dj6230 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Jeg fikk virus etter jeg var så dum og ikke gadd scanne en crack(noe jeg alltid gjør), så jeg tenkte shit happens, hadde gjort seg med en reinstall av XP likevel. Jeg reinstallerte og tenkte nam, starte fra scratch igjen, men tror du **** meg ikke virusa kom tilbake??? trojan dropper drit! Jeg har reinstallert XP 17 ganger nå!!! Scanner PC'en med alle mulig program, men de finner ikke noen, bare av og til oppdager de at jeg blir invadert av trojan dropper og driten klarer ikke å motså dem, så restarter windows seg etter kritisk feil. noen ganger mangle ntldr andre ganger er det blue screen og av og til blue screen som er 2 sider lang med feil meldinger.... har brukt denne PC'en i over 3 år uten AV elller noe problem. De få gangene jeg har fått virus før har jeg fjernet dem manuelt. Hvordan er det overhodet mulig??? Ligger'em i BIOSen eller wtf? Endret 17. september 2008 av dj6230 Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 tror ikke det er i biosen viruset legger seg. Det er boot-sector på harddisken som heller kan tenkes å være infisert. I såfall trenger du et verktøy som kan resette mbr, tenker da på Ultimate Boot CD for eksempel. En annen mulighet er at du har et virus som infiserer exe-filer og som du da kjører etter reinstall av windows. Og så kan du jo være smittet over nettverket. Har du husket firewall (ikke windows sin innebygde) før du plugget i nettverkskontakten. Med en firewall så kan du hindre at en exe-fil prøver å laste ned virus fra nettet. Husk at et antivirusprogram vil ikke klare å finne ut hvorvidt et program vil kunne ha denne hensikten ettersom programmet i seg selv ikke inneholder noe virus. Til og med windows-cd'n kan være infisert. Har du sjekket dette? Lenke til kommentar
dj6230 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Hei takker for kjapt svar, hvordan kan CD'en vere infisert? Det er orginal CD'en fra Dell. Jeg har partisjoner, har sletta og formatert begge. Vil tro det er at det er et virus som legger seg in en del exe filer som du sa, kun McAfee oppdaget det nå. Den heter w32\virut.j. Scanner alt med symantec, bitdefender og mcafee atm:P Håper at jeg har klart å tatt knekken på all infiserte filer nå. bruker også bitdefender trail som brannmur. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Vi kan se på det. hvordan kan CD'en vere infisert? Det er orginal CD'en fra Dell Husk at dette kan være falsk postiv som McAfee finner. Last Combofix ned ,legg på skrivebordet. Ikke klikk på vindu mens programmet kjører. post logg C:\combofix.txt Endret 17. september 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Til og med windows-cd'n kan være infisert. Har du sjekket dette? hvordan kan CD'en vere infisert? Det er orginal CD'en fra Dell. Husk at dette kan være falsk postiv som McAfee finner. Ser for meg en potensiell misforståelse her, så tenkte jeg bare skulle si ifra... Sånn jeg tolker dette, har ikke McAfee funnet noen falske positiver på Dell-cden. Dj6230 svarer på geir__hk sitt forslag om at det _kan_ være en mulighet at det ligger virus på cd-en (noe som ikke er en mulighet når det er orginal-cd)... Men ja, fortsett med det Snippsat sier Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Scanner alt med symantec, bitdefender og mcafee atm:PHvis du har mer enn ett antivirusprogram installert samtidig er det stor sansynlihet for at de ulike antivirusene vil angi hverandre og dermed går alt i surr Lenke til kommentar
dj6230 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 har scannet med symantec, mcafee og bitdefender online scan, ingen finner noe mer, men trend micro finner en del, trykte nettopp feil knapp så rakk ikke å fikse de infiserte filene-.- Kjører trend micro online scan igjen. det viruset som er funnet gjør att når maskinen startes på nytt blir det gjenopptretten til noe galt, så hvis combofix finner noe states maskina på nytt. Har prøvd ca 5 ganger alt, noe som resulterer i blå skjerm... Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Når du innstaler fra scratch er du ren. Bootsector virus har det ikke vært på på mange år. Kommer først meldinger etter du innstalere macaffe? Da er det en falsk postetiv fra macaffe. Husk alle oppdateringer til win og ikke noe noe programmvare som du har crack til under install prosess. Filer som meldes eller du er usikker på kan du sjekke her Virustotal Er det bare 1-2 som finner noe er filen ren. Dropp macaffe en periode bruk Avira se om det går bra da. Endret 18. september 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
dj6230 Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Jeg brukte kun mcafee online scan, jeg vet av erfaring at det er lurt å kjøre scan fra forkjellige ettersom ikke alle har oppdaget likt. Jeg legger min lit til trend micro online scan, ettersom PC'n fortsatt er i live, til og med etter restart. Jeg kjører en ny scan pågrunn av at internett ble klikk midt i scannen-.- Har slettet alle exe filer fra de andre partisjonene nå så om jeg må reinstallerer widnows må jeg laste ned nye rene filer^^ Jeg satser på at maskinen min er ren nå ettersom jeg ikke har noe problem atm, om det skulle vise seg å vere feil. Så reinstallerer jeg en gang til og installerer kun ferske filer. Ser dette som løst. Takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå