phax Skrevet 30. november 2008 Del Skrevet 30. november 2008 Og bilen er i så godt som perfekt teknisk stand Ikke nå lengre. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Jo, det er det som er poenget. Eneste problemet er det estetiske. Eneste som er å si på det tekniske er radiatoren. Derfor jeg sa så godt som perfekt. Lenke til kommentar
phax Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Hvis bilen er rammeskjev så er vel ikke det kun estetisk akkurat. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Jo. Er hverken en bærende del eller en del som har noen funksjon såvidt jeg kan se. Er bare en del av ramma(karosseriet). Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Peugeot 306 har vel selvbærende karosseri...? Om du har skjevheter i karosseri er den ikke teknisk perfekt, og du bør ta en tur i jiggen for å få ting rettet. Ikke no særlig med skjevheter i konstruksjon. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Såvidt jeg husker, så posta jeg det her bildet og da ser du at den stygge røde delen helt nederst er bøyd. Den har ingen funksjon Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Får håpe for din skyld at den der ikke står for noen avstivning av bilen, noe jeg innbiller meg den gjør. Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det tror jeg også. Er en del av ramma det der. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Det er da bare en liten del i enden av karosseriet? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Tverrgående deler i karosseri kan ha mye å si på stivheten. Er en grunn til at man for en stivere bil setter på stabstag fra dempertårn til dempertårn f.eks. Det hindrer karosseriet i å "svaie"/forskyve seg for mye i svinger og lignende. OM den delen du har skadet bidrar til stivhet, og den har blitt svekket, så kan det være litt tricky. Lenke til kommentar
Sureño Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 Det er da bare en liten del i enden av karosseriet? Btw, lite trygt å kjøre den bilen uten å rette opp den "lille delen" der. Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 1. desember 2008 Del Skrevet 1. desember 2008 En ting er jo hva du ser av skader, en annen ting er hva som faktisk er skjevt. Av og til kan man ikke få opp dørene, eller man har små bulker i taket, på en bil som har fått seg en smell fremme, selv om det ser ut som man bare trenger nytt panser og en ny forskjerm så er det good. Små biler som 306, Golf etc. med selvbærende karosseri blir vel veldig fort rammeskjeve? Men bilen skulle vel i jigg slik jeg forstod det? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2008 Indeed it will. Han fyren fikser bilen for 7 000. Punktum. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 6. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2009 Lenge sia jeg har posta noe her. Bilen er på veien igjen, og selv om den er litt skeiv, så er den veldig kjørbar. Hadde faktisk et lite morsomt sammenstøt med en snøhaug i stad, på vei hjem fra dama. Det ble ingen skader, og det var egentlig bare moro, men allikevel litt ekkelt. Jeg har ihvertfall lært at det ikke er så smart å dra på håndbrekket og full brems midt i en skeiv bakke. Det gir snurring Men på den positive siden, kan jeg si at jeg fant igjen noen bilder fra i sommer, der jeg prøvde en vinterfelg fra bilen til muttern på vidunderet mitt. Her er bildene: Hva tror dere? Noe å gå for? Har tenkt til å ha samme felgdimm og litt lavere dekk(og bredere). Lenke til kommentar
Atald Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Selv om den er fullt kjørbar, kan godt kollisjonssikkerheten være kritisk svekket. Lenke til kommentar
OleEven Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Hei! Skal ikke fortelle deg hvordan du skal bygge bilen din, men hvis jeg hadde vært i dine sko ville jeg! Fått fiksa den "lille" metall ramme biten, (IKKE BAGATELL), Droppa bodykit leste at du ville ha et billig bodykit, da får du noe dritt som ikke passer i verken lenge eller bredde. Styr UNNA billig glassfiber dritt, Senket&nye Støtdempere, Lakkert alt av svart plastikk på bilen i samme farge, fått på store 17"/18" OZ hvite/sølvgrå mange eikede felger. Og oppgradert baklykter(masse stilige baklykter til 306) www.billykter.no, Xenon i frontlys & spredere. Sotet rutene, Eventuelt sportstoler fra en GTI utgave. Men lykke til! Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Metallrammebit? What? Snakker vi om den røde dingsen nede på fronten? Alle bulker og skjevheter er fikset. Bilen er sveiset sammen og det er gjort på merkeverksted. Er derfor skikkelig oppretta. Har fått en ny plan. Om jeg beholder fargen og lakkerer lister så blir den vel omtrent sånn (utenom panseret) Jeg kunne tenke meg noe slikt som det her, med lyktene på bildet under: Legg spesielt merke til grillen og felgene. Vil også ha senk på den. Hva tror dere om de lyktene der og sota baklykter? EDIT: Endringer gjort på skissen kontra slik bilen er i dag: -Endra grill -Lakkert matt svart -Lakkert panser matt hvit -16" hvite felger med lavprofildekk -Hvite(grå) blinkers -Sota bakruter Endret 8. februar 2009 av conflict Lenke til kommentar
OleEven Skrevet 8. februar 2009 Del Skrevet 8. februar 2009 Bilen er sveiset sammen og det er gjort på merkeverksted. Er derfor skikkelig oppretta. Da er det jo bare bra da!! Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 8. februar 2009 Forfatter Del Skrevet 8. februar 2009 (endret) Jada, bilen er kjørbar, men den er stygg. Masse riper og faenskap overalt. Hellakkering må nok til. Hva tror dere om den svarte skissa? Skal jeg ha matt svart og matt hvit eller blank svart og blank hvit? EDIT: Hva med denne?(bare i svart, ikke grå). Det er photoshop det også. Jeg hermer ikke Endret 8. februar 2009 av conflict Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 9. februar 2009 Del Skrevet 9. februar 2009 Forskjellige farger på ting på den måten gir meg kun assosiasjoner til at du har vært på huggeren og funnet reservedeler, men at de var tomme for kapital til lakkering. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå