alfafa Skrevet 16. september 2008 Rapporter Del Skrevet 16. september 2008 Mitt første fossefallbilde med min E-3 Tatt i kveldsmørket, så mørkt at det var veldig vanskelig å fokusere. Lys og kontrast er justert litt i PS 2sek, f8.0, 17 mm, ISO 1250 Olympus E-3 + Zuiko ED 12-60 f/2,8-3,5 Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 16. september 2008 Rapporter Del Skrevet 16. september 2008 (endret) jeg er ikke akkruat så veldig erfaren, men jeg ville klipt vekk toppen av bildet, slik du får vekk himmelen. Da blir omgivelsen litt mørkere, og bilde får mer steming og mystikk Brukte du autofokus? hadde sikkert blitt lettere med manuel fokus. å hatt litt mer lukkertid så mer lys slapp inn på bildet. Endret 17. september 2008 av cyclo Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Vennligst ikke quote bildene i slike tråder som dette folkens. (Og som vanlig skal ikke dette innleget kommenteres. Send evt. en PM) Lenke til kommentar
sn0dig Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Neste gang kan det være lurt å skru ned isoen og bruke lengre lukkertid.. er mye støy i bildet Lenke til kommentar
alfafa Skrevet 17. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Lavere ISO og lengre lukkertid hadde sikkert vært en fordel, men da jeg ikke hadde stativ var nok selv lukkertid på 2sek i det lengste laget. Lenke til kommentar
akle Skrevet 18. september 2008 Rapporter Del Skrevet 18. september 2008 Likte bildet veldig godt, liker fargene og stemmingen! Du kunne kanskje crop'et vek himmelen, er litt usikker på dette! Ellers synes jeg at støyen ikke gjør noe, mener det gir bildet litt skjel , kunne kanskje fjernet litt "fargestøy" hvis slikt er mulig? Lenke til kommentar
Beges Skrevet 18. september 2008 Rapporter Del Skrevet 18. september 2008 For guds skyld, klon vekk kraftledningene i bakgrunnen Med mindre ISO, og kanskje mørkere himmel kunne det vært ennå penere! Lenke til kommentar
alfafa Skrevet 19. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Bedre ? Lenke til kommentar
Nimrag Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Flott bilde med mye mystikk i seg. Men jeg ville nok kuttet vekk himmelen som nevnt tidligere i tråden. Himmelen i høyre hjørne virker også å være noe utbrent. Er ikke plaget av støyen i bilde, syntes det adderer litt ekstra mystikk Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 19. september 2008 Rapporter Del Skrevet 19. september 2008 Skal man først ha en tåkete foss, så er vel dette slik det skal gjøres. Det er synd at omgivelsene rundt ikke yter det rettferdighet. Det hjalp litt at du fjernet den ene strøm-masta (det er en innved skogskanten også), men, som det sies, den lyse himmelen trekker ned. Tom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå