Digidice Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Heisann, jeg må ha en forsikring som dekker telefonen om jeg skulle miste den på sjøen da jeg er mye ut og in i båt osv. Mener dere den dekker det, legger med litt info fra deres forsikring: 4.0 Gjensidige Forsikring erstatter Forsikringen dekker: tyveri av forsikret utstyr. Med tyveri menes borttagning av eiendeler sikrede har i sin besittelse, jf. Straffeloven § 257 og fysisk skade på forsikret utstyr ved plutselig, ytre begivenhet (omfatter ikke tap av utstyret) forutsatt at: sikrede har overholdt de sikkerhetsforskrifter som gjelder, jf. pkt. 6.0, sikrede har aktivt mobilabonnement med registrert forsikring fra Telenor abonnementet er registrert med forsikring, og at abonnementet er fullt betalt og ikke sperret grunnet betalingsmislighold 5.0 Gjensidige Forsikring erstatter ikke 5.1 Fuktskade. Med fuktskade menes enhver påvirkning av vann eller fuktighet. 5.2 Skader som skyldes slitasje eller vanlig bruk av forsikret utstyr. 5.3 Skade som omfattes av produktgarantien eller kjøpsloven. 5.4 Skade som leverandør, reparatør eller andre kan gjøres ansvarlige for. 5.5 Skade ved ervervsmessig fremleie/utlån. 5.6 Skade og økning i skade, som direkte eller indirekte er forårsaket av eller står i sammenheng med atomkjernereaksjoner, krig eller krigslignende handlinger (enten krig er erklært eller ikke), opprør eller lignende alvorlige forstyrrelser av den offentlige orden. Er viktig for meg og ha en som dekker om den skulle gå over bord Lenke til kommentar
Athikez Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) Ser ut som den IKKE dekker fuktighet. Sist jeg sjekket er sjøen ganske fuktig Endret 19. september 2008 av baddis Lenke til kommentar
parallax313 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 fysisk skade på forsikret utstyr ved plutselig, ytre begivenhet (omfatter ikke tap av utstyret) 5.1 Fuktskade. Med fuktskade menes enhver påvirkning av vann eller fuktighet. Det er rimelig klart at den ikke dekker dette på grunn av disse to punktene. Om du mister telefonen i vannet... se "fysisk skade". Der står det klart at den ikke omfatter tap av utstyret. Om du skulle få vannskade på telefonen, se 5.1. Fuktskader dekkes altså ikke heller. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 5.6 Skade og økning i skade, som direkte eller indirekte er forårsaket av eller står i sammenheng med atomkjernereaksjoner, krig eller krigslignende handlinger (enten krig er erklært eller ikke), opprør eller lignende alvorlige forstyrrelser av den offentlige orden. Vet noen om et forskikringselskap som gir deg ny mobil om den gamle blir sprengt av en atom bombe? Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Å miste telefonen på sjøen er ikkje ein fuktskade, det er eit uhell. Påvirkning av vann eller fuktigheit er ikkje den avgjerdande faktoren visst du mister telefonen på sjøen, problemet då er at du har mista telefonen på ein plass kor du ikkje kan hente den igjen. Spørsmålet er om dei dekkar telefonen utan at du kan legge fram den ødelagte telefonen. Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Å miste telefonen på sjøen er ikkje ein fuktskade, det er eit uhell. Hvordan avgjør de da om det var et uhell eller ikke? Er ikke alle fuktskader, mer eller mindre, uheldige? edit *...*problemet då er at du har mista telefonen på ein plass kor du ikkje kan hente den igjen.Spørsmålet er om dei dekkar telefonen utan at du kan legge fram den ødelagte telefonen Så om han dykker ned og henter opp telefonen så dekker de det? Endret 20. september 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
Digidice Skrevet 21. september 2008 Forfatter Del Skrevet 21. september 2008 Er forskjell på en fuktskade og miste telfonen som jeg mener er en ulykke og har absolutt ikke noe med en fuktighets skade og gjør. ble ikke klok på disse svara her så får vel kontakte dem og høre med dem. spør du meg er det ikke forskjell på og miste telefonen fra en trapp,heisekran,stillars eller annet som noen av forsikringene dekker, så miste den i sjøen burde vel gå unna det samme. Lenke til kommentar
Sitronkake Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Post gjerne her hva du får til svar. Lenke til kommentar
angellwax Skrevet 24. september 2008 Del Skrevet 24. september 2008 Jeg fikk dekket mitt tap gjennom forsikringen hos Telenor når telefonen min falt på sjøen, noen dyttet meg mens jeg snakket i telefonen slik at jeg mistet den. Hadde det vært min feil hadde ikke forsikringen dekket det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå