Gå til innhold

Vil bytte abonnement

Gjest medlem-98070

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-98070

Jeg har hatt Onecall faktura en stund nå, men siden jeg ringer en del korte samtaler og de nå innfører oppstartspris, blir det ikke gratis for meg lengre.

Det jeg har sett på er Tele2 sheriff... ingen avgifter og 175 kr gratis hver måned? Dvs at så lenge jeg ikke bruker mer enn 175 kr hver måned har jeg ingen regning? Er det noen hake, hva synes folk som har dette abonnementet? Hvordan er dekning i forhold til onecall? Synes Tele2 sheriff høres for godt ut til å være sant

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har hatt Onecall faktura en stund nå, men siden jeg ringer en del korte samtaler og de nå innfører oppstartspris, blir det ikke gratis for meg lengre.

Det jeg har sett på er Tele2 sheriff... ingen avgifter og 175 kr gratis hver måned? Dvs at så lenge jeg ikke bruker mer enn 175 kr hver måned har jeg ingen regning? Er det noen hake, hva synes folk som har dette abonnementet? Hvordan er dekning i forhold til onecall? Synes Tele2 sheriff høres for godt ut til å være sant

Og som tele2-sjefen selv sa så skjønte han godt at onecall innførste oppstartsavgift noe jeg tipper tele2 også gjør i nær fremtid.

Lenke til kommentar

Og som tele2-sjefen selv sa så skjønte han godt at onecall innførste oppstartsavgift noe jeg tipper tele2 også gjør i nær fremtid.

Hva snakker du om? Tele2 Sheriff har oppstartavgift - og det har de alltid hatt.

Lenke til kommentar

Tele2 Sheriff har 0,59 i oppstartsavgift.

Egentlig helt horribelt at ma noppererer med slike avgifter i dag, det var tross alt en avgift man innførte når man hadde manuelle telesentraler.

I dag går alt elektronisk, og det er bare en melkeku for operatørene som ofte reklamerer med lav minuttpris og skyhøy oppstartspris.

Lenke til kommentar
Hva snakker du om? Tele2 Sheriff har oppstartavgift - og det har de alltid hatt.

At de gjør det samme som onecall, skiller oppstartsavgiften ut fra gratisdelen slik at du må betale oppstartsavgiftene selv om du har ringt\tekstet under 175,-. Ut ifra hva tele2-sjefen uttalte så er det noe som kan bli aktuelt ganske snart om mange av kundene deres ringer mange korte samtaler slik at de må betale mye ekstra til netcom som de leier nett av siden hver oppstart koster litt.

Lenke til kommentar

At de gjør det samme som onecall, skiller oppstartsavgiften ut fra gratisdelen slik at du må betale oppstartsavgiftene selv om du har ringt\tekstet under 175,-. Ut ifra hva tele2-sjefen uttalte så er det noe som kan bli aktuelt ganske snart om mange av kundene deres ringer mange korte samtaler slik at de må betale mye ekstra til netcom som de leier nett av siden hver oppstart koster litt.

Ja, de kommer nok med noe slikt ettervært de også. Enten det, eller en form for minste fakturering.

Altfor mamge som skaffer seg et ekstra abonnement og aldrig går over gratis minuttene.

MTU tipper jeg også kommer til og starte med dette ettervært, men de har vel nok problemer om dagen ;)

Lenke til kommentar
[...]

Altfor mamge som skaffer seg et ekstra abonnement og aldrig går over gratis minuttene.

MTU tipper jeg også kommer til og starte med dette ettervært, men de har vel nok problemer om dagen ;)

Jeg har bestilt portering fra SheTalks til MTU da jeg regner med at MTU vil ha gratis ringeminutter en stund framover, dessverre så feilet porteringa grunnet at MTU sier at nummeret mitt ikke er aktivt. Dette etter at de har ringt meg opp på dette nummeret, og nummeret som sim-kortet er på fungerer helt normalt og telefonen alltid er påslått og på nett. På "min side" på shetalks så er også nummeret merket som "aktivt" som status, det er jo ikke overraskende siden nummeret fungerer helt normalt. Det jeg lurer på er hvorfor MTU skriver at nummeret ikke er aktivt? (Jeg har allerede mottatt SIM-kort fra MTU for 4-5 uker siden, men det er jo da ikke aktivert ennå). Noen her som har en idé om hva som har skjedd (og som ikke er drittkasting om MTU)?

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Husk at en god emnetittel skal beskrive eller oppsummere hvilket problem du har - ikke at du har et problem. En god emnetittel skal heller ikke kun bestå av et produktnavn.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

Enten er alt det dere sier feil eller så er det Tele2 sier feil! De skriver at de 175 kr blir TREKT fra regninga som en slags rabatt, dvs at om du ringer for 175 kr inkludert oppstart og minuttpris så forsvinner hele regninga!

LES:

http://www.tele2.no/kundeservice/mobil-spo...al_sheriff.html

"Kan kunden få en regning på 0,- NOK?

Ja, det stemmer. Men det er forutsatt at han ikke har anvendt MMS, innhold, roaming og datatrafikk eller har ringt fra utlandet. Det er også viktig at kunden benytter seg av e-faktura for å unngå fakturagebyr."

Er det noen her som HAR abonnementet? blir forvirret av disse svarene...

Lenke til kommentar
Enten er alt det dere sier feil eller så er det Tele2 sier feil! De skriver at de 175 kr blir TREKT fra regninga som en slags rabatt, dvs at om du ringer for 175 kr inkludert oppstart og minuttpris så forsvinner hele regninga!

LES:

http://www.tele2.no/kundeservice/mobil-spo...al_sheriff.html

"Kan kunden få en regning på 0,- NOK?

Ja, det stemmer. Men det er forutsatt at han ikke har anvendt MMS, innhold, roaming og datatrafikk eller har ringt fra utlandet. Det er også viktig at kunden benytter seg av e-faktura for å unngå fakturagebyr."

Er det noen her som HAR abonnementet? blir forvirret av disse svarene...

Ja, 175,- blir trekt fra faktura hver måned, men disse 175 kronene kan ikke ha vært MMS, innhold (hva det nå skal bety), romaning og datatrafikk. Ellers om du sier ringt fra utlandet.

Sender du 400 meldinger (400*0,39=156) per måned betaler du ingenting.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

men nå snakker vi om å ringe! oppstartpris har vel ingenting med utlandssamtaler eller datatrafikk å gjøre?? Dvs at om jeg ringer lite nok så får jeg ingen regning... i motsetning til onecall, som skal ha oppstartspris uansett om du bruker de gratisminuttene de får (onecall opererer med gratisminutter og gratis-SMS mens tele2 opererer med 175 kr du får gratis som blir trekt fra regninga di))

Lenke til kommentar
men nå snakker vi om å ringe! oppstartpris har vel ingenting med utlandssamtaler eller datatrafikk å gjøre?? Dvs at om jeg ringer lite nok så får jeg ingen regning... i motsetning til onecall, som skal ha oppstartspris uansett om du bruker de gratisminuttene de får (onecall opererer med gratisminutter og gratis-SMS mens tele2 opererer med 175 kr du får gratis som blir trekt fra regninga di))

Jeg vet hva OC driver med.

Ringer du i 30 anrop på 1 min betaler du 0 kroner. Ok?

Lenke til kommentar
Gjest medlem-98070

ja, ergo betaler man ikke oppstartspris separat fra gratisminuttene (som egentlig er gratis-"kroner" og ikke gratisminutter) slik som du sa. Og du får vel mer enn 30 korte anrop for 175kr også

Kan noen som HAR abonnementet svare? :S

Lenke til kommentar
ja, ergo betaler man ikke oppstartspris separat fra gratisminuttene (som egentlig er gratis-"kroner" og ikke gratisminutter) slik som du sa. Og du får vel mer enn 30 korte anrop for 175kr også

Kan noen som HAR abonnementet svare? :S

Jeg HAR abonnementet, så derfor svarer jeg.

Ja, oppstartsavgiften inngår i de bevegelsene som blir trukket fra, men vil mest sannsynlig ikke gjøre det i fremtiden.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...