Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Worklog/Showcase] Peugeot 306

konduktans

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Forskjellige farger på ting på den måten gir meg kun assosiasjoner til at du har vært på huggeren og funnet reservedeler, men at de var tomme for kapital til lakkering. :p
What he said.

Ser veldig sjelden bra ut med to farger på en bil. I så fall må det være veldig gjennomført (f.eks. sort tak og sota ruter på hvit bil - a la mange nye Audier). Å lakke alt utenom panseret sort, vil bare se helt latterlig ut. :)

... Synes dere. Jeg så en tydeligvis kollisjonsskadet Peugeot eller Citroen(ny modell) som var grå, med blå-grå støtfanger, skjermer og grill. Utrolig tøff.

Hvis jeg har bilen som på bilde vil den da ha samme farge på felger og panser. Hvis ikke det er gjennomført, så blir den nok ikke det. Helt svart bil blir ihvertfall for kjedelig for meg. Skal i det minste ha fartsstriper da, men det er jo et helvete å få rett.

Lenke til kommentar

Ubrukelig stygt. Ser dessverre bare ut som man har funnet deler på høggern og ikke har råd til eller ikke har tatt seg bryet med å lakkere de.

Med mindre det er gjort ordentlig gjennomført, men som regel er det bare harry og ubrukelig stygt da også. :)

Lenke til kommentar

Hvis jeg f.eks motivlakkerer panseret, så ser det plutselig ikke ut som om det er tilfeldig lenger ;) Har i tillegg planlagt å ha matt svart og matt hvit, og jeg har aldri sett en bil som har de fargene fra fabrikk, så det blir nok ikke noe problem.

I dag satt jeg inn en ekstra 12" subwoofer, og paralellkobla med den andre. Det er mildt sagt kraftig bass nå :) Det at jeg har to gjør bare at den ikke blir forvrengt :)

Lenke til kommentar

Sort panser er stygt, motivlakk er om mulig enda styggere. Sorry.

Konstruktiv kritikk? Lakker bilen én farge, da ser den mer ordentlig ut. Skal du på død og liv lakkere bilen i todelt lakk, så lakker taket sort (evt halve bilen kant i kant med dørhåndtak/panser og midten på bakluke. Poenget er at lakken skal følge bilens linjer, og ikke bryte dem opp (slik det vil når man bare har sort panser. Uansett, så tror jeg det blir finere med en farge. Mattsvart kan være fint, men det blir mer "ratlook" - og passer særs dårlig på en halvgammel Peugeot.

Gjennomført bruk av todelt lakk:

img_1458.jpg

31012008175.jpg

kenny.jpg

"Høgger'n"-look:

post-112734-1234446004_thumb.jpg

Endret av Mr. Bojangles
Lenke til kommentar

Godt poeng. Men saken er den at jeg skal lakkere bilen selv, og har hverken penger eller mulighet til å gjøre overflaten 100%. Derfor tenkte jeg at matt svart vil være en real løsning. Ikke bare blir det pent, men det gjør ikke noe om grunnarbeidet ikke er 100%.

Men hva med blank hvit bil med blank svart panser, grill, tak og bagasjeluke? :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Haha, fantastisk harry! Sånne blitzere som han har i frontlyktene har jeg hjemme i Skien. :--P

Monterte de, omtrent i fart, på bilen til en kompis for moro skyld. Endel harry.

Til salgs?

Har fiksa litt bedre lyd i bilen

post-108681-1235651057_thumb.jpg

Har ikke noe å finne på i dag, så lurer på om jeg skal gjøre noe med bilen. I dag skal jeg ihvertfall forkorte girstanga, og jeg skal snu basskassene i bagasjerommet.

post-108681-1235651087_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Gjør du alt grunnarbeidet selv, legger fyller; sparkler og maskerer - så koster det veldig lite å få noen til å lakkere den med tett farge. :) Vi har begynt å plukke Granadaen til en kameerat av meg, sandblåst, sparklet og herjet i vei, og skal legge fyller nå i kveld. Lakkereren kunne lakkerer den for 2500, hvis vi hadde lakk og tok oss av maskeringsjobben. :)

Men vi skal lakke den selv, fordi det er gøy. :mrgreen:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

I'm back in action. Det er igjen varmt nok til å kødde litt ute, og jeg har tenkt litt mer på hva jeg skal gjøre med bilen. Ettersom jeg skal in the army den 28. juli, gidder jeg ikke å bruke penger på felger. Men lakking SKAL skje. Jeg får dobbelt så mye som forventet i lønn den 15., så blir nok litt lek med kompressor/sprøyte da. Skal også lakke bobla(se sign.) denne måneden, så blir masse lakktrening.

Det nyeste prosjektet som er påbegynt er grillen(tror jeg har nevnt det). Den skal bli sånn:

22390750008_large.jpg

Hittil har den blitt sånn, og venter på andre pussing, og så et lag til med sparkel, og så pussing igjen.

post-108681-1239110347_thumb.jpg

post-108681-1239110376.jpg

post-108681-1239110409_thumb.jpg

post-108681-1239110435_thumb.jpg

post-108681-1239110465_thumb.jpg

post-108681-1239110480_thumb.jpg

post-108681-1239110522_thumb.jpg

Nå har det blitt pussa en gang og lagt på sparkel. Skal gjøre samme ting om og om igjen til jeg er fornøyd.

Skal forøvrig også grunne og lakke. Den blir svart metallic. Det er en bitteliten del foran, som ikke kommer til å skille seg ut. Det blir derimot en dritkul detalj. Skal også legge inn lys i blinklysene og kjøpe nytt på h. side(knust). Lysene i blinklysene gjør at bilen ser "sintere" ut. Blir rått! :)

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Update #2 i dag. Jeg har lagt på første strøk med grunning!

Nå er grovpussing ferdig, og grunning er sprayet på for å se an resultatet. Jeg la merke til at det sprakk i skjøten mellom plast og sparkel. Håper virkelig grunninga er sterk nok til å holde det sammen når bilen blir kjørt hardt! Tviler dog ganske sterkt på det...

Jeg tør ikke å ta med telefonen inn i lakkeringslokalet(les: garasjen) i frykt for å få lakkpartikler på den, så bilder får vente til 2. strøk med grunning eller til jeg skal lakke i metallic svart.

Her kommer dog noen bilder fra pussinga:

post-108681-1239124687_thumb.jpg

post-108681-1239124798_thumb.jpg

post-108681-1239124832_thumb.jpg

Grunninga begynte å renne som faen, så må pusse over en gang til og grunne på nytt. DA kommer det kanskje bilder :)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...