Gå til innhold

Norton 2009 er lansert

Anbefalte innlegg

Ikke vær så negative! Det gjelder bare å finne de rette bruksområdene.

*Bruke esken som hatt

*Bruke esken som armstøtte

*Coveret kan brukes til andre CD-er og DVD-er

*Man kan klippe ut figurer av esken

*Henge CD-en opp i taket, slik at den fungerer som diskolys

Jeg skjønner ikke hva dere klager for.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg installerte Norton 2009 Beta for en stund siden, men kvittet jeg med den etter få dager.

Den kjørte min E8400 @4.1GHZ til sine grenser. Man ville tro at den kjørte stabilitetstest så intensivt at Prime95 kan bare drømme om. :p

Jeg trodde at det var noe bug i beta, er den fremdels slikt?

Lenke til kommentar
Synes Norton får utrolig mye kritikk fra dette forumet.

At ein er avhengig av eit ekstra program (Norton Removal Tool) for å rydde skikkeleg opp etter ein Norton-installasjon kvalifiserar til masse kritikk. Det er kanskje det beste Norton-verktøyet, Symantec kunne jo inkludert det i installasjonen.

Programmet installeres på mindre enn ett minutt, sier Rowan Trollope, senior visepresident for forbrukerprodukter hos Symantec i pressemeldingen.

Gratulerar. Det har Antivir gjort lenge for min del.

Artikkelen burde iallefall blitt merket med en advarsel!

På forsida er artikkelen illustrert med eit stort VIRUS-bilete, det er godt nok for meg.

Lenke til kommentar

Er bare tull at man trenger noe spesielt programm for å kvitte seg med Norton, men det var et problem med dette tilbake i 2002/2003. Jeg bruker Norton på min spillmaskin og den er ikke av det nyeste slaget, men drar fremdeles Norton uten problemer, selv under spilling. Kjører nå 2008 versjonen.

Og at det skulle komme så mye popups kan jeg ikke skjønne, eneste jeg får opp er at softwaren er oppdatert(noe også Avast sier i fra om feks.), og en gang i blant så har jeg fått info om at noen/eller noe har forsøkt å trenge seg inn på maskina. Er ikke mange ganger i måneden det skjer.

Jeg har også god erfaring med Avast som jeg kjører på laptoppen, som jeg også kan anbefale til folk som vil ha noe gratis.

Men det er en gjenganger på dette forumet da, og det er at om leverandøren av softwaren blir for stor, tar penger for software +++ så blir de sett på med veldig negative øyne med en gang. Ref Symantec, Microsoft etc.

Og spesielt er det merkelig at folk som ikke bruker dagens utgave av softwaren uttaler seg og sier det er noe drit. Når de sist brukte softwaren for mange år siden.

Skal man uttale seg om noe i det hele tatt så bør man ha 1.håndskjennskap, ellers bør man ikke uttale seg. Og dette gjelder ikke bare angående software.

Lenke til kommentar
Du har ikke peiling!

Er en godt kjent sak at veldig mange problemer forårsakes av Norton og listen er ikke akkurat liten :

*Programmer som nektes å kjøres.

*Programmer som flagges som malware / virus.

*Hissig brannmur som stopper programmer som bør få lov til å kjøre.

*Utrolig hissig meldingsystem der brukeren kan oppleve å få advarseler om den minste unødvendige ting og problemer med å deaktivere denne funksjonen (jobb stille, norton!)

Norton blir bare mer og mer bloatware i forhold til hva det burde være og når det finnes så utrolig mange bedre alternativer så tar jeg ikke fem øre for å disse ned på norton og minne på alle de andre programmene som finnes :

*Eset Nod32.

*Avast antivirus.

*Norman (fått mye pes, men har blitt bedre i det siste året).

Så jeg har ikke peiling siden jeg ikke opplever noen problemer med det altså? Snodig konklusjon. For min del funker det fint, jeg får IKKE virus, jeg får INGEN irriterende meldinger, og alle programmer jeg kjører klarer jeg faktisk og få til funke. Er ikke akkurat så vanskelig å gjøre sånn at programmet får tillatelsen det trenger for å funke.

Lenke til kommentar

Har brukt pc'en min i mange mnd'er uten noen antivirus, og jeg har ikke fått noe virus. Så det er ikke nødvendigvis programmet sin skyld.

Det første jeg gjør når jeg kjøper ny pc, er å avinstallere Norton. Helt siden første gang jeg prøvde å avinstallere det, uten å få det til, så har programmet vært svartelistet hos meg

Lenke til kommentar
Så jeg har ikke peiling siden jeg ikke opplever noen problemer med det altså? Snodig konklusjon. For min del funker det fint, jeg får IKKE virus, jeg får INGEN irriterende meldinger, og alle programmer jeg kjører klarer jeg faktisk og få til funke. Er ikke akkurat så vanskelig å gjøre sånn at programmet får tillatelsen det trenger for å funke.

Nettop, fordi du uttaler deg basert på din egen personlige erfaring med dette AV programmet og ikke etter å atter en gang måtte fjerne Norton og legge in Avast / Norman / Eset32 som løsning til diverse problemer.

Greit, 2008 var en forbedring, det skal jeg ikke nekte, men det er fortsatt unødvendig blåst opp og veldig ivrig på å få brukerens oppmerksomhet for å gi det falske intrykket av at han er sikkret (selv om han nettop trykket på en link i msn som la inn en stygg trojaner og som Norton ikke engang la merke til) , at jeg har personlig brukt i mindre eller større grad forskjellige versjoner av programmet fra ca 2003/04 til dags dato har nok en sammenheng med den type support som jeg har gitt. Den enkleste løsningen til problemer med Norton har som regel vært å fjerne det fra systemet og legge inn noe som fungerer langt bedre.

Hvorfor Symantec ikke har greid å lære av andre aktører som både greier å lage programmer som bruker langt mindre ressurser og som er langt bedre er for meg ganske så uforståelig med den sterke økonomien som symantec har.

Edit : Mulig jeg må bite meg i leppen med nettop denen kommentaren, er godt mulig 2009 versjonen er veldig forbedret så jeg skal få testet den når muligheten viser seg.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

oppdatering hvert 5. min høres jo fantastisk ut, akkurat hva jeg alltid har ønsket å bruke kraften på pcen til

[/ironi]

Jeg merker at de har skremmende mange likheter med MS sine greier:

- De bruker unødvendig mye ressurser.

- De er dyre.

- De elsker å prakke på folk masse ekstra funksjoner, som egentlig ingen vil ha.

Applaus MS og Symantec! :p *klappe klappe klapp*

Lenke til kommentar

Herregud, hvordan skal man ellers få solgt quadcore cpuer, dette er jo et av de få programmene der det trengs...Norton sponsed by Intel :p

Har ikke tall på hvor mange pcer på jobb vi har hatt inne å fjernet Norton på hvor eieren etterpå sier. Wow så fort pcen jobber nå. Norton er bloatware, treger ned pcen og irriterer med endeløse klager på ditt og datt. Men har også sett et utall pcer med virus og spyware der Norton ikke gjorde jobben med å fjerne eller forhindre. Like greit å kjøre uten AV i stedet for Norton.

Lenke til kommentar
Nettop, fordi du uttaler deg basert på din egen personlige erfaring med dette AV programmet og ikke etter å atter en gang måtte fjerne Norton og legge in Avast / Norman / Eset32 som løsning til diverse problemer.

Jeg uttaler meg jo nettopp på min personelig erfaring, hva ellers skulle jeg ha gjort? Jeg er fullt klar over at det finnes mange andre helgode alternativer, som både er gratis og enklere og ha med å gjøre. Men det forandrer ikke det faktum at JEG ikke har hatt noe særlig problemer med det. Enn så lenge JEG er fornøyd og det ikke skaper problemer for meg så ser jeg ingen grunn til å klage.

Har foresten prøvd både Avast, AVG, NOD32 og Norman, men det er Norton jeg liker best, selv om jeg også likte NOD32 ganske godt.

Lenke til kommentar
Ikke vær så negative! Det gjelder bare å finne de rette bruksområdene.

*Bruke esken som hatt

*Bruke esken som armstøtte

*Coveret kan brukes til andre CD-er og DVD-er

*Man kan klippe ut figurer av esken

*Henge CD-en opp i taket, slik at den fungerer som diskolys

Jeg skjønner ikke hva dere klager for.

Om du henger CD-en opp i taket vil den sikkert spinne sakte rundt, og setter du vifter for å blåse på den vil den ikke spinne noe fortere.

Lyset vil ikke kunne reflekteres ordentlig, det kan være skadelig for deg.

;) ;)

Endret av Mark9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...