Kenny™ Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Kan vi kritisere andre kulturer for f.eks omskjæring av jenter, tvang/arrangert ekteskap, diktatur eller individets frihet? Hvordan kan vi se på dette i utgangspunkt til Det Moderne Prosjektet og Lyotards kritikk av det? Lenke til kommentar
Nenro Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Selvfølgelig kan vi det! Kjønnslemlesting er like galt i Saudi Arabia som i Norge. Lenke til kommentar
Nenro Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Noen som ser ironien i overskriften? Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Nei... =( Please tell. Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Synes det var en slitsom oppgave jeg, liker bedre å ha kunnskapsprøver fremfor femtimers refleksjonsoppgaver. Lenke til kommentar
Nenro Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Hvis man er kulturrelativist (mener at ingen kulturer har bedre verdier enn andre), kan man ikke samtidig mene at det er galt å hevde det motsatte. Man skyter seg selv i foten ved å både ta et relativistisk og et realistisk standpunkt samtidig. 1. Ingen verdier er bedre enn andre (ingenting er absolutt galt) 2. Det er galt å hevde det at... (noe er absolutt galt) Hvis man påstår dette, sier man i realiteten: "Det er galt å hevde at noe er galt", noe som er en åpenbar selvmotsigelse. Endret 17. september 2008 av Nenro Lenke til kommentar
Kenny™ Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Hehe, kan hende jeg bare er trøtt, men det der skjønte jeg ingen ting av. =P Denne tråden lagde jeg forresten i sammenheng med et prosjekt som vi hadde i Historie & Filosofien i dag. Jeg lagde den for å se forskjellige meninger på den, men nå er det for sent da. =P Lenke til kommentar
Skugga Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Bare litt, fristen var 1356. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Når kulturen bryt med fri vilje, menneskerettighetar og liknande så ser eg ikkje problemet med å hevde at den er feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå