Gjest medlem-82119 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Har lest mange tester på ulike mobiler, og sålangt er det vel htc touch pro som er mest interressant. Er litt usikker på om man kan spille på den, siden den mangler tradisjonelt talltastatur og så er jeg skeptisk til skjermen som mange kommenterer blir fort ripete. Her er ønskelisten: -God høyoppløst skjerm som er lesbar selv i sollys. Helst VGA, og med standard oppløsning slik at den støtter innstallering av flere programmer og spill. -Kamera med led eller blitz -Helst hardware qwerty tastatur og i tillegg helst tradisjonelt talltastatur -Sprek nok hardware til at den reagerer raskt og takler spill og lignende -Helst 3,5 mm hodetelefonutgang -Må ha usb ladeplugg -Minnekort -Støtte alle nettverk -Må ha Wi-fi støtte -God byggekalitet, også skjermen -Helst NFC Teknisk sett så er htc touch pro mest aktuell, men er fortsatt litt skeptisk både fordi det står så mye om at det er lett å få riper på skjermen samt at mangelen på standard talltastatur sannsynligvis umuliggjør endel spilling. Htc s740 har tastaturene jeg vil ha, men den mangler både led/blitz og er mye svakere hardwaremessig samt at den har vel samme skjerm SE Xperia X1 er interressann men har mye negativ erfaring med SE telefoner. fordelen ser ut til å bli at man kan legge inn ulike OS Nokia har også N85 som ser OK ut, spesielt skjermen, men den mangler mye av htc sine funksjoner Liker heller ikke så godt de telefonene med qwerty tastatur på fronten, som SE p1 og lignende. Skal være enkel å bruke samt ha "alle" muligheter. En htc touch pro med s740 sitt tastatur eller noe hadde vært tingen. Ønsker tips om andre jeg bør se på... Lenke til kommentar
sfRoyal Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Det virker jo som om Touch Pro skal treffe deg ganske bra, men det får så være. Det fungerer ihvertfall utmerket å spille på Touch Pro! Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Krever ikke det spill som er tilpasset qwerty tastatur? Har sett på htc touch hd nå, ser også bra ut. Mindre enn touch pro, mye bedre skjerm, skjermen skal være mer motstandsdyktig mot riper, den har fått på plass 3,5 mm hodetelefonutgang, ingen knapper skulle i teorien gjøre den mer tett, og kameraet er på 5 Mp men til gjengjeld uten led/blits. Artig sak. Det ideelle hadde vært et fastprisabbonnement som tillot ubegrenset bruk av telefonen for en fast pris i måneden. Må prøve hvordan det er å skrive meldinger og lignende på touchskjerm, i forhold til fysisk tastatur. Lenke til kommentar
CallMeBuddha Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Krever ikke det spill som er tilpasset qwerty tastatur?Har sett på htc touch hd nå, ser også bra ut. Mindre enn touch pro, mye bedre skjerm, skjermen skal være mer motstandsdyktig mot riper, den har fått på plass 3,5 mm hodetelefonutgang, ingen knapper skulle i teorien gjøre den mer tett, og kameraet er på 5 Mp men til gjengjeld uten led/blits. Artig sak. Det ideelle hadde vært et fastprisabbonnement som tillot ubegrenset bruk av telefonen for en fast pris i måneden. Må prøve hvordan det er å skrive meldinger og lignende på touchskjerm, i forhold til fysisk tastatur. Sitter og lurer på akkurat det samme; korleis er det å skrive på touchskjerm i forhold til på eit fysisk qwerty-tastatur.. Dersom det fungerer bra og går fort, så er Touch HD eit meir aktuelt alternativ enn Touch Pro. Riper på skjermen blir forhåpentligvis ikkje eit problem då eg vil tru det kjem Invisible shield også for telefonar med touch-skjerm. Det fins i alle fall Invisible shield for Touch Diamond. Veldig skeptisk til kamera utan LED og blits. Det gjer at ein er avhengig av gode lysforhold for å få bra bilder, ellers er høgoppløyst støy det einaste ein får ut av det.. Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Har lest endel tester på mobiler, og har man led til kameraet så er det allikevel ubrukelig på ihvertfall alt over en meter. Så nytteverdien er veldig lav. Kameramessig har vel samsung ledelsen nå, har lest endel om innov8/i8510 http://reviews.cnet.co.uk/mobiles/0,39030106,49298708,00.htm Den har veldig mye av det som gjør touch pro mangelfull, bl.a 3,5 mm jack ut (selv om den er på siden) og et tastatur. Den har også 8 Mp kamera som tar svært gode bilder, sannsynligvis de beste inne mobilverdene og den har også innebygd 8 eller 16 Gb minne OG den støtter i tillegg minnekort. 16 Gb internminne pluss 32 Gb minnekort gir en total lagringskapasitet på 48 Gb, og det er greit med et 8 Mp kamera. Man får også google maps ferdig innstallert, fullversjon av officepakken og masse snacks. Det er også en symbian telefon, så nokiagjengen skulle klare å forstå den, samt at den ikke har tregheten endel windowsmobiler sliter med. Byggekvaliteten skal også være bra. På den negative siden, ja det er alltid noe, så mangler den VGA skjerm og front kameraet er visstnok heftige 0,3 Mp. Kan tenke meg at de sitter rundt et bord og tenker hmmmmm, hvor mange Mp skal vi putte på frontkameraet.....hmmmm. Så sier den ene 0,1, avløst av den nestes dobling til 0,2...så slår sjefen neven i bordet og sier: GUTTER! Vi slår til. Vi går helt amok. Vi tømmer sparekontoen. Vi går for det ultimate. vi går for NULL KAMMA TRE!!!!! Tipper mange havnet på psykriatisk og lukket avdeling i tvangstrøye over slike ville påfunn. Samsung er gærne, dere... Lenke til kommentar
hungry hippo Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) 0,3 MPer jo veldig vanlig for front-kamera. Den skal jo bare brukes til 3G videotelefoni, og et så lite kamera tar ikke mye plass. Hvis de skal sette et ekstra kamera foran med mange MP er jo ikke det vanskelig, men jeg tror de aller fleste vil synes at det blir mye bortkastet plass og penger. Hovedkameraet bak på 8 MP skal jo brukes for å ta bilder. Jeg synes selv at man like gjerne kunne ha fjernet kameraet for videotelefoni, hvem er det som bruker det på mobilen da.. Hvertfall ikke jeg! Endret 20. september 2008 av hungry hippo Lenke til kommentar
hungry hippo Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 (endret) Akkurat nå vil jeg også si at HTC Touch Pro passer deg best. Fremtidige modeller som kan være aktuelle for deg: Xperia X1 vil bli langt fra en vanlig SE telefon. De har nemlig fått mye hjelp fra HTC for å lage den. Den vil bla ha en 800 x 480 skjerm. Nokia N900 ser veldig interessant ut. Veldig stor skjerm og fullt tastatur. HTC Touch HD hvis du er villig til å inngå et kompromiss; inget tastatur i bytte mot en veldig liten størrelse i forhold til å være stappfull av teknologi og ha en 3,8 tommer skjerm med 800 x 480 pixler. Dette blir mitt valg, men det spørs hvor viktig ett fullt tastatur er for deg. Endret 21. september 2008 av hungry hippo Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 HTC Touch HD hvis du er villig til å inngå et kompromiss; inget tastatur i bytte mot en veldig liten størrelse i forhold til å være stappfull av teknologi og ha en 5,8 tommer skjerm med 800 x 480 pixler. Dette blir mitt valg, men det spørs hvor viktig ett fullt tastatur er for deg. Regner med du mener 3.8 tommer. Lenke til kommentar
hungry hippo Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Regner med du mener 3.8 tommer. Jepp, flott at du sa i fra. :] Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119 Skrevet 21. september 2008 Del Skrevet 21. september 2008 Har sett mye på htc touch pro, men skremmes av lettskrapt skjerm, manglende 3,5 mm port, uansett manglende fysisk tastatur på fronten, og smådetaljer (som at ikke touchflo menyene er videreført i horisontal stilling, manglende svar på spørsmål jeg sender dem osv). HTC touch HD er sånn sett ett bedre valg, da touch pro som nevnt også mangler fysisk fronttastatur til spilling og rask nummerslåing samt skriving av korte meldinger. Den har også 3,5 mm jack til hodetelefoner og lyd ut. Nå dukker det opp masse nye samsung mobiler, som tilsynelatende har klart det htc ikke klarte. De har også vesentlig (ca halvparten) så høye SAR verdier som htc sine (best å være føre var) og kameraet er ihvertfall i reviewene vesentlig bedre. Ser endel på Samsung M8800 nå, håper den er rett rundt svingen siden den allerede kan bestilles enkelte steder. Når det gjelder frontkamera, så har det mange bruksområder, ihvertfall for meg. Skal man ta selvportrett eller parbilde, så er det greit å se hva man tar bilde av samtidig som man kan ta gode bilder. Lei av å sikte på måfå og gamble på at man treffer. Chatting og videosamtaler er gøy når man har et skikkelig kamera, spesielt om man ringer over wifi. Det er også greit å legge til bilder i mms og eposter uten å måtte snu og vende på mobilen for å sy det sammen. Tror heller ikke et 3,2 eller 5 Mp kamera ville tatt så stor plass i forhold til et 0,3 Mp. Det er jo ikke sånn at et 3,2 Mp kamera dekker halve telefonen og litt til når det er på baksiden, og da bør det gå greit å ha det på fremsiden også. Har forøvrig en mistanke om at kameraet foran er elendig for å forhindre utbredt upskirt fotografering.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå