pietk75 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Hei, Jeg reiser rundt i Europa i storbyer, men ikke med bil, og kunne tenke meg en enkel og effektiv GPS til den bruk. Selvfølgelig må GPSen også fungere i bil, men jeg kommer til å bruke den mer som fotgjenger. Jeg har overhodet ikke bruk for masse av det dill-dallet som er på de mer avanserte GPSene, men fotgjengermodus må jo være en kjempefordel for meg? GPS via mobil? Skal jeg være ærlig: jeg orker ikke opplegget med datatrafikk, etc, etc...for å bli veiledet til adressen. Virker ikke fristende. Vet noen om en enkel og god GPS som har fotgjengermodus? Dette er noe som svært sjelden oppgis i produsentenes beskrivelser. Takk for all hjelp! P. Endret 17. september 2008 av pietk75 Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Tomtom720 som jeg har gir deg valget omd u ønsker å bergene rutene utfra bilveier/sykkelveier/gangveier. Lenke til kommentar
asbhegge Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Tomtom 720 er flott, men jeg ville ikke brukt en slik på min vandring i "storby". Etter 2-4 timer så takker batteriet for seg, og der står man som en fjott og vet ikke hvor en skal lengre Du skriver ikke maks pris på gps, så da anbefaler jeg en Garmin Legend Cx: http://www.teknikmagasinet.no/db.pl?templa...mp;artnr=590169 og City Navigator som du må kjøpe i tillegg: http://www.amfibi.no/display.aspx?menuid=6...23b793878430288 Lenke til kommentar
pietk75 Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Takk for hjelpa, både Ekko og asbhegge! Kjempefint med tips. Det blir nok asbhegge sin løsning, den virker å være det jeg trenger. P. Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Ja, batteriet er problem på storbyferie. Var i Paris i Januar med Tomtomen, skulle vært en ekstra batteripakke eller noe til den når man er på slike turer. Lenke til kommentar
ca119 Skrevet 25. september 2008 Del Skrevet 25. september 2008 Du kunne jo gå for en GARMIN frilufts GPS som 60cx, colorado og hva de heter. De bruker vel vanlige AAA-batterier og holde optil 20 timer. Men KART blir vel et problem? Det kostet ekstra! Ellers var det GARMIN NÜVI 250 som jeg kjøpte til brodern en gang. Batteriet hold imponerende 6 - 8 timer!!! Tror det er ingen annen bilGPS som har like bra holdbarhet (de fleste holder 1 - 3 timer). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå