Gå til innhold

Erstatter for Cowon D2

Oook

Anbefalte innlegg

Lyden er god, omtrent den samme som på D2. Den har bedre batteri (55t musikk), bedre skjerm, bedre design, bedre lyd, bedre på det meste virker det som. Noen som syter over at den ikke har wifi men hvem trenger det?

Det eneste jeg synes er virkelig kjipt er at den ikke har minnekort utvidelse så jeg kan ha 16 eller 32gb minnekort.

Endret av Deem
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så et par tester av S9, den virker jo helt utrolig bra. Jeg ender nok opp med S9 :) Nanoen jeg fikk til jul passer fint som mp3-spiller til trening.

Hva slags headsett burde jeg ha til S9? Er px200 verdt prisforskjellen mellom px100 og px200?

Lenke til kommentar

De er helt forskjellige, PX100 er åpne, PX200 er lukkede. PX100 har mer naturlig lyd, jeg ville nok kjøpt de. Og så kjøpt noen dyrere og lukkede så du virkelig kan nyte lyden.

Hva har du fra før? Si en pris og hvor/når de brukes så gir jeg deg en anbefaling... Men skal du først ha S9 burde man også ha tilbehør som matcher synes jeg... Men det kan man jo ta på sikt.

Lenke til kommentar

Fra før av har jeg porta pro :p. Tenkte mellom 4-500 kroner. Brukes til og fra universitetet med buss, ski/brett-kjøring og andre hverdagslige ting. Vil et par hodetelefoner til 4-500 kroner være urettferdig mot lyden S9 kan produsere?

Lenke til kommentar

Ikke når du er på farta :D, men er fint å ha litt classy saker når man skal sette seg ned med musikken ^^...

Ørepropper: Sennenheiser CX300

Åpne hodetelefoner: AKG K 412 P eller Sennenheiser PX100

Lukkede hodetelefoner: AKG K 430 eller Sennenheiser PX200

Tror kanskje AKG K518 DJ er et godt alternativ også, synes de ser ganske komfortable ut.

Vet ikke om det er den største overgangen fra PortaPro, men forandring fryder!

Endret av Deem
Lenke til kommentar

Takk for alle forslagene, Deem :)

Synes PX200 virker fristende. I testene jeg har lest av de sier de at bassen er litt svak, men at det er gode hodetelefoner for spesielt interesserte. Vil jeg som er vant til porta pro synes at disse har en litt spinkel lyd?

Lenke til kommentar

Høres bra ut :) Starter en tråd under hodetelefoner, så jeg ikke prater for mye om hodetelefoner i denne tråden :p

Men tilbake til S9, burde jeg vente til vostok.no er oppe igjen? eller er prisen på pixmania god?

Lenke til kommentar

Hva tror dere om Cowon O2 da? 4,3 tommers skjerm :O

Hvordan er lyden på denne i forhold til S9?

Denne må jo være perfekt å ha til å se film på bussen når man drar hjem på besøk til mor og far. Mulighet for utvidelse av minnet er også positivt. Men størrelsen og batteritiden trekker vel ganske kraftig ned.

Endret av Oook
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

O2 har større skjerm, men samme oppløsning og LCD skjerm motfor S9's AMOLED skjerm. DVS at bildet på O2 er mer kornete og generelt mye dårligere enn S9, der du får et skarpt bilde med den beste skjermteknologien på markedet. O2 er også veldig buggete og har veldig dårlige menyer etc, kort sagt er den milevis unna S9. Ikke noe problem å se film på 3.3" på S9, og den takler xvid "fra der de fleste får ting" direkte uten konvertering. O2 støtter flere formater, men spørs om du trenger det, og om det er verdt det å mitse alt annet.

Forøvrig, titanutgaven av S9 er utsolgt på vostok - står 25. februar som "ventes inn" dato. Chromutgaven ble lagt ut i går, ville hivd meg på den mens det er igjen av den

Lenke til kommentar

Nå er pengene fra komplett.no kommet inn på kontoen, så nå er jeg klar for å bestille. Bare et lite spørsmål først angående chrom-utgaven. Vil hele spilleren være i chrom? Ser ikke helt for meg at det kan se noe særlig bra ut.

Lenke til kommentar

Ja, ser det nå. Klarte ikke å se helt forskjell :p Når det gjelder å bestille fra USA, hvordan er det med moms? Man skal vel ikke betale amerikansk moms i tillegg til norsk? Den amerikanske momsen skal vel trekkes av prisen og norsk legges til?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Nah, men "momsen" i USA er vanligvis ikke satt på før etter ebstilling,d a den avrierer fra stat til stat. 16GB koster 240 USD i usa, gitt at du finner noen som sender til norge. Porto blir minst 30 dollar, da er du på 270 som er 1850 kr. Fortollingsavgfit er vel ca 200 om den ikke har gått opp. Moms er 25%, ca 450 kr. Da er du på 2500 kr, så om du er heldig sparer du 200 kr og må vente i ukevis, risikere å sende internasjonalt tilbake om den ikke funker, og du mister forbrukerkjøpsloven som gir deg 2 års reklamasjonstid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...