Gå til innhold

DVD problem på Macbook


Bergs

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter her med Macbooken til ei venninna som ho kjøpte for kanskje to år sidan. Iløpet av siste veka har dvddrevet hennar klikket skikkelig. Når ho tar i ein dvd, eller cd går maskinen løpsk og restarter seg heile tida og alt klikker til ho får den ut. På lokale apple butikken sa dei at ho berre hadde eitt år garanti og må derfor betala 2000 for å sjå på den og reparera den.

Har ho ikkje krav på fem års reklamasjonsrett? Eller er det sannsynleg at ho er ansvarleg? Ser liksom ikkje heilt korleis ho kan vera ansvarleg for å ha ødelagt den om ho har hatt normal bruk. Det er vel sannsynleg å tru at et er maskinvareproblem, og ikkje programvarebasert?

Kva bør ho gjera?

Takker for alle svar og syn,

Mvh Bergs

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener det burde være noe som går under reklamasjonsrettighetene. Men hun eller du kan vel skjekke for sikkerhets skyld med Forbrukerrådet. http://www.forbrukerradet.no/

 

Eplebutikker som andre butikker prøver til stadighet å sikte til garantier i reklamasjonssaker. Bare sikre at du har ditt på det rene, gjerne med bekreftelse fra eksperter på forbrukerrettigheter som lenket til over. I siste innstans kan du koble inn advokat(eller et brev med stempel av en advokat) om de slår seg helt i lås og du er sikker i din sak.

Lenke til kommentar

Man har fem års reklamasjonsrett ved forbrukerkjøp, og dette bør derfor gå som en reklamasjonssak, og derfor skal hun heller ikke trenge å betale noe hvis det viser seg å være hardware-feil... Hvis det viser seg at det er hennes feil, må hun selvfølgelig betale, men det sier seg jo egentlig selv :)

 

Det er ikke verre enn at hun tar en telefon til oss i Humac og spør der, da de som behandler sånne saker der, som oftest kan mer enn de som står bak kassene i butikken som selgere...

Lenke til kommentar

Takk begge for gode innspill=)

 

Man har fem års reklamasjonsrett ved forbrukerkjøp, og dette bør derfor gå som en reklamasjonssak, og derfor skal hun heller ikke trenge å betale noe hvis det viser seg å være hardware-feil... Hvis det viser seg at det er hennes feil, må hun selvfølgelig betale, men det sier seg jo egentlig selv :)

 

Det er ikke verre enn at hun tar en telefon til oss i Humac og spør der, da de som behandler sånne saker der, som oftest kan mer enn de som står bak kassene i butikken som selgere...

 

Kva er Humac? Er det support telefonen til Apple for Mac'er?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...