Gå til innhold

R/C: Hvordan koble Futaba 7C til PC

josteinaj

Anbefalte innlegg

Jeg har en Futaba 7C fjernkontroll som jeg vil koble til PC for å lære meg å fly før jeg prøver the real deal (F-27C Stryker Brushless). Nå bruker jeg egentlig Ubuntu Linux, men jeg har prøvd i Windows også uten hell så jeg tror det er fjernkontrollen jeg har konfigurert feil.

For å koble til PC kjøpte jeg en USB Simulator Cable for Futaba JR FS R/C Remotes fra dealextreme.com. Det jeg fikk da var en ledning som passet i fjernkontrollen og gikk ut i en jack-plugg (hunn, antageligvis mono). Den plugges igjen videre til en USB-dongle som jeg tror prøver å emulere en joystick.

Futaba 7C'en må vel settes opp som "student" i "trainer" modus om jeg har forstått ting rett, i tillegg til å ha PPM som modulasjon. I trainer menyen har jeg valgt Trainer:OFF (har også prøvd INH uten hell), og kanalene 1234567 står som FFFF---. Men det som bekymrer meg mest er at det på "hovedskjermen" ikke står modulasjonstype... som om den ikke modulerer i det hele tatt eller noe - det bare står ingenting der det skulle stått modulasjonstype. Modulasjon skal kunne velges under PARAMETER -> MODUL, men MODUL er rett og slett ikke et valg i PARAMETER menyen.

Hvis ting hadde vært satt opp riktig så burde jeg vel hørt PPM (eller FM som jeg synes det egentlig burde kalles) signalene når jeg kobler til hodetelefoner i jack-inngangen jeg får fra ledningen ut av fjernkontrollen. Men det er ingen lyder der.

Er det noen som har noen idéer om hvorfor jeg ikke får dette til å virke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...