Random Hero Skrevet 7. april 2009 Del Skrevet 7. april 2009 (endret) -Litt treig spole-funksjon (den spoler ikke raskere etterhvert som man har spolt litt, som mange andre spillere) Pause sangen først, da spoler den mye fortere Funker hvertfall på A- serien. Endret 7. april 2009 av Deila Lenke til kommentar
Olarg Skrevet 13. april 2009 Del Skrevet 13. april 2009 Takker, sparte meg for noen minutter med podcast/lydbok-spoling der Lenke til kommentar
cFc Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Sitter her med den nye X1050, og den litt eldre A818. Og hører ikke forskjell på disse to, selv om X skal være den beste på markedet, bedre lyd enn bl.a. Ipod touch. Ikke vet jeg om det sier så mye. Men det sier litt om den eldre A818! I morgen må jeg levere inn en, og jeg skal beholde en. Vet rett og slett ikke hvilken. A er finere, og utrolig deilig å holde i, X'en skal vistnok ha bedre lyd, men det er uhørbart med mine sony ex500, og de er gode! Så er det 8 gb mer og en utrolig fin video, og noisecanselling. Men A818 er så pen at den vil jeg ikke gi ifra meg! Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Sitter her med den nye X1050, og den litt eldre A818. Og hører ikke forskjell på disse to, selv om X skal være den beste på markedet, bedre lyd enn bl.a. Ipod touch. Ikke vet jeg om det sier så mye. Men det sier litt om den eldre A818! I morgen må jeg levere inn en, og jeg skal beholde en. Vet rett og slett ikke hvilken. A er finere, og utrolig deilig å holde i, X'en skal vistnok ha bedre lyd, men det er uhørbart med mine sony ex500, og de er gode! Så er det 8 gb mer og en utrolig fin video, og noisecanselling. Men A818 er så pen at den vil jeg ikke gi ifra meg! At X-serien har bedre lydkvalitet enn iPod Touch er ingen overraskelse, og jeg vil tro at A818 også har det. Nå skal det vel sies at det ikke skal alt for mye til for å ha bedre lydkvalitet enn iPod-er har... Jeg ville klart beholdt x1050 Lenke til kommentar
cFc Skrevet 3. november 2009 Del Skrevet 3. november 2009 Har du sett A818? Nå har det seg sånn at den har litt affeksjonsverdi for meg, siden det var min første sony mp3 da jeg kjøpte den for 2-4 år siden, og var villt fornøyd med den helt til den fikk smaken på sjøvann. Etter min mening den beste mp3en noensinne, med tanke på når den kom ut, design, kvalitet, lyd og video. Har egentlig x1050 bedre lyd? Den har jo en digital forsterker, som forkorter ned lydlagingsprossesen, som vistnok skal gi mindre tap av lyd underveis, men jeg hører ikke forskjell på a818 og x!? Har hørt mozart, massive attack, lily haydn, rammstein, the verve osv. Ingen forskjell.. Er jo merkelig at lyden er dønn lik. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 4. november 2009 Del Skrevet 4. november 2009 Har du sett A818? Nå har det seg sånn at den har litt affeksjonsverdi for meg, siden det var min første sony mp3 da jeg kjøpte den for 2-4 år siden, og var villt fornøyd med den helt til den fikk smaken på sjøvann. Etter min mening den beste mp3en noensinne, med tanke på når den kom ut, design, kvalitet, lyd og video. Har egentlig x1050 bedre lyd? Den har jo en digital forsterker, som forkorter ned lydlagingsprossesen, som vistnok skal gi mindre tap av lyd underveis, men jeg hører ikke forskjell på a818 og x!? Har hørt mozart, massive attack, lily haydn, rammstein, the verve osv. Ingen forskjell.. Er jo merkelig at lyden er dønn lik. Ja, jeg har sett A818, hvordan det? Etter 2-4 år er det vel ikke så rart om man skaffer seg ny DAP/PMP Hørselen varierer fra person til person. Kanskje dine ører ikke er så sensitive ovenfor lydkvalitet? Ikke vet jeg... Hvilke format(er) bruker du? Lenke til kommentar
cFc Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Fordi den er så utrolig fin, og føles faktisk helt utrolig god ut å holde i Alle slags formater, mest mp3 og wma i VBR, ellers varierende bitrate. Alt fra 320 til 128. Aldri forskjell. A818 og X1000 har samme lydchip, eneste forskjellen er X sin digitale forsterker, men jeg tror at a818 sin analoge forsterker er mer enn sterk nok til å fortsatt høres bra ut. Jeg har undersøkt litt, spesielt på anythingbutipod forumet, og det er flere som er enige der. Det er IKKE forskjell i lyd på disse to. Her er noen poster fra forumet. I have been using NWZ-A818 for some years now, and I really love it! But few days ago I just had to buy the new NWZ-X1050 But what I find odd and strange is that the older A818 delivers more bass and a perhaps a little bit better sound. I tested both on same song (same rip) with same headset and same settings (DSEE, VPT, Clear Stereo, Dynamic Normalizer and same EQ settings), but I didnt feel the X1050 to be better. It is newer, so I would have expected it to be better as well. But for me it didnt give me that "In your face A818" feeling... Anybody with same feelings? Woah! Was just about to post this thread. Today I have been comparing these two, the a818 with an x1060 with the EX500 headphones. And to be honest, I wouldn't be able to tell the difference blindfolded. I cant hear which one thats playing, as they sound so much alike. And I am good on spotting sounddifferences, as I like to compare speakers and the likes. I also work on a sony center, thats why i got to bring these two with me home to decide wich one to pick. It was our last a818, with a weak battery, but our serviceguys can fix that. I been using my EX500, and listen to everything from Massive Attack, Mozart, Rammstein, Lili Hadyn, Robbie Williams, Pink Floyd and so on. And I say, there is no, or minimal difference in these two players. As the A818 is a cheaper and way better looking player, its the one il take for now. Perhaps the new A840 will replace my A818. Well see. it's total bullshit if someone tells u that X series sounds better, sony is very lazy and if u read the thread from sonyinsider, we would all know how the internal chips remain to be same like a810, nc and s master are the only two new offers. u would think x costs so much and therefore it should be the best, but anyday A series and S series can stand strong. don't be fooled by sony. i rather think A840 is a better choice to replace A818 than anything else Det er jo også noen som sier det du sier, at X'en høres bedre ut. Også er jo den ene posten der min Men jeg tviler sterkt. Jeg har en god hørsel, og er vant til å høre etter detaljer, her var det ikke forskjell. Kanskje etter en måned, når de blir "oppvarmet", så kommer detaljene på X'en inn. Men bortsett fra NC og 8 gb mer plass så jeg ingen grunn til bytte. http://anythingbutipod.com/forum/showthread.php?t=47750 Endret 5. november 2009 av cFc Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Når hva blir oppvarmet? Spilleren?? Mp3 spillere har da ingenting med innbrenning å gjøre, innbrenning er en fysisk prosess ved hodetelefoner siden de faktisk har bevegelige membraner. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Slapp av, er jo analog lyd, trodde de ble litt bedre over tid. Isåfall vil jo da lyden på a818 og X alltid være lik i og med at det er samme lydchip inni de. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Samme lydchip tilsvarer ikke samme lyd. Det er milevis av komponenter, både hardware og software, mellom selve DACen og lydutgangen. Derfor iMod (modifiserte ipod der man henter digital lyd rett fra chipen) har blitt så populært hos "audiofile". På gamle Sony spillere, slik som din A818m kunne man gå inn i produsentmenyen via en hemmelig knappekombinasjon, mener t.o.m det var noen lydinnstillinger der inne, dog ikke helt sikker. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Det er jeg klar over, jeg har selv tatt en titt gjennom servicemenyen som ligger på nett. Spesielt på a826/8 så var dette et tema i og med at de laveste frekvensene var stillt langt ned i utgangspunktet, noe jeg mener er mulig at det er gjort på min a818, der jeg kjører clear bass opp på EQ'en. Jeg har funnet min EQ som funker til nærmest all musikk. Lyden til a818 er god, ingenting å si på den. Desverre har jeg funnet ut at batteritiden på den, i og med at det har vært en demo, er forkortet til cirka 7-8 timer. Så hvis vi ikke kan få tak i en ny, så blir det X'en likevel Kanskje jeg forandrer mening etterhvert da. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Jeg har funnet min EQ som funker til nærmest all musikk. Hvordan ser den ut? EDIT: Denne jeg bruker mest for tiden (På A828 med AKG K324P-ørepropper) Har på mye bass for å "erstatte" det som "mangler" i AKG K324P Endret 5. november 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 når du øker alt slik du gjør har du effektivt skrudd opp volumet. poenget med EQ er å differensiere frekvensene, ikke øke alle sammen. Lenke til kommentar
cFc Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Og du mister litt av dybden i de høyere frekvensene, for å si på en litt selvmotsigende måte. Gå inn i TEST MODE.. Det gjør du slik Skru på den, og trykk back til du kommer til menyen, trykk opp HOLD og så hold inne Options mens du trykker (u=opp, r=høyre osv) → → [D] → [D] → [R] → [L] → → [D] → → [D] → [R] → [Play] Trykk ned hold så du får opp en rekke farger, og back. I den menyen du skal få opp da går du ned på DAC, og velger B-gain opp til 0, og treble skal også på 0. Da får du mer bass, naturlig god Sony lyd. Det har jeg akkurat gjort, så jeg har mer bass nå enn før, så nå må jeg lage en ny EQ, men den gamle så slik ut: Clear Bass 1 eller 2, kommer ann på musikken, 0.4 +1, 1.0 0, 2.5 +1, 6.3 0 16 +2. Denne fungerte til nå, skal høre litt etter nå som bassen min er skrudd opp. Endret 5. november 2009 av cFc Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) når du øker alt slik du gjør har du effektivt skrudd opp volumet. poenget med EQ er å differensiere frekvensene, ikke øke alle sammen. Jeg har en som er lik bare satt ned, også Vet godt at jeg øker volumet osv, men jeg synes det har funka greit til nå. Jeg merker jo også god forskjell om jeg setter 1.0 og 6.3 kHz opp så alle ligger jevt på toppen (dvs samme som den normale EQ'n som ligger inne på spilleren, bare høyere volum.... om jeg ikke tar feil) EDIT: Jeg har bare muligheten for B-GAIN og T-GAIN, ikke G-GAIN... Endret 5. november 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
cFc Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Har du prøvd det jeg har skrevet? Setter opp bassen, og gjør lyden hakket varmere uten EQ Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Har du prøvd det jeg har skrevet? Setter opp bassen, og gjør lyden hakket varmere uten EQ Som jeg skrev (redigerte) over, jeg finner ikke G-GAIN. Mener du at jeg skal stille B-GAIN (DAC BASS GAIN) til 0? Lenke til kommentar
cFc Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Jepp Bare jeg som skrev feil. Lenke til kommentar
Meh. Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 (endret) Takk for tipset, det funka bra EDIT: Blir vel ny EQ på meg også Endret 5. november 2009 av 2B'1 Lenke til kommentar
cFc Skrevet 5. november 2009 Del Skrevet 5. november 2009 Glad to help Sony har fantastisk lydkvalitet, bare helt utrolig at de er satt ned til å begynne med slikt at de aller fleste får en dårligere mp3 spiller, en som ikke utnytter potensialet sitt. Av og til skulle man tro at Sony ikke vil selge, gode produkter ødelagt av enten design eller enkle mangler som dette. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå