Gå til innhold

Installere Office på Linux


yvla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hva "Office Home" er, men snakker vi MS Office 2007?

 

Isåfall er den mye tyngre enn forrige versjon (Office 2003), og krever en del diskplass. Noe som det pleier å være sparsomt med på en UMPC.

 

En annen kjip ting er det nye ribbon GUIet som stjeler veldig mye plass vertikalt på skjermen (ja, jeg vet det kan skjules ved behov). Og en UMPC har typisk bare 600 pixler i høyden. Da blir det ikke mye plass igjen til selve dokumentet, som tross alt bør være i fokus.

 

Jeg vil helt klart anbefale å prøve OpenOffice* først, eller evt. en enda lettere tekstbehandler som Abiword.

 

Hvis du kjøre MS Office ville jeg nok gått for 2003-utgaven isteden. Denne skal funke fint i Wine. 2007-utgaven kan være mer kronglete å få til, hvertfall i standard Wine. Crossover Office virker som støtter den bedre..

 

 

* Et tips som er særlig nyttig på en UMPC er å gå inn i options i OpenOffice og velge små ikoner. Da sparer man en del plass på skjermen.

Endret av Langbein
Lenke til kommentar
Vet ikke hva "Office Home" er, men snakker vi MS Office 2007?

 

Isåfall er den mye tyngre enn forrige versjon (Office 2003), og krever en del diskplass. Noe som det pleier å være sparsomt med på en UMPC.

Kjører 2007 i det hele tatt i wine?

 

Ser da slik ut på Wine HQapps.

Ser ut som det både installerer og kjører ok. Men: jeg har ikke testet det selv. Jeg gikk tidlig bort fra MsOffice, selv da jeg kjørte Windows i mange år.

Lenke til kommentar
Vet ikke hva "Office Home" er, men snakker vi MS Office 2007?

 

Isåfall er den mye tyngre enn forrige versjon (Office 2003), og krever en del diskplass. Noe som det pleier å være sparsomt med på en UMPC.

Kjører 2007 i det hele tatt i wine?

 

Ser da slik ut på Wine HQapps.

Ser ut som det både installerer og kjører ok. Men: jeg har ikke testet det selv. Jeg gikk tidlig bort fra MsOffice, selv da jeg kjørte Windows i mange år.

 

EDIT: Ved nærmere ettersyn ser det ut som om Outlook og Access har litt problem med å virke!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...