Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Worklog/Showcase] Peugeot 306

konduktans

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har fått tilbud om GTI felger til den, så får se om jeg slår til. Sitter jo 15"(?) alufelger på den allerede, så er ikke SÅ ille. Klarer jeg å senke den selv? Fattern har masse erfaring med mekking, og jeg kan den del selv. Hva slags utstyr trenger jeg, og ca. hvor mye koster det?

Grunnen til at jeg er så keen på å gjøre noe med panseret er at en eller annen kukskalle har ript NEGER der. Siden jeg hverken har lakkutstyr eller riktig farge til bilen, tenkte jeg rett og slett å pusse ned og lakke med kvalitets peis-lakk. Har brukt den på eksosannlegget på mopeden min, og det holder skikkelig bra. Eventuelt matt svart hammerite eller noen annen groteskt kraftig matt svart lakk. Luftinntak var bare et forslag, men siden fredrik kommer til å rasere bilen min hvis jeg har det, så får jeg nesten stå over.

Peislakken jeg har brukt før er sånn sprayboks fra europris som gir helt genialt resultat :)

Innspill?

EDIT: det betyr med andre ord: Kommer noen til å spise opp bilen min hvis jeg fikser panseret, senker den og tar på fetere felger? Resten får vi ta seinere.

Endret av conflict
Lenke til kommentar

har samme bil som deg, og har tenkt på å style den opp litt jeg også.

Har en bok om styling av 306 som står masse bra tips i. Maxpower Peugeot 306

En ting som passer veldig bra på 306 er singel vindusvisker.

Og lakkere sidelistene i samme farge som bilen.

Endret av DukeCoke
Lenke til kommentar

Gode forlag, duke. Får se hvor mye jeg gidder å gjøre.

Her er det jeg faktisk liker med bilen utvendig:

post-108681-1222617922_thumb.jpg

Helt greie felger

post-108681-1222617950_thumb.jpg

Fine lykter foran...

post-108681-1222617968_thumb.jpg

... og fine lykter bak.

Og det de fordømte dophuene gjorde med den

post-108681-1222617987_thumb.jpg

post-108681-1222618002_thumb.jpg

Veit ikke om det er mulig å se det, men det er tre X-er på døra og det står NEGER på panseret. Man ser riktignok bare NEG på bildet :p

Lenke til kommentar

Vi har ikke giddi å reparere skadene. Egenandelen ble for stor mtp av de bilene vi hadde da var relativt gamle(1999 og 1996). Jeg har dog fiksa litt på herr NEGER og her xXx selv. Kjøpte lakk på biltema, flekkmalte med pensel og polerte over. Det ble *litt* bedre, men ikke veldig. Uansett absolutt en merkbar forskjell.

Er matt svart panser sånn som bilen er nå godkjent for deg, kong fredrik? :p

Lenke til kommentar

Hmmm, nei. Haha. Jeg er negativiteten selv. :D

Ville myyye heller fokusert på felger og senk (Peugeot trenger bare to senkefjærer og, du har noen form for regulerbare stag eller noe bak, så om de ikke er rustet fast kan du bare skru den ned)

Så ødelegger du ikke "resale-valuen" på bilen heller. Det er ikke helt lett å få et pent resultat på mattsvart lakk heller. Du må uansett pusse ned ting og behandle overflaten, for å få lakken til å gripe.

Lenke til kommentar

Ammagad så så flink jeg er til photoshop! Er faktisk skikkelig fornøyd med den redigeringa der! :D

Får ikke en dritt for den når jeg selger den uansett. Er for mye dritt med den. Bakluka funker ikke, lyktejustering funker ikke, hull i setet bak, mangler lys i halve dashbordet etc etc etc. Derfor vil jeg fikse den opp og heller selge den til en ungdom.

Å få fint resultat med matt svart er ikke noe problem i det hele tatt. Har gjort det mange ganger før, og kan uten problemer gjøre det igjen :)

EDIT: har kjøpt sånn "black renewer" som gjør de grå støtfangerene svarte igjen. Tror det ville passa bra med panseret :)

post-108681-1222619821_thumb.jpg

Endret av conflict
Lenke til kommentar

Her er en slags mal over hvordan jeg vil ha den. Ser man bort fra karbonfiber panser, stripene på siden og luftehull i skjermene.

Tror det blir kult jeg :)

EDIT: Det finnes de som er litt flinkere og mer kreative enn meg

Peugeot-306-1.jpg

Peugeot-306-5.jpg

7862d1104787916-peugeot-306-7-5in-widescreen-install-lcd.jpg

Noe sånt er drømmen <3

peugeot_306.jpg

post-108681-1222620812_thumb.jpg

Endret av conflict
Lenke til kommentar
HAHAHAHAHAHA hadde vært så jævlig fett det! Tror ikke jeg vil bli SÅÅ råner, though. Hva tenker du på når du sier skjolder? Hva er det?

Når du sier grunnarbeid, hva tenker du på da? Pussing og grunning?

Grunnarbeid er alt av sparkling, pussing, retting, grunning etc. Skjolder er som navnet sier: at lakken skjolder seg, slik man gjerne får hvis man bruker sprayburk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...