Gå til innhold

Reell salgspris for en brukt Nikon 70-200 2.8 VR

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sjefen min skal selge en 70-200 2.8 VR. Den er kjøpt i Januar, pent brukt. På den andre siden er de gått mange eksponeringer. Den skal inn til service hos interfoto nå slik at det er gjennomført før jeg evt overtar den. Hvor mye bør den koste slik at det blir rimelig for meg, og bra deal for han?
10-12k tenker jeg...
Lenke til kommentar
Sjefen min skal selge en 70-200 2.8 VR. Den er kjøpt i Januar, pent brukt. På den andre siden er de gått mange eksponeringer. Den skal inn til service hos interfoto nå slik at det er gjennomført før jeg evt overtar den. Hvor mye bør den koste slik at det blir rimelig for meg, og bra deal for han?
10-12k tenker jeg...

Ja, men jeg se også det at en ny fra bhphotovideo koster rett over 12 ferdig fortollet og levert til fedrelandet.

Lenke til kommentar
Hvor mange eksponeringer er egentlig en gjennomsnittlig objektiv lagd for å tåle? Er liksom aldri noe prat om det. Er vel lamellene som slites, så varer vel lenger av å bli brukt vidåpent mesteparten av tiden.

Mekanikken overlever nok elektronikken. VR og AF er nok det som stopper etterhvert.

Mekanikken slites minimalt, objektiv fra 60 tallet virker like bra i dag som de gjorde da.

edit - Pris ja, disse taper seg nesten ikke i verdi.

Endret av arela
Lenke til kommentar

Et norskkjøpt 70-200VR med garanti har mye høyere verdi enn et importert US-objektiv etter min mening. Som andre nevner er det AF-S og VR som kan slites eller ryke, og da trenger du garantien. Jeg ville sagt den er verd 11-12.000 (norsk og strøken), eller 9-10.000 (US strøken).

Lenke til kommentar
Et norskkjøpt 70-200VR med garanti har mye høyere verdi enn et importert US-objektiv etter min mening. Som andre nevner er det AF-S og VR som kan slites eller ryke, og da trenger du garantien. Jeg ville sagt den er verd 11-12.000 (norsk og strøken), eller 9-10.000 (US strøken).

Legger du da med i den prisen at det er amatørbrukt eller brukt på profesjonelt plan? Jeg vet ikke eksakt hvor mange eksponeringer det er gått nemlig men det har nok gått mer enn et par hundre for å si det sånn.

Lenke til kommentar
Legger du da med i den prisen at det er amatørbrukt eller brukt på profesjonelt plan? Jeg vet ikke eksakt hvor mange eksponeringer det er gått nemlig men det har nok gått mer enn et par hundre for å si det sånn.

Hva har antall eksponeringer med saken å gjøre egentlig? Det er minimalt med slitasje på et objektiv under en eksponering. Man kan utmerket godt slite ut både VR og AF uten å ha tatt et eneste bilde.

Lenke til kommentar

Antall eksponeringer på et objektiv er veldig lite relevant for en prisvurdering. Dessuten skal det godt gjøres og finne ut hvor mange eksp. objektivet faktisk har hatt. Det som betyr noe er hvordan det er brukt. Presse, amatør, mye bruksmerker, skraper i linseelementene etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...