Gå til innhold

15 år, hva kan jeg jobbe som?


Kimelimm

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er 15, og blir 16 i Februar. Jeg har ganske gode datakunnskaper, og litt slikt... Har mye annet og, men dette er ingen søknad, så er vel ikke vits og skrive alt. Men problemet er at alle stedene jeg har spurt (5-10 plasser) har de krevd "16" og tilogmed "25" og oppover... Er det ingen håp for meg enda? jeg bor i Telemark hvis noen lurte på det.

 

hva skal jeg gjøre? Jeg vil gjerne ha en jobb :( Jeg har spurt dem ansikt til ansikt og over telefon og. TENKTE jeg skulle prøve Norpost, men for 3 år siden søkte jeg, og har ikke fått svar ENDA. Gidder ikke de folka der, underbetalte sleipe folk! :mad:

Endret av Kimelimm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg er 15, og blir 16 i Februar. Jeg har ganske gode datakunnskaper, og litt slikt... Har mye annet og, men dette er ingen søknad, så er vel ikke vits og skrive alt. Men problemet er at alle stedene jeg har spurt (5-10 plasser) har de krevd "16" og tilogmed "25" og oppover... Er det ingen håp for meg enda? jeg bor i Telemark hvis noen lurte på det.

 

hva skal jeg gjøre? Jeg vil gjerne ha en jobb :( Jeg har spurt dem ansikt til ansikt og over telefon og. TENKTE jeg skulle prøve Norpost, men for 3 år siden søkte jeg, og har ikke fått svar ENDA. Gidder ikke de folka der, underbetalte sleipe folk! :mad:

 

I borettslaget jeg bor i er det flere ungdommer 13-18 som liker å gjøre en innsats/jobbe, det kalles egentlig dugnad men de får 50 kr timen for spyle , koste , luke ugress og kanskje male litt. Du kan jo høre om det er noen som trenger hjelp til noe slikt i nabolaget du bor i. Du kan jo også gå med aviser. Hvis du står på eller kjenner noen som kjenner noen som kanskje kan gå god for deg at du er klok og selvstendig så kan du kanskje få jobb i en eller annen butikk. Det er få som vil ansett folk under 18 nettopp fordi mange ikke er så erfaren og er i stand til å jobbe selvstendig.

Lenke til kommentar

Du kan jo si at du er villig til og jobbe en liten periode hvor du ikke er lovet lønn for og vise at du er flink/villig til og jobbe. (Ikke gjør det hos et firma som virker usøriøst, ettersom de kan da ha deg jobbene en liten tid for og så si at du var ubrukelig)

Men, vil ikke anbefale det hvis du har noen annen løsning.

 

Hvis de liker jobben du er gjort så skal du ha betalt for den tiden du jobbet "gratis".

 

Jeg fikk meg jobb på en Rema 1000 butikk når jeg var 15.

 

Lykke til :)

Lenke til kommentar

Bruk nettverket til foreldrene dine, skaff deg kontakter, bli en mester i mingling og du har gjort mye for framtiden din. Ihvertfall i et land som Norge hvor altfor få har skjønt betydnigen av og knytte seg kontakter, både i tidlig alder og utover. 50% av alle jobber blir aldri utlyst... Da mener jeg ikke jobber som rema, rimi osv :=) LYkke til !

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...