SiMu Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Hei, Har en HP T770 datamskin her hjemme, har ikke formatert den skikkelig siden jeg fikk den (Bare brukt HP sitt system gjennopprettings program)og tenkte ikke over at jeg ikke hadde noen drivere, men heldigvis klarte jeg finne dem over nett. Men problemet er slik at jeg ikke klarer å kobler med på vårt trådløse nettverk. Jeg får opp en feilmelding noe som dette: "Nettverkspassordet må bestå av 40 eller 104 biter, avhengig om nettverkskonfigurasjonen. Dette kan angis som 5 eller 13 ASCII-tegn eller 10 eller 26 heksadesimale tegn" Klarer helt ikke å forstå problemet etter som passordet er på 11 tall og bokstaver. Noen som har noe forslag til hva jeg gjøre? Takker på forhond. Endret 17. september 2008 av SiMu Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Det er en kombinasjon av tall og bokstaver. f.eks 7 bokstaver og seks tall Lenke til kommentar
SiMu Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Det er en kombinasjon av tall og bokstaver. f.eks 7 bokstaver og seks tall Forsto ikke helt, men passordet er av 6 tall og 5 bokstaver, men tingen er også at det fungerte før jeg formaterte, med det passordet. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Ja, da skal det fortsatt fungere Men dette kommer ann på om du bruker WEP eller WPA. Lenke til kommentar
SiMu Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Ja, da skal det fortsatt fungere Men dette kommer ann på om du bruker WEP eller WPA. Fungerer ikke, bruker WPA. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Da må du taste inn noe feil. Har du evnt. tredjeparts-programvare til kortet ditt? Lenke til kommentar
SiMu Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Da må du taste inn noe feil. Har du evnt. tredjeparts-programvare til kortet ditt? Nei, har ingen annen programvare en den jeg lastet ned fra HP sine hjemmesider. Prøvde taste koden flere ganger så tviler jeg tastet noe feil. Lenke til kommentar
Snipper Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Da må du taste inn noe feil. Har du evnt. tredjeparts-programvare til kortet ditt? Nei, har ingen annen programvare en den jeg lastet ned fra HP sine hjemmesider. Prøvde taste koden flere ganger så tviler jeg tastet noe feil. har du valgt wpa? er vel kun når man har valgt wep at den feilmeldinga kommer opp?! Lenke til kommentar
SiMu Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Da må du taste inn noe feil. Har du evnt. tredjeparts-programvare til kortet ditt? Nei, har ingen annen programvare en den jeg lastet ned fra HP sine hjemmesider. Prøvde taste koden flere ganger så tviler jeg tastet noe feil. har du valgt wpa? er vel kun når man har valgt wep at den feilmeldinga kommer opp?! Rimelig sikker på at jeg har valgt WPA ja.. Nettverk.bmp Lenke til kommentar
Snipper Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Da må du taste inn noe feil. Har du evnt. tredjeparts-programvare til kortet ditt? Nei, har ingen annen programvare en den jeg lastet ned fra HP sine hjemmesider. Prøvde taste koden flere ganger så tviler jeg tastet noe feil. har du valgt wpa? er vel kun når man har valgt wep at den feilmeldinga kommer opp?! Rimelig sikker på at jeg har valgt WPA ja.. bildet viser bare at nettverket er kryptert med wpa. nå sitter jeg på vista og ikke xp og jeg husker ikke helt hvordan det var i xp, men om du går på sikkerhet under egenskaper så finner du kanskje noe der. du er sikker på at driveren støtter wpa? Lenke til kommentar
SiMu Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Da må du taste inn noe feil. Har du evnt. tredjeparts-programvare til kortet ditt? Nei, har ingen annen programvare en den jeg lastet ned fra HP sine hjemmesider. Prøvde taste koden flere ganger så tviler jeg tastet noe feil. har du valgt wpa? er vel kun når man har valgt wep at den feilmeldinga kommer opp?! Rimelig sikker på at jeg har valgt WPA ja.. bildet viser bare at nettverket er kryptert med wpa. nå sitter jeg på vista og ikke xp og jeg husker ikke helt hvordan det var i xp, men om du går på sikkerhet under egenskaper så finner du kanskje noe der. du er sikker på at driveren støtter wpa? Fant ikke noe der, ja er rimelig sikker på det ettersom det fungerte før jeg formaterte. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Derfor jeg lurte på programvare, der kan man ofte velge WPA eller WEP Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Har du oppgradert Windows? Har du XP så må servicepack legges inn før den støtter WPA. Lenke til kommentar
SiMu Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Har du oppgradert Windows? Har du XP så må servicepack legges inn før den støtter WPA. Nei har ikke det: ) Skal prøve på det når jeg kommer hjem senere idag. Lenke til kommentar
Ethernet Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 doh. Ja, last ned service pack 2 Lenke til kommentar
SiMu Skrevet 19. september 2008 Forfatter Del Skrevet 19. september 2008 Fungerte det! Takk, takk for all hjelp Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå