AnaXyd Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Heisann! Har en myte jeg gjerne vil oppklare. Det sies at om man shaver f.eks dunbarten sin, så vil denne komme tilbake, bare med tykkere og mer synlige hår osv. Jeg snakker om jenter nå, da gutter er ganske så eksludert siden vi får bart og skjegg og det som er. Kan noen oppklare om dunet gror tilbake akkurat som det var før du shavet det, eller om det gror tilbake i tykkere og mer markert form? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Myte, det virker bare tykkere fordi dunet ikke er spisst, men kappet av. Derimot hvis du lar dunet vokse langt så er det langt mer tydelig enn stubber. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Så det blir ikke mørkere om du shaver? Kom gjerne med skikkelige kilder på dette, så jeg er 100% sikker når jeg går rundt og sier det.. Endret 17. september 2008 av AnaXyd Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Dun er som regel gjennomsiktig/lyst, det blir etter en stund mørkere, det lange dunet du til slutt får kommer til å bli mørkere ved roten, uansett om du barberer det vekk eller ikke, men hvis du barberer det så gir det illusjonen av mørkere og større siden du ser rett på midten. Spør de skeptiske heller hvorfor det skulle bli til skjegg/mørkere bare fordi man kutter over håret. Har ikke noen kilder, men dun blir til skjegg uansett, så det har ikke noe å si om du lar det vokse til å bli 10 cm eller barberer det vekk ved 2mm. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Vanlig leppedun hos jenter pleier jo ikke å vokse til det blir 10cm da? Ihvertfall om de aldri har barbert det før. Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Varierer like mye på kvinner som på menn. Hadde et par i førstegangstjenesten som måtte barbere seg 2 ganger om dagen, andre hver fjerde dag, andre hver tredje uke. Forresten, det er hårsekkene som bestemmer hvordan hårstråene blir, enkelte mennesker kommer aldri til å få skjegg, men kommer til å ha dun konstant. Endret 17. september 2008 av Bruktbilen Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Er vel litt forskjell i hormonene ang. dette på jenter vs menn? Spørsmålet mitt er vel som følger: Er det trygt for ei jente å shave leppedun, uten å måtte tenke på at det skal bli værre når det kommer tilbake? Lenke til kommentar
Bruktbilen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) For å si det sånn, jentene bestemmer ikke selv om de skal få dun eller skjegg når de blir voksen, så ja jentene kan bare ta dunet, før eller senere blir det til skjegg hvis det er bestemt slik. Nesten en kilde >.> http://debatt.sol.no/node/2816741 Endret 17. september 2008 av Bruktbilen Lenke til kommentar
granny Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg vil nok råde til å nappe ut hårene jeg da.. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg bare spør: Får du tykkere og mer synlig hår hver gang du klipper deg? Barbering skjer på utsiden av huden, og har ingenting med hårsekkene, der håret vokser, å gjøre. Lenke til kommentar
granny Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Tenkt bare at det er noe usexy med stikkende skjeggestubb på overleppen på jenter jeg da.. men barberer man hver dag så ... Selv har jeg alltid nappet og det fungerer kjempefint - trengs ikke gjøres så ofte heller. Påstår ikke at håret hverken blir tykkere eller mer av det jeg da... Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg bruker voks, og det tar månedsvis før det i det hele tatt er antydning til hår der igjen. Lenke til kommentar
granny Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Jeg bruker voks, og det tar månedsvis før det i det hele tatt er antydning til hår der igjen. Prøvde det jeg også - men ble irritert og sår i huden i flere dager etterpå . Så nå har jeg brukt epilator og det funker fint hvis jeg gjør det om kvelden... smule vondt.. jada... men slipper å gjøre det så ofte da Lenke til kommentar
marlboro! Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Må være enda vondere enn å vokse, det..? Lenke til kommentar
granny Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Må være enda vondere enn å vokse, det..? Litt OT det her: men jo .. det er det.... Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Var jo ganske oppklarende svar fra Sol.no da Men man veit jo ikke 100% sikkert enda.. Lenke til kommentar
granny Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Har du aldri prøvd å barbere bort hårvekst? Prøv på leggen så ser du hva som skjer og så kan du jo tenke på om det er ok i ansiktet? Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Tror det må være greiest å vokse det, selv om det sikkert gjørt styggvondt. Er man sterkt plaget er det sikkert like greit å få fjernet det permanent, eks. med laser. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Kan ikke en fjortenårig gutt ofre litt for vitenskapen og kun barbere halve ansiktet sitt et par måneder/år? Lenke til kommentar
granny Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Kan ikke en fjortenårig gutt ofre litt for vitenskapen og kun barbere halve ansiktet sitt et par måneder/år? Det hadde vært interessant ja Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå