konduktans Skrevet 22. september 2008 Forfatter Del Skrevet 22. september 2008 Hopper nok over det da, for å si det sånn : ) Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Sleng i GTI-motor heller, mye billigere enn turbokonvertering. Den kræsjen var jo ikke så værst da ... klarte selv å gjøre noe lignende med en bil jeg lånte - noe som endte i 2400,- i deler hos høgger'n og ~10 arbeidstimer. ^^ Den fargen din er jo tøff da. My opinion. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 26. september 2008 Forfatter Del Skrevet 26. september 2008 Er det vanskelig å skifte motor? Mtp det elektriske? Hva må jeg bytte i bilen for å få en annen motor til å funke, og hvor mye vil det koste? Lenke til kommentar
AnaXyd Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 Du må sannsynligvis bytte hele ledningsnettet og hjernen + motoren selvsagt. Om du er heldig finner du en motor som passer rett i girkassa di, så du slipper å knote med ei ny girkasse i tillegg. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Så det er med andre ord jævlig mye jobb? Lenke til kommentar
Hummbugg Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 (endret) Jæv... er mildt sagt, samt at det er en Peugeot og de er ganske strikte i norge på hva man får lov til å gjøre med bilen. så mail Peugeot om du får lov til det først eller så kan du glemme å få den typegodkjendt etterpå i tilleg må man nok kanskje bytte over bremsesystemet og oppheng. så det er nok 1-4* ukers full jobb for å få det over om man ikke har gjordt det før. kan være at man må bytte dasjbord og andre ting da instrumentpaneler ikke passer på det nye kabelsettet (eks. på Mazda 323 BF må man bytte dasjbord om man bygger om fra 1.5 til 1.6i ) *(kommer ann på bilmerket, franske biler er vistnok spesielt tungvinne å ha med å gjøre på det område) så lenge ikke ramma ble skeiv etter den krasjen er det nok ikke problematisk som noen her hintet på å bare gå til en høgger og få en ny fanger, panser, grill, lykter og muligens skjermer og så er den så god som ny, (mulig en annen farge på de delene men pytt) Endret 27. september 2008 av fredrik Kjøp og salg hører bruktmarkedet til. Innlegg redigert Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Den krasjen var ei stund sia. Ramma ble heldigvis ikke ødelagt, men det er en bulk i kanalen under døra på høyre side. Skulle absolutt ha fiksa den. Jeg tror jeg dropper ny motor da. Men er det noen som tør å gjette på pris på styling støtfanger foran og bak og skjørt? Evt. nye lykter og litt slikt? Er det noen som har en norsk forhandler på dette? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Styling er relativt dyrt i Norge, i forhold til fra f.eks. Ebay. Stylingfanger ligger vel på mellom 2500-5000 her til lands, altså nok så likt som originalfanger (vet ikke priser på Peugeot, men det er i hvert fall slik for VW). Lykter ligger på 1500-5000, alt etter kvalitet og ikke minst design. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Hmmm. Kan vel kjøpe slik sotespray og bruke på lyktene. Fangere og skjørt kjøper jeg på nettet fra utlandet. Noen som har prøvd å sette perforert aluminium i grillen på 306 eller 406? Lurer litt på hvordan det ville blitt. Er pre-facelift, så er ikke sånn "hakk" i panseret Forresten, vurderer å fikse noe luftinntak på panseret, for det må lakkeres opp igjen. Er glassfiber en real måte å gjøre det på, eller burde jeg bruke en annen metode? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Setter du luftinntak på panseret er det en viss fare for at jeg reiser ned fra Kopperud og river det av igjen. Vær så snill, ikke gjør det... Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Ned fra kopperud? Bor da søren meg på kopperud, jeg Ikke klikk mentalt nå, men tenkte på å montere noe slikt noe og matt svart panser og luftinntak for å matche fanger og skjørt og evt. sekning http://www.biltema.no/products/productimag...?iItemId=133191 Det er ikke tilfeldigvis noen som har bilde av en Peugeot 306 eller 406 med tusenmetere foran? Hvis det ikke ser helt for jævlig ut, hadde det vært fint til vinterbruk Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Trenger den 90-hesteren virkelig så mye luft da? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 27. september 2008 Forfatter Del Skrevet 27. september 2008 Ser det ikke homo ut med fanger foran og bak og skjørt, men standard panser? Er forøvrig noen som har hatt det supermoro og ript "neger" på panseret mitt, så må lakkes opp igjen uansett. Så hvorfor ikke sette på luftinntak også? Da må jeg ha litt grommere lyd og da. Hvordan får jeg til det? Ich will Rånebil haben! Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Ser det ikke homo ut med fanger foran og bak og skjørt, men standard panser? Er forøvrig noen som har hatt det supermoro og ript "neger" på panseret mitt, så må lakkes opp igjen uansett. Så hvorfor ikke sette på luftinntak også? Da må jeg ha litt grommere lyd og da. Hvordan får jeg til det? Ich will Rånebil haben! Styling ser homo ut uansett, med mindre det er veldig diskré. "Neger" på panseret, den var ny - drittunger som ikke klarer å la andres ting være i fred? Du kan jo kjøpe "konfilter", det gir smågrom lyd. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Tror faktisk de var ganske store. Gjorde skade for somewhat 6 mill i gata vår på en natt. Skikkelig koselig å våkne opp og se at bilen du skal få om to måneder har fått rissa neger inn i det nylakkerte panseret sitt. De brukte baufil på bilen til fattern, og de helte lampeolje på den, sikkert for å prøve å tenne på. Jævla retards. Uansett, skal nok gjøre den fin! Tror det jeg skal gjøre utseendemessig er å flekke over lakken med pensel og polere hele bilen med scratch-remover. Dette skjer såklart til sommern. I tillegg, skal jeg sette på bodykit(som skjuler den ene bulken wohooo) og lakke panseret matt svart. Om det blir luftinntak får vi se på. Hadde egentlig ikke vært så dumt mtp at kjølevifta til radiatoren er out of order. Noen som veit omtrent hvor mye det koster for bodykit? Hva koster lakkering? Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 (endret) Ned fra kopperud? Bor da søren meg på kopperud, jeg Ikke klikk mentalt nå, men tenkte på å montere noe slikt noe og matt svart panser og luftinntak for å matche fanger og skjørt og evt. sekning Da slipper jeg å reise så langt da. Luftinntak er jo ikke nødvendig for å matche noe som helst. Er et fåtall av biler som faktisk har det, og det finnes da mange pene biler likevel. Endret 28. september 2008 av fredrik Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Kopperud suger.... Uansett, får se hva jeg får råd til. Skylder en del penger til foreldre etc, og skal spare til ferie neste sommer, så får se hva det blir til. Mest sannsynligvis blir det i beste fall ny front- og bakende og sideskjørt på den til våren. Får sjå korleis pengane strekk te. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 28. september 2008 Forfatter Del Skrevet 28. september 2008 Hva med sånt panser? Det er vel ikke så ille det? Sorry for dårlig redigering, men det gir vel et inntrykk av hvordan det blir. Lenke til kommentar
Fredrik Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Jo, veldig ille... synes jeg. Er ikke noen racingbil det der, og du har ikke noen intercooler eller noe montert under der som trenger luft. Det er så mye annet du heller bør bruke tid og penger på. Felger...? Lenke til kommentar
phax Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Felger og senk først, alt annet etterpå. Ingen vits og gå i den samme gamle nybegynner fella. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå