Gå til innhold

sinnsyk CPU bruk ved visning av video på nett, hjelp?

1915

Anbefalte innlegg

har denne laptopen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355133

men min er det 3 gb ram i. kjører ubuntu 8.04

bruker firefox, ingen faner oppe, kunn en side, når jeg ser videoer på youtube ligger cpu bruken fra 15-50 %

og når jeg ser videoer på vg.no uansett hvilken ligger cpu bruken på 60-95 cpu bruk. sånn skal det ikke være, hva er galt ? :S

har prøvd å reboota og restett firefox men hjalp ikke

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden trådstarter har fått spørsmålet sitt besvart, tenkte jeg at jeg kunne stille et nytt spørsmål angående Firefox i Ubuntu.

Jeg prøvde å stille spørsmålet i "Annet om Programmvare", men fikk ikke svar der.

Problemet mitt er at Firefox krasjer når jeg prøver å gå inn på noen bestemte sider. Trodde først dette kunne ha noe med flash å gjøre, men blant annet youtube fungerer helt normalt. Jeg sliter også med å få spilt av videoene hos Zero Punctuation. Har flash player 10 beta installert, som jeg mener å huske at jeg kompilerte. Har også prøvd i Opera, men der får jeg ikke flashplayer i det hele tatt, mulig på grunn av at den er kompilert for Firefox eller noe.

Lenke til kommentar

ilovebrownies: Flash er lukket, altså er det ikke kompilert for Firefox (og du har ikke lastet ned kildekoden ;-) ) - du har nok kløna. Forøvrig burde free-flash implementasjoner ha bedre muligheter til å ikke hogge CPU slik; Nonfree har oppført seg slik i årevis under Linux.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...