Kolbu! Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Har installert nytt hovedkort. Kommer meg ikke på nett. (Begrenset eller ingen tilkobling) XP 32bit. Jeg har 100mbit bredbånd fra bbse.no. (ikke modem el, kun en switch) Kommer på nett med en annen pc koblet til switchen. Hvis jeg setter fast ip så finner de to pcene hverandre. Jeg har forøvrig formatert og lagt inn nyeste drivere. Tips? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Har du installert alle nødvendige klienter, protokoller etc. inne på hovedkortets LAN-tilkobling? Lenke til kommentar
Kolbu! Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Standard winXP. TCP/IP protokoll. Jeg får kjøpe meg et PCI nettverkskort og teste.. Lenke til kommentar
Kolbu! Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Har nå testet med et pci nettverkskort. Samme feilmelding. Kan det fortsatt være hovedkortet? Annen PC er på nett og fungerer fint. Koblet til samme switch. (har testet samme switchport på problem-pc`n) Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234 Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Du har installert driverane som kom med hovedkortet, ja? Lenke til kommentar
Kolbu! Skrevet 23. september 2008 Forfatter Del Skrevet 23. september 2008 Har nå fått fikset problemet. bbse.no som er min nettleverandør har "flushet" portene mine. Hva nå enn det betyr. Fjernet gammel moro sikkert. Nå fungerer det i hvertfall. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå