jlek Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Hei! Som jeg håper det kommer frem av tittelen trenger jeg litt hjelp med å skrive en søknad. Det den dreier seg om er at jeg ønsker å bytte Tysk II kurset mitt med ett Tysk I kurs. Har vært i kontakt med rådgiver, lærer samt studiekoordinator og de mener alle jeg bør sende inn en søknad. Denne skal være formelt skrevet. Regner ikke med at jeg har noen særlige ankemuligheter på beslutningen som blir tatt så jeg ønsker å skrive en så gjennomført søknad som mulig. Det jeg altså ber om hjelp til er hvordan jeg skal sette opp en slik søknad. En tekstmal, lignende eller en pekepinn i det hele tatt ville ha blitt satt veldig stor pris på. Kort oppsummert har det seg slik at jeg har hatt to års fravær fra vgs grunnet sykdom. I år har jeg begynt på vg2 for andre gang fast bestemt på å skulle fullføre med gode karakterer. På grunn av at jeg har hatt tysk på ungdomsskolen og som B-språk i GK den gang det het det ble jeg satt til Tysk II kurset. Tysk var fra før av mitt svakeste fag og etter to års fravær har det ikke blitt bedre. Jeg ønsker derfor å bytte til Tysk I da jeg føler at jeg overhodet ikke har kompetanse til å følge undervisningen som blir gitt. Rådgiver mente jeg har reelle sjanser for å få dette innvilget, men at det avhenger av at jeg skriver en formell søknad og det raskt. Setter derfor stor pris på all hjelp. Edit : Usikker på om dette er riktig kategori, men fant ingen mer passende. Correct me if I'm wrong! Endret 17. september 2008 av jossda Lenke til kommentar
Kongen av Lassa Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Vanlig søknadsmal er vel: ------------- <kontaktinfo for deg> <Navn og adresse til den som skal ha søknaden> (skolen) <dato> <Overskrift> (Søknad om å bytte fra tysk 2 til tysk 1) <Søknadstekst> (Jeg søker med dette om å bytte tyskfag....) <Navn og underskrift> ------------- Du trenger ikke skrive så mye tekst, holder nok å skrive at du vil bytte fag og en liten begrunnelse. Lenke til kommentar
jlek Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Vanlig søknadsmal er vel: ------------- <kontaktinfo for deg> <Navn og adresse til den som skal ha søknaden> (skolen) <dato> <Overskrift> (Søknad om å bytte fra tysk 2 til tysk 1) <Søknadstekst> (Jeg søker med dette om å bytte tyskfag....) <Navn og underskrift> ------------- Du trenger ikke skrive så mye tekst, holder nok å skrive at du vil bytte fag og en liten begrunnelse. Tusen takk. Søknad skrevet & levert. Bare å vente til den er behandlet og håpe på det beste. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå