Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Worklog/Showcase] Peugeot 306

konduktans

Anbefalte innlegg

Høres ut som en del jobb, men jeg er "up for it"! :)

Hva tror dere om bildene under? Fint sted å ha forsterkeren?

Har forøvrig et lite problem. Høyttalerne bak spiller mye høyere enn høyttalerne foran. Noen forslag til løsning? Alle 4 er kobla på front på forsterkeren, for det er noe galt med rear utgangen.

post-108681-1222779930_thumb.jpg

post-108681-1222780043_thumb.jpg

Endret av conflict
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har fått retta ut bulken i skjermen bak på høyre side. Det trengs litt pussing, sparkling, pussing igjen og lakking, men det ble MYE bedre enn det var. Det synes dog ikke så godt på bildene. Det eneste som er enkelt å se er at bulken ikke er der på "etter"-bildene.

Før:

post-108681-1222786238_thumb.jpg

post-108681-1222786592_thumb.jpg

Etter:

post-108681-1222786122_thumb.jpg

post-108681-1222786182_thumb.jpg

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Her er en som har satt forsterkeren på hattehylla, riktignok delvis dekket av et deksel. Mange oppsett i biler hvor forsterkeren ligger åpent og "til fare" for sollys e.l. Skjønner hva dere mener men veldig rart at flere da gjør dette med bilene sine.

Uansett, hvis de er på samme kanal er det nok ikke mye du kan gjøre for å senke volumet på bakhøyttalerene. Finn heller ut hva som er feil og prøv å fiks dette, evnt. nytt utstyr.. Er kjedelig å få mye mer lyd bak enn det du har foran, ødelegger liksom litt lydopplevelsen foran .. :p

Lenke til kommentar

Har nå montert den tilsvarende det jeg viste på bildet, men på andre siden av hattehylla. Skal kable i dag, så får dere se bilder :)

Jeg skal se om jeg får kobla høyttalerne bak til selve cd-spilleren, og at jeg kun kjører fronthøyttalerne igjennom forsterkeren. Det er kicker foran, så blir nok bedre lyd da :)

Flytt forsterkeren. Hvis du krasjer en gang til, litt hardere så står den forsterkeren i skallen din!

For ordens skyld, JEG har aldri krasja. Det var min mor.

Lenke til kommentar

Haha, liker A/D/S-en min jeg! :) Har dere noen forslag om hvordan jeg kan feste kabler under hattehylla? Det er en helt platt overflate uten noen som helst muligheter fra før. Vurderer å legge kablene i opphøyningene i hattehylla, bore et hull på hver side av opphøyninga og dra en strip(s?) over toppen. Vanskelig å forklare, men det blir i så fall 4 horisontale "striper" i blank svart som er synlig ovenfra. Hvis noen forstår hva jeg mener, eller har bedre forslag, sette jeg pris på innspill.

Lenke til kommentar

Slik ser det ut akkurat nå. Skal rydde bedre når jeg får fiksa kabelsko til jordingskabelen og når jeg får kabla fra bakhøyttalerne til stereoen. Tror forøvrig jeg kommer til å få MYE bedre lyd når jeg får kobla de til spilleren. Da kan jeg faktisk endra volum foran og bak uavhengig av hverandre(selv om det blir motsatt på spilleren(front er rear og vice versa)).

EDIT: Grunnen til at jeg ikke monterer det i eller bak basskassa er at forsterkeren er bredere enn kassa. Det synes ganske godt på bildene.

post-108681-1222865590_thumb.jpg

post-108681-1222865667_thumb.jpg

post-108681-1222865804_thumb.jpg

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Hva virker veldig bra? Å lakke? :p

Skal forøvrig rydde mye mer i kablene baki der. Må bare kjøpe 10m med høyttalerkabel og noe å feste kablene i. For eksempen en sånn.

Har forøvrig bestemt meg for at jeg ikke skal gjøre bilen 100% strøken utvendig. Jeg skal sette på bodykit, senke den og skaffe noen litt fetere felger, men de kan godt være brukt. Panseret skal også bli matt svart.

Jeg kan si så mye som at planen er at innsiden av bilen skal bli helt strøken, og utsiden skal bli som en sleeper. Uten at det egentlig er en sleeper, for den går jævlig dårlig. Bare den er kul(ikke fin) å se på avstand, er jeg fornøyd. Grunnen til at jeg ikke skal gjøre den "perfekt" er for det første at jeg ikke har råd. Jeg har heller ikke ork eller muligheten til å hel-lakkere den, så den får bli som den blir. Tror dog jeg klarer å få den til å bli ganske bra :)

Noen som har forslag til bodykit jeg kan ha? Jo billigere, jo bedre :) Hvis det ikke er heeeeeeelt usaklig mye jobb, kunne jeg godt laget eget bodykit om noen hjalp meg med tips. Tror jeg nevenyttig nok :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...