Gå til innhold

Fotgjengermodus på GPS - hvilke har det?

pietk75

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg reiser rundt i Europa i storbyer, men ikke med bil, og kunne tenke meg en enkel og effektiv GPS til den bruk. Selvfølgelig må GPSen også fungere i bil, men jeg kommer til å bruke den mer som fotgjenger. Jeg har overhodet ikke bruk for masse av det dill-dallet som er på de mer avanserte GPSene, men fotgjengermodus må jo være en kjempefordel for meg?

GPS via mobil? Skal jeg være ærlig: jeg orker ikke opplegget med datatrafikk, etc, etc...for å bli veiledet til adressen. Virker ikke fristende.

Vet noen om en enkel og god GPS som har fotgjengermodus? Dette er noe som svært sjelden oppgis i produsentenes beskrivelser.

Takk for all hjelp!

P.

Endret av pietk75
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tomtom 720 er flott, men jeg ville ikke brukt en slik på min vandring i "storby".

Etter 2-4 timer så takker batteriet for seg, og der står man som en fjott og vet ikke hvor en skal lengre :roll:

Du skriver ikke maks pris på gps, så da anbefaler jeg en Garmin Legend Cx:

http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?templa...mp;artnr=590169

og

City Navigator som du må kjøpe i tillegg:

http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=6...23b793878430288

Lenke til kommentar

Du kunne jo gå for en GARMIN frilufts GPS som 60cx, colorado og hva de heter. De bruker vel vanlige AAA-batterier og holde optil 20 timer. Men KART blir vel et problem? Det kostet ekstra!

Ellers var det GARMIN NÜVI 250 som jeg kjøpte til brodern en gang. Batteriet hold imponerende 6 - 8 timer!!! Tror det er ingen annen bilGPS som har like bra holdbarhet (de fleste holder 1 - 3 timer).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...