danijoh Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hei! Prøver å sette opp en Win2k3 Server. Nå har jeg innstallert Fil Server, og delt en del mapper. Når jeg går inn på serveren fra en annen pc i nettverket, endten fra Nettverksenteret eller via Kjør.. og \\server, får jeg beskjed om å taste brukernavn\passord. Jeg har prøvd å skrive SERVER\brukernavn og bare brukernavn ibrukernavnfeltet, men kommer ikke inn. Jeg er sikker på at jeg taster både riktig brukernavn og passord. Har prøvd å logge inn både som admin og vanlig bruker, men ingenting fungerer. Får ingen feilmelding, bare mulighet til å taste igjen. Prøvd å opprette nye brukere, aktivere Gjestekontoen, reinnstallere filserveren, men feil passord hver gang. Har også sjekket brukerrettighetene. Noen som kan hjelpe? =) Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 har du fullført den wizarden som popper opp med det samme servern er ferdig installert ? der det står noe om oppgradering av server, og blabla ? har du prøvd fra flere forskjellige klient pc'er ? Har de klient pc'ene lokalt passord ? Lenke til kommentar
danijoh Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Har faktisk ikke prøvd fra flere klientpcer, skal gjøre det. Har fullført den wizarden ja. Lenke til kommentar
likferd Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) dobbeltpost Endret 18. september 2008 av likferd Lenke til kommentar
likferd Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Kjører du vista på klienten? Kan være tricky av og til. Prøv å gå kontrol panel -->users-->manage network passwords, og legg til serveren din der med "administrator" som brukernavn, og administratorpassordet på filserveren som passord. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Er i et domene så sett domain users gruppe rettighet på fileshares. Er det privat kan du jo bare legge inn everyone med full aksess rettigheter på users i shares du har opprettet. Deretter kan du mappe opp med server\sharenavn uten passord prompt. Lenke til kommentar
danijoh Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 (endret) Har sittet og prøvd meg en del frem. Når jeg kontaktet serveren med å skrive \\"ip-adresse", istedet for \\"server-navn", kom jeg rett inn til de delte mappene! uten spørsmål om bruker\passord. Når jeg kobler meg til fra en vista-klient med ip får jeg spørsmål om bruker\passord, og da stemmer brukernavn og passord, og jeg kommer inn til de delte filene. Da er jo problemet halveis løst, med er jo litt tungvindt å bruke ip istedetfor navn. Noen som har noe erfaring med dette? La også merke til noe annet rart. Når jeg går inn i cmd på serveren står det C:\Documents an Settings\Administrator.SERVER.000> Skal det stå .SERVER.000? Endret 20. september 2008 av danijoh Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 SERVER.000 Disse multiple navnene dukker opp etter at du f.eks har skiftet maskin navn eller meldt masinen inn/ut i ulike domene/workgroups etter initsiell installasjon. Det er ingen feil , helt vanlig . Lenke til kommentar
danijoh Skrevet 20. september 2008 Forfatter Del Skrevet 20. september 2008 SERVER.000 Disse multiple navnene dukker opp etter at du f.eks har skiftet maskin navn eller meldt masinen inn/ut i ulike domene/workgroups etter initsiell installasjon. Det er ingen feil , helt vanlig . ok, men alt er som det skal være og serveren heter fortsatt server? ikke server.000? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 (endret) hvis du melder den inn/ut av nytt domene/workgroup en gang til blir profilen hetendes SERVER.001 , neste gang SERVER.002 osv Det er laget slik med vilje at brukerprofiler ikke blir slettet - derfor blir brukerprofilen steget i navnet ved hver endring. Edit: Maskin navnet er selvfølgelig hele tiden det samme //SERVER Endret 20. september 2008 av syar2003 Lenke til kommentar
lhegdal Skrevet 6. oktober 2008 Del Skrevet 6. oktober 2008 Når jeg kontaktet serveren med å skrive \\"ip-adresse", istedet for \\"server-navn", kom jeg rett inn til de delte mappene! uten spørsmål om bruker\passord. DNS Har du noen server der DNS oppslagen kan gjøres? Om ikke hvordan skal maskin A vite hvor maskin B er? Lenke til kommentar
klikk1 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Det høres jo ut som maskinnavnet resolves til feil IP. På klienten: Prøv å kjør "ping server" for å se hvilken IP adresse maskinnavnet resolves til. Sjekk at IP stemmer. Er IP feil så må du sjekke om det ligger bindinger mellom maskinnavn og feil IP i DHCP/DNS server hvis du har dette, evt kjøre IPCONFIG /FLUSHDNS på klient for å slette DNS cache. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Har du domene? Sjekket både delingsrettigheter OG ntfs-rettigheter? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå