Gå til innhold

Problemer med pcn :)

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har ett lite problem her, jeg får ikke instalert noe opprativ system ordentlig på pcn , den klarer ikke å legge inn filene i windows 2000 instalasjonen riktig står det, Prøvd med Linux RED HAT 8 hjelper ikke XP er det samme , får jeg opp windows så bare henger den og rebooter når den vil etc. Har prøvd å skifte ram , cdrom , ide kabler. Noen som har noe tips om hva jeg kan gjøre ? når den rebooter sier det pip så rebooter...

Spec:

MSI hovedkort

40gig IBM Disk

16X DVD

1200 Duron

Nvidia Geeforce 4 MX

256 mb Ram

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
prøv med en annen hd, kan være noen bad sectors eller noe som ødelegger. Prøv også åå sette ned innstillingene på rammen til det det er spesifisert for, cas2.5 osv er vanlig

Er det noe program som ordner opp i bad secotors ordentlig ? som haker dem bort så dem ikke blir brukt

Lenke til kommentar
Flatt BIOS batteri? Hadde samme problem på et Asus kt333 kort her en dag. Sendte det bare tilbake til Komplett og fikk nytt.

Skifte bios batteri funka ikke hvertfall men det som er rart at når det gjelder Windows 2000 install så er det samme filene den ikke klarer å legge inn ordentlig , jeg har prøvd med mange mange cdr , og jeg har prøvd å partisjonere omigjen etc.....

Lenke til kommentar
Oppdatere BIOS?  

Hvor langt kommer den i installasjonen av windows 2000? Forbi det blåe dos lignende greiene?

Den kommer ikke forbi der nei, er når den kopierer filene over til hardisk så sliter den med x antall dll filer hver gang :) og samme filene uansett cd etc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...