Gå til innhold

Ossen er disse høytallerne?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kommer vel litt ann på hva du legger i "bra lyd"

men for å være helt ærlig tror jeg ikke et sett fra komplett med 4 høytalere + sub til 600 kroner gir noe særlig bra lyd... heller dritt lyd. men som sakt, kommer ann på hva du sammenligner med

Lenke til kommentar

Du får den lyden du betaler for, altså anlegg til 1000 = lada.

Har selv et videologic digital theatre DTS (toppmodellen for 2 år siden), jeg betalte 6500 kroner for, dumme meg, trodde jeg hadde bra lyd, helt til jeg hørte på hvilket som helst billig surround anlegg til under 10000.

Anlegget er "tilpasset" pc og fikk vanvittige kritikker, lurer bare på hva slags anlegg kritikerne før hadde hørt på (Radioen til bestemor?) :wink:

Men for all del det rumler godt når du spiller 1942 :)

Det jeg egentlig prøver å si her er vel, pc-anlegg=drit, vanlig anlegg (dali, denon, og hele den pakka koblet til pc=bedre)

Men etter som jeg har forstått det får du aldri "bra" lyd gjennom pc? Det får de med ordentlige anlegg svare på...

Lenke til kommentar

Har selv et videologic digital theatre DTS (toppmodellen for 2 år siden), jeg betalte 6500 kroner for, dumme meg, trodde jeg hadde bra lyd, helt til jeg hørte på hvilket som helst billig surround anlegg til under 10000.

Anlegget er "tilpasset" pc og fikk vanvittige kritikker, lurer bare på hva slags anlegg kritikerne før hadde hørt på (Radioen til bestemor?) :wink:

Det jeg egentlig prøver å si her er vel, pc-anlegg=drit, vanlig anlegg (dali, denon, og hele den pakka koblet til pc=bedre)  

Men etter som jeg har forstått det får du aldri "bra" lyd gjennom pc? Det får de med ordentlige anlegg svare på...

har et anlegg til 30000 og synes lyden fra pc er ræva...

har dog a7n8x-dlx, da er det ikke så rart

Lenke til kommentar

Nja, du kan få grei lyd ut av pc'en, Audiogy 2 gir sånn ca samme lydkvalitet som en cd-spiller til rundt 2500 kr. Hovedproblemet med bra anlegg koblet til pc'en er vibreringen og støyen den gir. Har du pc'en i et annet rom funker det bra som budsjett-avspiller.

Ellers så har M-Audio noen særdels gode lydkort. Spesielt usb-varianten, den er lite påvirket av all "støyen" intern i pc'en. M-Audios Audiophile for usb har omtrent samme lydkvalitet som en middels dyr dvd/cd spiller. Men vibrasjoner og støy er et stort problem.

Lenke til kommentar

Jeg har også et hifi/hjemmekino anlegg til runt 30 000, men jeg er ute etter høyttalere kun til pcen til en ny pc jeg ksløa skaffe meg om litt over 1 mnd.

Mitt valg er sålangt Creative Inspire 6700 til ca 1000 kr de fleste steder.

Der dår du en passe subb og 6 satelitt høyttalere.

Sammen med Audigy2 (som har støtte for 6.1) får du THX og dolby digital osv lyd.

Synest det hørest uts om e ngrei løsning jeg :yes:

(Hadde tenkt å gå for Logitech Z-680 men hørte så mye dårlig om dem.)

NOEN HER SOM HAR LOGITECH Z-680 HØYTTALERESETTET MED NOEN +/- OM DEM?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...