mrluring Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Hei.. Jeg har ett lite problem her, jeg får ikke instalert noe opprativ system ordentlig på pcn , den klarer ikke å legge inn filene i windows 2000 instalasjonen riktig står det, Prøvd med Linux RED HAT 8 hjelper ikke XP er det samme , får jeg opp windows så bare henger den og rebooter når den vil etc. Har prøvd å skifte ram , cdrom , ide kabler. Noen som har noe tips om hva jeg kan gjøre ? når den rebooter sier det pip så rebooter... Spec: MSI hovedkort 40gig IBM Disk 16X DVD 1200 Duron Nvidia Geeforce 4 MX 256 mb Ram Lenke til kommentar
Silenoz Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Flatt BIOS batteri? Hadde samme problem på et Asus kt333 kort her en dag. Sendte det bare tilbake til Komplett og fikk nytt. Lenke til kommentar
mrluring Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Men det som er rart er at den restarter ikke om den står i biosen feks.. men bios batteri kan vell ikke ha en så stor innflytelse og dessuten så lagrer den innstillingene om jeg tar ut strømmen Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 prøv med en annen hd, kan være noen bad sectors eller noe som ødelegger. Prøv også åå sette ned innstillingene på rammen til det det er spesifisert for, cas2.5 osv er vanlig Lenke til kommentar
mrluring Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 prøv med en annen hd, kan være noen bad sectors eller noe som ødelegger. Prøv også åå sette ned innstillingene på rammen til det det er spesifisert for, cas2.5 osv er vanlig Er det noe program som ordner opp i bad secotors ordentlig ? som haker dem bort så dem ikke blir brukt Lenke til kommentar
mrluring Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Flatt BIOS batteri? Hadde samme problem på et Asus kt333 kort her en dag. Sendte det bare tilbake til Komplett og fikk nytt. Skifte bios batteri funka ikke hvertfall men det som er rart at når det gjelder Windows 2000 install så er det samme filene den ikke klarer å legge inn ordentlig , jeg har prøvd med mange mange cdr , og jeg har prøvd å partisjonere omigjen etc..... Lenke til kommentar
mrluring Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 lavformatering :o Finner ikke programvare for det :x Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Oppdatere BIOS? Hvor langt kommer den i installasjonen av windows 2000? Forbi det blåe dos lignende greiene? Lenke til kommentar
mrluring Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Oppdatere BIOS? Hvor langt kommer den i installasjonen av windows 2000? Forbi det blåe dos lignende greiene? Den kommer ikke forbi der nei, er når den kopierer filene over til hardisk så sliter den med x antall dll filer hver gang og samme filene uansett cd etc. Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Da ville jeg har tatt harddisken over i en annen maskin og testet den for feil. Ellers sjekka minnet, temperatur og BIOS versjon. Lykke til! Lenke til kommentar
mrluring Skrevet 25. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2003 Når jeg prøver å starte på 2000 cdn nu så får jeg NTDLR Mangler Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 25. mars 2003 Del Skrevet 25. mars 2003 Tok ett raskt søk og kom opp med noen alternativer som du kan prøve. http://support.microsoft.com/default.aspx?...B;en-us;q255220 Kan prøve følgende: Boot opp PC'en på en bootdisk og skriv "sys c:" Lenke til kommentar
morphler Skrevet 26. mars 2003 Del Skrevet 26. mars 2003 Low-level format: http://asia.cnet.com/downloads/pc/swinfo/0...0077366s,00.htm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå