Raggis Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Hmmm ... kan det se ut som om Symantec har hørt på kritikken anngående at NIS er ett for tungt produkt å kjøre? Artikkel i nettavisen: Dette er en virusrevolusjon Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Nettop, fordi du uttaler deg basert på din egen personlige erfaring med dette AV programmet og ikke etter å atter en gang måtte fjerne Norton og legge in Avast / Norman / Eset32 som løsning til diverse problemer. Jeg uttaler meg jo nettopp på min personelig erfaring, hva ellers skulle jeg ha gjort? Jeg er fullt klar over at det finnes mange andre helgode alternativer, som både er gratis og enklere og ha med å gjøre. Men det forandrer ikke det faktum at JEG ikke har hatt noe særlig problemer med det. Enn så lenge JEG er fornøyd og det ikke skaper problemer for meg så ser jeg ingen grunn til å klage. Har foresten prøvd både Avast, AVG, NOD32 og Norman, men det er Norton jeg liker best, selv om jeg også likte NOD32 ganske godt. Har jobbet på support tidligere, og norton er ofte grunn til problemer. Men norton er bedre enn norman. Har også jobbet med F-secure... greit men ikke noe bedre/værre. Bruker selv nod32 privat og er den jeg mener er best. Men er spent på 2009 versjonen - ser ut som de virkelig har forstått alvoret. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Ikke vær så negative! Det gjelder bare å finne de rette bruksområdene. *Bruke esken som hatt *Bruke esken som armstøtte *Coveret kan brukes til andre CD-er og DVD-er *Man kan klippe ut figurer av esken *Henge CD-en opp i taket, slik at den fungerer som diskolys Jeg skjønner ikke hva dere klager for. Om du henger CD-en opp i taket vil den sikkert spinne sakte rundt, og setter du vifter for å blåse på den vil den ikke spinne noe fortere. Lyset vil ikke kunne reflekteres ordentlig, det kan være skadelig for deg. ;) Det kommer alikevel til å bli mer gøy enn å faktisk bruke norton slik det skal brukes. Biatch Lenke til kommentar
Langbein Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Hmmm ... kan det se ut som om Symantec har hørt på kritikken anngående at NIS er ett for tungt produkt å kjøre? Artikkel i nettavisen: Dette er en virusrevolusjon Virusrevolusjon eller antivirusrevolusjon? Det eneste som er revolusjonerende er jo at Norton har greid å få ned ressursbruken og installasjonstiden betraktelig i forhold til tidligere versjoner. Dette betyr ikke at produktet er revolusjonerende sammenliknet med flere konkurrerende løsninger. Vi snakker ren og skjær "catch-up" her, for å gjøre det om fra et regelrett drittprodukt til noe som faktisk kan brukes uten å få den nye Dual-core PCen til å oppføre seg som en gammel Celeron. Nye funksjoner som white-listing (for å redusere antall filer som må scannes) har eksistert i andre AV i flere år, f.eks. Kaspersky. Endret 18. september 2008 av Langbein Lenke til kommentar
Lednar Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Leste den fra nettavisen. Det frister faktisk å teste den ut. De lover endel her. Hva om de virkelig har klart det store? Endret 18. september 2008 av Lednar Lenke til kommentar
Chief_R-W Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Ikke vær så negative! Det gjelder bare å finne de rette bruksområdene. *Bruke esken som hatt *Bruke esken som armstøtte *Coveret kan brukes til andre CD-er og DVD-er *Man kan klippe ut figurer av esken *Henge CD-en opp i taket, slik at den fungerer som diskolys Jeg skjønner ikke hva dere klager for. Om du henger CD-en opp i taket vil den sikkert spinne sakte rundt, og setter du vifter for å blåse på den vil den ikke spinne noe fortere. Lyset vil ikke kunne reflekteres ordentlig, det kan være skadelig for deg. ;) Det kommer alikevel til å bli mer gøy enn å faktisk bruke norton slik det skal brukes. Biatch Synes dette var et glimrende forslag jeg. Det går an å vende negativt til noe positivt av det meste Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Hmmm ... kan det se ut som om Symantec har hørt på kritikken anngående at NIS er ett for tungt produkt å kjøre? Artikkel i nettavisen: Dette er en virusrevolusjon Årets dummeste overskrift? Hva blir det neste? Voldsrevolusjon? Korrupsjonsrevolusjon? Dopingrevolusjon? Rasismerevolusjon? Det er en fordel å vite hva anti- betyr når en får betalt for å skrive på nettet... Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Ja, jeg bruker Norton (og faktisk NIS), og jeg er stolt av det. Det virker som om alle her er i mot Norton på prinsippielt grunnlag, akkurat som de linux-dudene som alltid dukker opp når noen har et problem med windows og hyler og skriker om at windows suger og alt blir bra om en installerer linux istedenfor. Har tidligere prøvd både Nod32, mcafee og Norman, men kjøpte i fjor NIS 2008, og har ikke angret et sekund. Jeg både spiller, og kjører "jobb" applikasjoner på min normalt specca pc, og har ingen problemer whatsoever med Norton sin ressursbruk. For 5 år siden var det en annen historie, det var derfor jeg siftet og testet ut de andre programmene, men etter 2007 er det Norton det går i og jeg kommer nok til å gå for 2009 når lisensen på 2008 går ut. Hvis dere i hylekoret klarer å vise til en test eller noe som viser at NIS 2009 "suger" i forhold til andre sikkerhetspakker, da skal jeg akspetere argumentene men å bare kaste ut påstander som "kun idioter installerer Norton" sier mer om den som kommer med påstanden enn om de som installerer Norton. Konlklusjon : Jeg har både Vista og NIS og er storfornøyd med begge. Lenke til kommentar
sony123 Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Konlklusjon : Jeg har både Vista og NIS og er storfornøyd med begge. Signed;) PS, last ned 2009 versjonen her, installer over el med 2008 nøkkelen. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 11. oktober 2008 Del Skrevet 11. oktober 2008 Konlklusjon : Jeg har både Vista og NIS og er storfornøyd med begge. Signed;) PS, last ned 2009 versjonen her, installer over el med 2008 nøkkelen. Ahh. tusen takk for tipset - var ikke klar over muligheten - har nå 2009, samt 125 dager igjen av lisensen :-) Dersom dere ikke hører noe mer fra meg, så er jeg nok like fornøyd med 2009 som 2008. Hvis ikke kan dere være trygge på at jeg skal si ifra her. Lenke til kommentar
Romis Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Norton har bare skapt problemer for meg, ikke bare bruker den alt for mye av CPU i idle mode. Men det er jo ekstremt mye når den først scanner! Har sett flere tester som sammenligner antivirus, og Norton har alltiv kommet sist. På en gammel pc som jeg hadde Norton brukte jeg ekstremt langt tid på å starte opp, med en gang jeg fikk fjernet Norton gikk den som et skudd. Jeg håper INGEN kjøper Norton fra Symantec, så man får ende på denne dritten. Lenke til kommentar
Taxman Skrevet 12. oktober 2008 Del Skrevet 12. oktober 2008 Norton har bare skapt problemer for meg, ikke bare bruker den alt for mye av CPU i idle mode. Men det er jo ekstremt mye når den først scanner! Har sett flere tester som sammenligner antivirus, og Norton har alltiv kommet sist. På en gammel pc som jeg hadde Norton brukte jeg ekstremt langt tid på å starte opp, med en gang jeg fikk fjernet Norton gikk den som et skudd. Jeg håper INGEN kjøper Norton fra Symantec, så man får ende på denne dritten. Nå vet jeg ikke hvilken specs du har, men når jeg ser på cpu'n min nå så idler den mellom 0-2%, da har jeg oppe browseren, samt en del andre småprogram som epost etc. i bakgrunnen. Ny pc og ny norton Helt OK Ny pc og gammel norten - litt treigere Gammel pc og ny norton ? Gammel pc gammel norton - Treigt Er det en grei oppsummering? Har desverre ikke en gammel pc liggendes, så jeg vet ikke hvordan 2009 vil oppføre seg på en slik. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå