-=Petter=- Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hei Er det mulig og fjerne sende/motta ved oppstart. Helst sette det til manuelt? Totalt sett. (Office 2007) Mvh Petter Lenke til kommentar
granny Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Har ikke office 2007 - men prøv å gå på- Verktøy - Alternativer - Oppsett av e-post - Fjern kryss i send umiddelbart og så kan du jo gå inn på Send og motta og sette selv hva du ønsker Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Outlook 2007, samme som sagt over Tools->Options->Mail Setup->Send/Recieve Du kan også velge under knappen "Send/Recieve" hvordan du vil funksjonen skal operere. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Takker for hjelp. Men er det noen som kanskje klarer og hjelpe meg med en ting til. Er det mulig og få Outlook til og starte, sjekke mailen og lukke seg igjen? Har to maskiner, der den ene er en server. Vil at serveren skal laste ned mailen automatisk. Kan jo bare sette den til og starte Outlook, men hvis Outlook kjører, vil ikke GoodSync kunne synkronisere filene fra server til bærbar da filene er i bruk på server. Derfor: er det mulig og få det til og start og sjekke mail, deretter lukke seg igjen? Petter G Lenke til kommentar
granny Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Takker for hjelp. Men er det noen som kanskje klarer og hjelpe meg med en ting til. Er det mulig og få Outlook til og starte, sjekke mailen og lukke seg igjen? Har to maskiner, der den ene er en server. Vil at serveren skal laste ned mailen automatisk. Kan jo bare sette den til og starte Outlook, men hvis Outlook kjører, vil ikke GoodSync kunne synkronisere filene fra server til bærbar da filene er i bruk på server. Derfor: er det mulig og få det til og start og sjekke mail, deretter lukke seg igjen? Petter G Mener du at det skal starte automatisk av seg selv på et bestemt tidspunkt? Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Gjerne det, og lukke seg igjen. Opptil flere gangen om dagen. Pga at det ikke kan kjøre somtidig som synkronisering av filer kan kjøres. Må det lukke seg. Lenke til kommentar
granny Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Der kan jeg ikke hjelpe deg er jeg redd. Vet at du kan stille inn til at programmet lukkes etter at det har lastet ned meldinger og at du kan stille inn hvor ofte meldinger skal hentes ned - men ikke at det skal starte automatisk. Hvorfor trenger du egentlig å hente mail når ingen er der å leser de da? Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Ingen vil lese dem på den maksinen akkurat da nei. Men derimot på den andre som synkroniserer seg med den vil kunne lese dem. Du skriver: at man kan stille inn til og lukkes etter det har lastet meldinger? Hvor gjør man dette? Mulig man kan lage en planlagt oppgave som kjører programmet av og til. Og da vil det jo lukke seg selv også. Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Finnes det ikke en slik funksjon i Windows? Mener jeg har sett dette et sted, men skal ikke sikkert si noe.. Uansett, er også interessert i å vite hvordan man kan sette programmet til å avslutte etter en viss tid Lenke til kommentar
granny Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Ingen vil lese dem på den maksinen akkurat da nei. Men derimot på den andre som synkroniserer seg med den vil kunne lese dem. Du skriver: at man kan stille inn til og lukkes etter det har lastet meldinger? Hvor gjør man dette? Mulig man kan lage en planlagt oppgave som kjører programmet av og til. Og da vil det jo lukke seg selv også. Vet du - jeg tenkte det spørsmålet kom så nå har jeg lett etter det -men tror du jeg finner det? Vet jeg fjernet et kryss for "logg av etter fullført..." eller noe slikt - men finner det jo ikke nå. Hvorfor ikke hente mailen på den bærbare - men krysse av for "la det være en kopi av meldingen på serveren" Da kan du sjekke mail på den bærbare - men laste ned ALLE til serveren når det passer. Dette finnes ihvertfall under - verktøy - e.post kontoer - endre - flere innstillinger - avansert. Jeg har gjort det her siden jeg har to bærbare som jeg henter mail på - men EN som jeg vil ha ALLE mailer på... Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Er en mulighet det ja, men hvis man da ikke sjkker mail på noen dager f.eks. hvordan blir det da? Altså serveren laster ned og tømmer serveren. Men ikke den bærbare. Det er greit nok. Men hvis jeg laster ned med den bærbare så blir det liggendes der til serveren gjør dette. Og sletter, men hvis jeg ikke gjør det på serveren må noen dager. Hvordan blir det da. Vil jeg få den samme mailen på den bærbare gang etter gang, helt til jeg har gjprt det på serveren, ettersom den slette det på web? Lenke til kommentar
granny Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Hentes ned kun en gang til den bærbare. Det er på den bærbare du stiller inn dette. Du kan også merke av hvor mange dager du lar det ligge i leverandør serveren før det slettes også. Aberet er at når du synkroniserer med din server så vil jeg tro at du får de e-postene to ganger, så da får du en liten slettejobb å gjøre. Noe i likhet med g-post, hotmail og andre e-post servere altså. Hentes ned kun en gang i outlook - men du kan gå inn i serveren til leverandøren og så ligger det der fortsatt. Kjekt hvis det er viktige mailer du ikke vil miste i forbindelse med datakrasj f.eks - eller hvis du er på ferie og ikke har med din egen pc Du har sikkert begrenset plass på leverandørserveren, så det er jo kjekt at DIN server tømmer når du er inne der. Endret 18. september 2008 av granny Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 så konklusjonen er at det det mest trolig vil bli dobbelt opp på den bærbare de gangene jeg ikke får gått på serveren og lastet ned? Lenke til kommentar
granny Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Dobbelt opp ja.. ved synkronisering TROR jeg.. men ikke mer en dobbelt. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Syncroniseringen vil ikke gjøre det dobbelt, dette pga at den ikke rører filene som ikke er forandret... Så det vil si at dem ikke blir dobbelt. Men derimot så blir dette vanskelig hvis jeg må laste ned på den ene og og den andre sletter dem da dem er lest der. Gjør man det slik så er det generelt ikke noe poeng og ha sync mellom dem på de filene. Men takk for hjelpen alikevel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå