KristianF Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg har en kamerat i Sverige (som da er ekte svensk og svensk statsborger og hele den pakken), og skal ut i lære neste år. Han må vist da ta 1600 timer som lærling, noe som er nesten 1 år, og da er han vistnok ferdig utdanna som vanlig elektriker. Kan han ta disse 1600 timene i Norge som lærling her, eller må disse tas i Sverige? Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Ingen som kan hjelpe meg? Lenke til kommentar
Mørbradbiff Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 (endret) Ingen som kan hjelpe meg? Det er jo forskjellige regler i for elektrofagene i norge og sverige. Da er vel spørsmålet. - Hvis han har lov og ta lære i norge. Kan han da være elektriker i Sverige? - Med svensk skole, kan han da bli elektriker i norge? For og høre om han kan bli lærling i norge, så kan dere ringe fylkeskomunen for og prate med utdanningsfolkene. De vet hva som kreves. Også burde han sikkert ringe til de som har om reglene i sverige, for og høre om han kan gokjennes som elektriker i sverige. Etter utdannelse har han nokk lov til og koble. Men spørs om han har lov til og bestemme plasseringer osv etter svenske normer.... Endret 18. september 2008 av Navitas87 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå