Gå til innhold

Ny gaming PC. Budsjett på 14.000kr

Anbefalte innlegg

Heisann! :thumbup:

Ny PC står for tur og jeg trenger hjelp med å finne de rimeligste og gode komponentene til en ny stasjonær gaming pc. Jeg håper dere kan hjelpe meg! Jeg har tenkt til å kjøpe alle komponentene i en stasjonær pc utenom tastatur, skjerm og mus. Jeg trenger heller ikke OS fordi jeg har en 64 bits vista på lager anyways. :tease:

Mine forutsetninger er:

- Det skal være 4gig RAM

- Asus Radeon HD 4870x2 2GB GDDR5, PCI-Express 2.0, 2xDVI/HDMI/HDCP

(kan være hvilket som helst ATI Radeon HD 4870x2)

- Quad Core

Budsjettet ligger på 14.000kr (+ -)

Randy OUT! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal du ha gaming-pc burde du vurdere en dobbeltkjerne istedet. En 4kjerne koster over 1000lappen mer, og vil nok ikke gi deg merkverdig bedre ytelse. E8500 er en god kandidat som har et stort overklokkingspotensiale. Så bør du si noe om hvor gla du er i støy.. Er det et tema, må du bytte ut stock-kjøler, og det koster 400-500kr ekstra. Men definitivt verdt det!

Kabinett: Her er det mange ulike synspunkter og meninger. Noen syns Antec 900 ser dødskult ut, jeg personlig hater det utseendet. Antec P182 eller P190 ser bedre ut, men favoritten min er Lian Li A10B. Koster endel, men det ser bra ut, har noen smarte løsninger, og har plass til 2 strømforsyninger.(det gjør det billig for meg når strømforsyninga blir for liten, da kan jeg bare kjøpe en 500w'er til..)

Ram: Her er det DDR2 som gjelder, og hastigheter under 1000mhz bør ikke vurderes. Kjekt å ha litt å gå på når man skal overklokke.

Hovedkort: Intel P45 yter veldig bra, nyeste chipsett på markedet. Asus P5Q Deluxe får mye skryt. Ikke velg de billigste til Asus! Du får mer for pengene ved kjøp av f.eks. Gigabyte.

4870x2 : kongekort

Strømforsyning: Minst 650w, 750W bør vurderes, så har du litt å gå på. Mist og Corsair leverer bra vare.

14'000 er et ganske stort budsjett, kan vurdere å spare litt.. Intel slipper nytt brikesett, nye prosessorer og hele ruklet rundt juletider... Core7i eller hva det nå het.

Håper det hjelper litt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...