Vu-caN Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Har satt sammen en pc nå med diverse brukte deler. HK er jeg ikke kjent med fra før da det er kjøpt brukt. Når jeg starter opp henger den seg etter teksten: Press <Ctrl +S> or F4 to enter RAID Utility NVIDIA RAID IDE ROM BIOS 4.84 Copyright © 2004 NVIDIA Corp. Detecting array ... _ (underscore fortsetter å blinke uten at det skjer noe) Jeg vet at HD er intakt. Må jeg oppdatere noe før jeg kan starte opp? Jeg kan vel ikke legge inn raid drivere før jeg har lagt inn noe på hden? Whats wrong? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Spørsmålet er da om du skal ha RAID eller ikke. Jeg tipper du ikke skal det, og da skal du ikke se den meldingen. Gå inn i BIOS menyen og slå av RAID. Så sjekker du hvilken kontakt på HK du har plugget inn disken. Og sjekk i BIOS at den finner disken. Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Spørsmålet er da om du skal ha RAID eller ikke. Jeg tipper du ikke skal det, og da skal du ikke se den meldingen.Gå inn i BIOS menyen og slå av RAID. Så sjekker du hvilken kontakt på HK du har plugget inn disken. Og sjekk i BIOS at den finner disken. Den finner disken, jeg har slått av raid, men jeg har ikke vurdert om jeg kanskje har plugget den i en kontakt som er forbeholdt RAID. Det er vel ikke mulig at en av IDE kontaktene er forbehold raid, slik at alt stopper når den kobles i? Jeg skal ikke kjøre raid. Dette skal være en enkel og primitiv pc. Skal prøve å koble ut disken nå og se hva som skjer. Har ingen flere disker. Lenke til kommentar
Entim Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Det kan også hjelpe å sette disken til master og ikke cable select som den sansynligvis står på nå Lenke til kommentar
Vu-caN Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Jeg kobla ut en cdrom, så fungerte det. Jeg la ikke merke til at cdromen var scsi, og stappa inn ide-kabelen hehe. Det takla den tydeligvis ikke. En god latter det her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå