HLSolbjorg Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hey! Fulgte Dualboot guiden som lå her et sted Den funket helt supert! Bra jobbet!! Men, jeg lurer på om jeg kan fjerne menyen, men fortsatt få tilgang til den når jeg trenger det? Starter alltid i Vista, så, hvordan kan jeg slippe den menyen? At den auto-starter i Vista, men hvis jeg må bruke XP, kan jeg starte den når jeg vil.. Hvis dere skjønner hva jeg mener da Noen forslag? Lenke til kommentar
k-h-s Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hei hls! Tenk etter hvem jeg er? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Du kan prøve å utføre følgende kommando i CMD---åpnet som administartor bcdedit /timeout 0 Starte på nytt. Du forstår selvfølgelig hva betyr hvis du skriver 1 eller 3 eller 5 eller 15. Allerede med 1 i verdi vil du se meny men da skal du være rask for å skifte til XP. Verdi 3 eller 5 er vel ikke så ille hvis du skal få tid for å skifte til xp, men da ser du den meny du vil ikke ha. Du kan utføre det kommando så mange ganger du vil. Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Takk for den kommandoen, men brukte også det BCDeasy programmet (?) Lastet ned det på vista delen, og er på XP nå, tror det var det det het.. Er det noen instillinger der som kan fikse på det? Tusen takk for svar! EDIT: Må jeg bruke den kommandoen i Vista? Endret 18. september 2008 av HLSolbjorg Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Ja du bruker den fra Vista. Bcdedit er verktøy du kan bruke for å ellers editere BCD store i Vista. Searce (web, hos MS) for BCD eller bcdedit og du kan lese litt om den. Den kan være greit å vite om mulighetene, og hva er det for noe, for seinere anledning. Lenke til kommentar
HLSolbjorg Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Tusen takk!!! Fikset litt innpå der nå Bl.a timeout til 1 sek og default XP Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå