Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Mye som ramler ned med 22lr ja, men ikke alt er lovlig Alt fra hares størrelse og oppover er ulovlig med 22lr. Om tiur er over hares størrelse kan jo diskuteres... Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 23. oktober 2008 Del Skrevet 23. oktober 2008 Tiur er vel egentlig litt større, men stor hare < liten tiur Rart det ikke er lovlig med 22 LR, kjenner mange som kun jakter hare med salong grunnet at de kan skyte på lenger hold hvis de ser en tiur etc Lenke til kommentar
varmit Skrevet 26. oktober 2008 Del Skrevet 26. oktober 2008 Liker godt å jakte små dyr med 22lr jeg, og trener en god del med det. Når det gjeldet .223, så kan jeg i alle fall bekrefte at Tikka og Howa er gode valg. Rifle+kikkert og lyddemper til under 8000 kr er ikke enkelt, da ville jeg kikket etter brukt. Lenke til kommentar
Liddell Skrevet 27. oktober 2008 Del Skrevet 27. oktober 2008 .223 er en god prisklasse over .22 LR også. Men hvis "pris-ingen-hindring" gjelder, værsågod! Lenke til kommentar
fevang96 Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 (endret) jeg søkte litt på utenlandske jakt butikker og fant ableammo.com vis det dere sier om prisene til tikka og howa med sikte er vanelig vis over 8000kr så må dere se på detta. + det er stort utvalg! http://www.ableammo.com/catalog/default.ph...t=3a&page=3 (for .223 howa) http://www.ableammo.com/catalog/default.ph...t=3a&page=7 (for .223 tikka) Forresten vet dere om noen norske nettbutikke som selger .223? Endret 3. november 2008 av fevang96 Lenke til kommentar
Polardego Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Du bør vel i det minste ha en rifle som klarer lovens anslagskrav? Billigste helmantel i 223 koster fra 3 kroner og opp. Det finnes mange fine rifler på bruktmarkedet. Lenke til kommentar
kristiania Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 hvilket dyr kan du klare å drepe med en Remington 597 ? Lenke til kommentar
Marrochi Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 hvilket dyr kan du klare å drepe med en Remington 597 ? Hvilket dyr du klarer eller hvilket dyr som er lov? Etter loven er det opp til harens størrelse men ikkje hare. Men det er vell ingen hemmelighet at det går ann å drepe langt større dyr med 22lr. Lenke til kommentar
Arne Skrevet 3. november 2008 Del Skrevet 3. november 2008 Ja, det går sikkert an å drepe elg og bjørn med .22LR, men det er jo ikke det som er poenget. Grensen som er laget er jo der for en grunn. Det har vel sikkert med sjansene for å drepe dyret, og hvor lett det er å treffe det. Enten treffer du spurven med .22LR, og da dør den, eller så treffer du den ikke. Slik er det ikke med elg. Lenke til kommentar
joddler Skrevet 5. november 2008 Del Skrevet 5. november 2008 jeg søkte litt på utenlandske jakt butikker og fant ableammo.com vis det dere sier om prisene til tikka og howa med sikte er vanelig vis over 8000kr så må dere se på detta. + det er stort utvalg! http://www.ableammo.com/catalog/default.ph...t=3a&page=3 (for .223 howa) http://www.ableammo.com/catalog/default.ph...t=3a&page=7 (for .223 tikka) Forresten vet dere om noen norske nettbutikke som selger .223? Hvordan er det å bestille våpen fra utlandet? å det var billig på de nettsidene:P Lenke til kommentar
Arne Skrevet 6. november 2008 Del Skrevet 6. november 2008 Det var jo en del militær-våpen der og da... :S Noen som vet noe om å bestille våpen fra utlandet? Hvis det skjer noe jalla på veien med våpenet, så sitter du jo ganske bra i det... :S Lenke til kommentar
Dtre Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 Har en Savage Arms Stevens 200, cal 223. Er super fornøyd :!: Kule banen er mer eller mindere rett. 223. er et flott kaliber med lite rekyl og stor hastighet. Vis du drar i en g-sport butikk har de den der. Når jeg kjøpte min, ved jule-tider hadde de en pakkepris på ca. 5000 for børsa og en tasco, mener det var 2-6*32 kikkert. G-sport har fått nye nettsider, så den ligger ikke der av en eller annen grunn. Men her er et bilde . Det er syntetisk stokk, men det er jo like greit, den veier ikke så mye, og det er ikke så mye vedlikehold. Uansett valg av kaliber, SKITT JAKT! Lenke til kommentar
Dtre Skrevet 9. november 2008 Del Skrevet 9. november 2008 hvilket dyr kan du klare å drepe med en Remington 597 ? Er det 22lr, den skyter du nok fint tiur med... Lenke til kommentar
Arne Skrevet 10. november 2008 Del Skrevet 10. november 2008 Har en Savage Arms Stevens 200, cal 223. Er super fornøyd :!: Kule banen er mer eller mindere rett. 223. er et flott kaliber med lite rekyl og stor hastighet. Vis du drar i en g-sport butikk har de den der. Når jeg kjøpte min, ved jule-tider hadde de en pakkepris på ca. 5000 for børsa og en tasco, mener det var 2-6*32 kikkert. G-sport har fått nye nettsider, så den ligger ikke der av en eller annen grunn. Men her er et bilde . Det er syntetisk stokk, men det er jo like greit, den veier ikke så mye, og det er ikke så mye vedlikehold. Uansett valg av kaliber, SKITT JAKT! Ja, jeg snakket med de, og de hadde riflen til den prisen med kikkertsiktet (3-9). Men tror dere de har mulighet for å ta inn samme våpenet i trestokk til noelunde samme prisen? Lenke til kommentar
Dtre Skrevet 15. november 2008 Del Skrevet 15. november 2008 savage arms stevens for du nok bare med syntet stokk dessverre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå