Gå til innhold

Alt om nye HTC Touch HD

Anbefalte innlegg

Jeg ønsker meg en HTC Touch HD Pro med samme forbedringene Touch Pro hadde i forhold til Touch Diamond.

En slik telefon kunne fort gitt meg våte drømmer.

Har heller ikke noe imot at det er Windows i bunnen.

Kom igjen HTC, få se en HTC Touch HD Pro!!!!

Enig, kan tenke meg en med et fullt tastatur i tillegg. Eneste kjiper er størrelsen, tror faktisk den blir for stor. Personlig synes jeg iphone har et veldig stort fotavtrykk, ikke akkuratt liten denne heller.

Noen som forøvrig har peiling om skjermen er glass eller plast. Utrolig tåpelig å få fullt av riper på en så flott mobil, om en først betaler 6000,- så kan en påkoste seg litt for en bedre skjerm imho.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ingen som tenker i retning PDA når de ser denne telefonen? Har hatt min Pro en ukes tid nå og må jo si at noe av det som er bra er jo størrelsen etter å ha brukt E90 siste året. Denne blir for min del altfor stor, skal man i tilegg legge på tastatur, som i en Pro modell, har du vel en telefon med vekt opp mot eller over 200 gram? Og ikke minst en god del bredere og høyere. Det blir nok uaktuelt for min del i hvertfall.

-SD-

Lenke til kommentar
Såvidt jeg kan se er det ikke lys/blitz på denne telefonen. 5mp kamera og uten blitz er skikkelig draw back.

Nokia N95 og N96 har heller ikke det. Hvorfor ingen mobil har det aner jeg ikke, men er sikkert en grunn til det. Dessuten skal man ta skikkelige bilder, så har man ett eget kamera for slik da...så ingen krise er det vel.

Lenke til kommentar
Jeg ønsker meg en HTC Touch HD Pro med samme forbedringene Touch Pro hadde i forhold til Touch Diamond.

En slik telefon kunne fort gitt meg våte drømmer.

Har heller ikke noe imot at det er Windows i bunnen.

Kom igjen HTC, få se en HTC Touch HD Pro!!!!

Enig, kan tenke meg en med et fullt tastatur i tillegg. Eneste kjiper er størrelsen, tror faktisk den blir for stor. Personlig synes jeg iphone har et veldig stort fotavtrykk, ikke akkuratt liten denne heller.

Noen som forøvrig har peiling om skjermen er glass eller plast. Utrolig tåpelig å få fullt av riper på en så flott mobil, om en først betaler 6000,- så kan en påkoste seg litt for en bedre skjerm imho.

Den har en glassplate slik iPhone har.

"Telefonen har ingen taster på fronten – selv ikke en menyknapp, slik Iphone har. I stedet er hele forsiden dekket med et glass.

"

Mobilen.no har trykket litt på denne nå, og artikkelen finnes her. ;)

Endret av Steffen Moss
Lenke til kommentar
Såvidt jeg kan se er det ikke lys/blitz på denne telefonen. 5mp kamera og uten blitz er skikkelig draw back.

Nokia N95 og N96 har heller ikke det. Hvorfor ingen mobil har det aner jeg ikke, men er sikkert en grunn til det. Dessuten skal man ta skikkelige bilder, så har man ett eget kamera for slik da...så ingen krise er det vel.

Jo, det har de. Lys altså, ikke blitz. N96 har jo t.o.m. to. Det er et relativt stort drawback å ikke kunne ta bilder i mørke omgivelser i det hele tatt, hvertfall for meg.

Lenke til kommentar

Min SE K810i, som eg har hatt i vel eit år no, vil no bli ein god backup mobil. Det vil seie at dette blir mitt raskaste, men også det mest revolusjonerande mobilbyttet. Det blir mykje nytt i forhold og eg gleder meg som ein unge.

Det blir spennande å sjå kva mobilar som kjem no framover. Htc Touch HD har ifølge papiret alt ein kan ønske seg pr dags dato. I tillegg standard 3.5mm jack, imponert! ;)

Lenke til kommentar

Den ser jo unektelig veldig rå ut denne, og som svoren Nokia-fan, er jeg litt overrasket over å ha lyst på denne. For min del er jeg litt spektisk til WM. Har testet det på noen telefoner, derav HTC Diamond, og synes responsen er noe treg. Noen som har noen nærmere erfaring med dette?

Er vel ingen som sitter med info på dette, men hva tror folk om at denne vil kunne kjøres fint på kommende WM7. Det jeg har lest om WM7 er lovende, og hvis den nye HTC HD kan kjøres med WM7, har jeg nok funnet min nye tlf ;)

Edit: Ved nærmere kikk på den nye video-demoen av HD, virker den jo ganske kjapp...

Endret av sortpus
Lenke til kommentar

Hvorfor ingen mobil har det aner jeg ikke, men er sikkert en grunn til det.

Jo, det har de. Lys altså, ikke blitz. N96 har jo t.o.m. to. Det er et relativt stort drawback å ikke kunne ta bilder i mørke omgivelser i det hele tatt, hvertfall for meg.

Det erjo fordi blitz funker skikkelig dårlig :) når man tar opp video. Stusser egentlig litt over at ikke N96, når den først har 2 lamnper, ikke hadde en diode og en xenon-blitz...

Lenke til kommentar
Står jo som "ubekreftet 22/09" på Netshop.. Når tror du den kommer da?

Nå må det sies at Netshop sine "ubekreftede datoer" skal tas med en stor klype salt, snakker av egen og flere kollegers erfaring.

Datoene deres flyttes også ofte fremover med noen dager av gangen når dato passeres, har opplevd dette over en mnd frem i tid med jevne datoflytt på det værste.

Står litt mellom denne og HTC Pro selv, tastatur kan bli avgjørende for min del tror jeg. Lykke til med valget alle andre!

Lenke til kommentar
Batteritiden blir vel håpløs på denne ?

Det kommer som vanlig an hvordan man bruker den. Den har samme batteri som Touch Pro men med større skjerm. Som oftest lærer man å kjenne telefonen og dens innstillinger så man kan justere batteribruken. Men det er vel vanlig med smartphones at de lades en gang om dagen hvis man bruker den mye.

Lenke til kommentar

Det er ikke samme skjermtype som på Diamond altså? Denne får meg til å tro noe annet:

"I tillegg til å berøre må du nemlig øve ett visst trykk mot skjermen."

Diamond har en skjerm som liksom gir litt etter, litt plastaktig. Det liker jeg ikke helt.

Lenke til kommentar
Den ser jo unektelig veldig rå ut denne, og som svoren Nokia-fan, er jeg litt overrasket over å ha lyst på denne. For min del er jeg litt spektisk til WM. Har testet det på noen telefoner, derav HTC Diamond, og synes responsen er noe treg. Noen som har noen nærmere erfaring med dette?

Er vel ingen som sitter med info på dette, men hva tror folk om at denne vil kunne kjøres fint på kommende WM7. Det jeg har lest om WM7 er lovende, og hvis den nye HTC HD kan kjøres med WM7, har jeg nok funnet min nye tlf ;)

Edit: Ved nærmere kikk på den nye video-demoen av HD, virker den jo ganske kjapp...

I og med at du er vant til et dårlig mobilOS (WM 5 var ikke allverden og WM 6.0 mangler en del. WM 6.1 er i ferd med å bli bra), som er Symbian, så vil nok ting gå seg fort til. Hadde en N80 i litt overt 1 år og jeg har aldri vært borti noe så dårlig. Folk som har hatt Nokia hele livet sitt har vel vendt seg til det... Så hvis Nokia ikke skal stryke med så må de satse på WM og Android (for å tilfredsstille Windows-haterne:))

Lenke til kommentar

Det er ikke samme skjermtype som på Diamond altså? Denne får meg til å tro noe annet:

"I tillegg til å berøre må du nemlig øve ett visst trykk mot skjermen."

Diamond har en skjerm som liksom gir litt etter, litt plastaktig. Det liker jeg ikke helt.

Skjermen er ikke som iPhone. Det følger med en pekepenn på Touch HD. det er ikke mulig å bruke pekepenn på Iphone. Jeg tror denne skjermen fungerer på samme måten som Diamond og Touch Pro. Man må øve et visst trykk på skjermen.

Lenke til kommentar

Altså skjermbeskyttelsen skal være av glass, og ikke plastikk som Diamond.

Fra mobilen.no som har prøvd HD:

Telefonen har ingen taster på fronten – selv ikke en menyknapp, slik Iphone har. I stedet er hele forsiden dekket med et glass. Menyfeltene ligger under dette glasset, som ellers beskytter en skjerm på hele 3,8 tommer. Til sammenlikning har Iphone en skjerm på 3,5 tommer.

------------

Vi merker oss likevel at det er stor forskjell på skjermoverflaten på Touch HD og forløperen Touch Diamond. Den nye skjermen virker atskillig mer robust, selv om det gjenstår å se om den faktisk er det.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...