xcitu Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hei! PC: HP Compaq 6715s På min PC så går vifta som det suser, 24/7. Den går på fullt selv om den er nyoppstartet og idle på skrivebordet med ingen programmer oppe, og dette liker jeg ikke. Så finnes det noen måte å skru ned viftehastigheten på? Jeg har prøvd via CCC og BIOS, men uten hell. Noen ide? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Håper du tuller nå Nuntun. Det er faktisk en grunn til at viften er der. Men hvor gammel er pc'en din? Vis du har hatt den en stund så kan du prøve og rense viftene for støv. Lenke til kommentar
Torern1 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) bærbar datamaskin er det ikke så enkelt og fikse vifte på skla jeg si deg Men du kunne jo prøvd og spørt en på elkjøp eller dvs andre butikker rundt om kring rundt området ditt da , kanskje du får noe hell da og du nunton ikke stikk kulepenn i vifta det vil nok ikke gå så veldig bra med pcen din vis du gjør sånt xD jeg gjordet det for 4 årsiden hele vifta begynte og brenne det kom inn 2-3 kabler inn i den i tilegg så ikke prøv på det du xD Endret 17. september 2008 av Torern1 Lenke til kommentar
xcitu Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Jeg går nå på VG2, og kjøpte PC'en i begynnelsen av VG1, så ca. 1 år gammel. Den har blitt åpnet en gang da den bestemte seg for å fucke seg opp, og måtte få backup av HDD. Men jeg skal prøve å renske den før støv, men hvordan? Bare skru opp og blås? Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Du må nok skru den opp ja. Men med mindre du har veldig god lungekapasitet så bør du kjøpe deg luft på boks Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Stoppe vifte med kulepenn og vifter som starter å brenne...jaja god fantasi står det ikke på ihvertfall. Om du åpner pcen så mister du alt av garanti og reklamasjonsrettigheter. Skal du rense den for støv kjøper du trykkluft på boks aka Biltema eller Clas Olsson. Du blåser først viftene rene for støv så kan du fortsette med å blåse inn luft i diverse hull i pcen frem til boksen er tom, forhåpentligvis vil mesteparten av støv og skitt som løsner bli blåst ut av viftene. En bios update fra hp.com er også å anbefale. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Jeg har slettet et par tulleposter. Hold dere saklige fra nå av folkens. Vedrørende problemet: Trykkluft er ingen dum ide. Men det at man mister alt av garanti og reklamasjonsrettigheter når man åpner er bærbar PC er feil. Det er mulig at man mister garantier, men en garanti må gi rettigheter ut over vanlig reklamasjonsrett og den mister man ikke om man åpner maskinen. Et annet tips som fungerer bedre enn trykkluft, men krever at man har det rette utstyret, er å sette en støvsuger på blås og en på vanlig sug. Man bruker disse for å blåse inn et hull og ut et annet på PC-en. Lenke til kommentar
Hans Erling Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Jeg har jobbet for HP i snart 3 år nå og som HP Notebook Product Line Mentor behandler jeg HP reklamasjoner daglig så jeg vil mene at jeg har noe bedre bakgrunn for å fortelle hva som skjer om du skrur i fra hverandre en HP enn hva "cyclo" har. HP har laget egne luker under pcen for enkel tilgang til bl.a. harddisk og ram m.m. som kunden har lov til å bytte/oppgradere. Jeg kan GARATERE at om Infocare som er verkstedet HP benytter, får inn en pc med feil der de kan se at pcen har vært skrudd på annet enn disse seperate lukene for HD, Ram osv vil kunden måtte betale reperasjonen selv, om dette kan ha forbindelse med feilen. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 (endret) om dette kan ha forbindelse med feilen. Og der kom poenget Og det du sier stemmer ikke. Om den kan ha forbindelse med feilen har ikke noe å si. Om det derimot har forbindelse med feilen er noe helt annet. Hvem som har bevisbyrden for om det har noe med feilen å gjøre eller ikke er vell avhengig av alder på produktet om jeg ikke husker helt feil? Produsent har bevisbyrde første 6 mnd? Endret 19. september 2008 av cyclo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå