1915 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 har denne laptopen: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=355133 men min er det 3 gb ram i. kjører ubuntu 8.04 bruker firefox, ingen faner oppe, kunn en side, når jeg ser videoer på youtube ligger cpu bruken fra 15-50 % og når jeg ser videoer på vg.no uansett hvilken ligger cpu bruken på 60-95 cpu bruk. sånn skal det ikke være, hva er galt ? :S har prøvd å reboota og restett firefox men hjalp ikke Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Synderen er nok Flash, er ikke uvanlig med 99% paa videoer. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 aah, damn, så det er ikke mulig å fikse det på noe vis ? ;o Lenke til kommentar
olear Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Har hort at Flash10 skal vaere en god del bedre, du kan kanskje prove den. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 jeg har flash 10 beta 2 innstallert Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Siden trådstarter har fått spørsmålet sitt besvart, tenkte jeg at jeg kunne stille et nytt spørsmål angående Firefox i Ubuntu. Jeg prøvde å stille spørsmålet i "Annet om Programmvare", men fikk ikke svar der. Problemet mitt er at Firefox krasjer når jeg prøver å gå inn på noen bestemte sider. Trodde først dette kunne ha noe med flash å gjøre, men blant annet youtube fungerer helt normalt. Jeg sliter også med å få spilt av videoene hos Zero Punctuation. Har flash player 10 beta installert, som jeg mener å huske at jeg kompilerte. Har også prøvd i Opera, men der får jeg ikke flashplayer i det hele tatt, mulig på grunn av at den er kompilert for Firefox eller noe. Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 har du linux ? Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Les posten min på nytt Lenke til kommentar
Marsan Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Flash-block fungerer: https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/433 Lenke til kommentar
1915 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Les posten min på nytt oi, beklager leste litt fort ;P så ikke at det sto ubuntu Lenke til kommentar
DeadManWalking Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Flashblock er eneste alternativet hvis ikke vil firefox humpe cpuen. Lenke til kommentar
haalo Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) ilovebrownies: Hvor har du fått kildekoden til Flash fra? Flashblock er eneste alternativet hvis ikke vil firefox humpe cpuen. Swfdec fungerer også fint. Endret 18. september 2008 av haalo Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Lastet ned fra adobe sine sider. Og hvis man først skal begynne å blokkere innhold, så kan man ta den helt ut ved å bruke NoScript Lenke til kommentar
comicz Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 ilovebrownies: Flash er lukket, altså er det ikke kompilert for Firefox (og du har ikke lastet ned kildekoden ;-) ) - du har nok kløna. Forøvrig burde free-flash implementasjoner ha bedre muligheter til å ikke hogge CPU slik; Nonfree har oppført seg slik i årevis under Linux. Lenke til kommentar
ilovebrownies Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Hehe, tenkte ikke på det nei, husker bare at jeg lastet ned en tar.gz fil. Klarte forresten å løse problemene selv. Bruker NoScript slik at Firefox ikke krasjer, og ZP videoene fungerer med Flashplayer 9. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå