sdf123 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Jeg har en HTPC som jeg ønsker å få helt sort i sånn pianolakk. Er det en stor jobb? Den ser slik ut: Og jeg ønsker da å få alt som er grått til å bli sort. Hva behøver jeg å kjøpe. Er sort spraylakk og noe klarlakk på biltema feks? Har aldri gjort dette, så trenger litt tips! Lenke til kommentar
icc Skrevet 23. september 2008 Del Skrevet 23. september 2008 Spraylakk er den beste lakkeringen hvis det skal se bra ut! Vet ikke hvor "ru" dette gråe er, men jeg ville startet med å pusse ned alt det grå. Hvis den er veldig "ru" så ta et grovt papir først også avslutt med 1200. Vær sikker på å rense alt godt slik at det ikke er noe støv igjen etterpå. Stå så i et støvfritt rom med god ventilasjon og bruk maske når du først sprayer på et tynt lag grunning. Vent 20-30 min. så sprayer du på et lag til. Vent 30 min. etter det før du begynner med fargede lag. Her bør du nok minst ha 3 lag. Vent 30 min. igjen før du sprayer på klarlakk, her bør det også være noen lag. Husk at det første laget skal være meget tynt slik at det får satt seg til den fargede lakken. Venter du for lenge mellom hvert lag vil lakken flasse av etterhvert. En viktig regel er at det er bedre å spraye på for lite i et lag enn for mye. Blir det for mye renner lakken lett og setter seg dårlig. Da er det bare å vente på at det tørker også begynne hele prosessen på nytt. En annen viktig regel er å aldri prøve å rette opp feil med fingre o.l. mens lakken er våt. Blir som regel bare mye gris av det og et dårlig resultat. Skal du ha en super piano finish på lakken etterpå må du nesten slipe klarlakken litt og da gjelder det at du har mange lag klarlakk så du ikke kommer ned til det fargende. Dette skjer som regel ved hjelp av veldig fint våt-sandpapir, bør være så fint som 1600. Et annet tips for en veldig fin finish er faktisk å polere overflatene etterpå med farget slipe-voks som du ville brukt på bil. Her er T-Cut et bra merke. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå