jeg_lyver_mye Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Hei! Jeg har veldig lyst å skrive felt navnene slik: thisIsAName i stedenfor this_is_a_name. Fordi thisIsAName er slik variablene jeg kaller i PHP! Og slik er det i MySQL feltene: this_is_a_name. Men har aldri kalt de thisIsAName i databasen det er fordi jeg har aldri sett det! Er det dårlig skikk i den verdenen ? Eller får jeg lov ? Lenke til kommentar
kaffenils Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Dårlig skikk? Nei. Du gjør det som du synes passer deg. Jeg har brukt begge deler opp gjennom årene. I nye systemer så navngir jeg uten underscore, hvert "ord" i kolonnenavnet begynner med stor bokstav. Slik: FirstName Jeg holder meg til den "navnestandarden" som er brukt i de prosjektene jeg har. Når det er sagt så vil du alltid treffe på noen som har "religiøse" oppfatninger om hvordan ting skal navngis. Bare prøv å google etter "table name plural vs singular" Endret 17. september 2008 av kaffenils Lenke til kommentar
jeg_lyver_mye Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 Ja, jeg har møtt på dem. Derfor jeg er usikker Ellers tviler jeg på om jeg har spurt. Nei, jeg får vel plante mine egen ben på jorda nå... bare svevd når det kommer til sånnt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå