Pizzaen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hei Skall LAGE en gloseprøve på spansk og dermed velge ord selv, men er ikke flink i det hele tatt også glemte jeg spanskboka på skolen... Trenger 13 spanske ord også hadde det vært fint om du også la til hva de er på norsk Har helst lyst på noen ord som er enkle og lære sånn som de nedenfor Ord jeg har tatt med: Padre Madre Hola No Casa Negro Raro Gracias Si Lenke til kommentar
puzen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hei Skall LAGE en gloseprøve på spansk og dermed velge ord selv, men er ikke flink i det hele tatt også glemte jeg spanskboka på skolen... Trenger 13 spanske ord også hadde det vært fint om du også la til hva de er på norsk Har helst lyst på noen ord som er enkle og lære sånn som de nedenfor Ord jeg har tatt med: Padre Madre Hola No Casa Negro Raro Gracias Si me llamo = jeg heter yo = jeg vivo = jeg bor/jeg lever Noruega = Norge España = Spania Cuantos años tienes = Hvor gammel er du Chica = Jente Chico = Gutt cerveza = Øl Autobus = Buss Abuela = Bestemor Abuelo = Bestefar Tió = Onkel Tía = Tante Har du nok nå? Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Ahh, takk Lenke til kommentar
puzen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Ahh, takk Ikke noe problem vettu Lenke til kommentar
Pizzaen Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Ahh, takk Ikke noe problem vettu Du aner ikke hvor sykt dårlig i spansk jeg er, har aldri kommet til og greie og finne på 20 ord helt selv på spansk så du redet skinnet mitt der Lenke til kommentar
puzen Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Ahh, takk Ikke noe problem vettu Du aner ikke hvor sykt dårlig i spansk jeg er, har aldri kommet til og greie og finne på 20 ord helt selv på spansk så du redet skinnet mitt der hehe Har hatt spansk kurs i 3 år... husker litt men ikke mye da xD skaff deg en norsk - spansk spansk - norsk ordbok, så blir ting lettere Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Ikke ha bøyd form av verb. Vivir - å bo, leve Tener - å ha Ir - å dra, reise, gå Salir - å gå ut Ser - å være Llamarse - å hete (refleksivt) Saber - å vite, kunne Estar - å befinne seg, mentalt eller fysisk Så kan du jo drille litt i eiendomspronomen, f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå