tomsi42 Skrevet 16. september 2008 Rapporter Del Skrevet 16. september 2008 Nå som høsten nærmer seg, så kan det kanskje passe med et litt tåkete bilde ? 1/200s, f/5.0, 28mm, ISO 400 EOS 350D + Sigma 17-70mm f/2.8-4.5 Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 16. september 2008 Rapporter Del Skrevet 16. september 2008 Uffda, høst ... det ga i hvert fall den tilsiktede stemningen. RandiA Lenke til kommentar
hojohansen Skrevet 16. september 2008 Rapporter Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Ikke noe annet en amatør, men synes bildet ble litt eh.. tåkete.. rett og slett for mye "kornete" tåke. Kan være p.g.a jeg hater alt annet en sommer... Endret 16. september 2008 av hojohansen Lenke til kommentar
Eirikant Skrevet 16. september 2008 Rapporter Del Skrevet 16. september 2008 "et litt tåkete bilde"? Synes det blir for mye tåke her, og ødelegger noe som kunne vært et fint bilde. Hadde det vært litt mindre tåke så det i bakgrunnen kom litt bedre frem ville jeg synes det var fint. støyet gjør meg ingenting. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 16. september 2008 Rapporter Del Skrevet 16. september 2008 Jeg skulle ønske du hadde et mer lokkende motiv inni tåkehavet ditt. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 nydelig bilde, rett og slett. Minner om turer som har vært og om turer som skal tas... Middels stor print på metall? Lenke til kommentar
HaterDiskus Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Enig i at det er for mye tåke. Tåke kan være kult det, men da må motivet (det som ikke er tåken) være litt mer fremtredene. Lenke til kommentar
eriklovold Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 synes det ble for mye tåke jeg også. sånn tåke som bare ligger over vannflaten tar seg godt ut på bilder, men sånn altoppslukende fakseri funker dårlig. Lenke til kommentar
Coneunofax Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 (endret) Jeg er en stor fan av tåkebilder, men føler at dette ikke helt treffer teknisk. Motivet er så som så, men det blir for uklart. Syns du også skal bevege deg nærmere det du tar bilder av, og ha flere elementer og detaljer i bildet. Prøv på nytt neste gang det er tåke. Jeg er spent på å se hvilke resultater då får. Jeg har selv aldri tatt bilder i tåka. Du kan prøve deg på en litt "gritty" look. EDIT: jeg glemte å nevne at du må passe på sortnivået når du redigerer bildet. her ser det ut som du ikke bruker hele histogramet. bruk for eksempel auto-levels for grei justering av dette, eller gjør det manuelt. Endret 17. september 2008 av abbarve Lenke til kommentar
arela Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Litt mye tåke her ja tomsi42, selv for en omtåket trønder. Gleder med til slike situasjoner framover - høsten er stor på farger. Litt for mye delt på midten horisontalt etter min smak. Lenke til kommentar
Napoleon XIV Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Ganske brukbart bilde som er full av høststemning; det forteller også historien om en stille morgenstund. Men det er litt i overkant med støy etter min smak. Jeg hadde også ønsket meg mer konstraster i bildet ditt; mulig det hadde hjulpet med lavere ISO, mindre blender og betydelig lengre lukkertid (stativ). Det kan også se en anelse skjevt ut; men mulig det er et optisk bedrag sett herfra. Lenke til kommentar
Vegard_ Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Litt for mye tåke og mangler litt kontrast for min del. Lurer også på om bildet blir litt skeivt? heller litt til høyre? Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 17. september 2008 Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Skal det være tåke, så skal det være tåke. Akkurat passe mye på akkurat dette bildet. Men som en del andre har bemerket, så er det en ganske grove korn her. Er det virkelig så mye støy på 350'n på ISO 400, eller har du croppet en del? Eller har du kanskje dratt det frem under etterbehandling? Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 17. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 17. september 2008 Skal det være tåke, så skal det være tåke. Akkurat passe mye på akkurat dette bildet. Men som en del andre har bemerket, så er det en ganske grove korn her. Er det virkelig så mye støy på 350'n på ISO 400, eller har du croppet en del? Eller har du kanskje dratt det frem under etterbehandling? Jeg er vel egentlig enig at det skal være såpass med tåke. Bildet er mest ment som en stemningsrapport fra en helgetur ute i naturen. Støyen er nok mest et resultat av litt cropping og hard etterbehandling. Dette delvis fordi var tåken veldig tjukk, samt det at bildet ble undereksponert. Tok bildet på morgenen da jeg var en liten tur ut av teltet (rundt 07:00). Når jeg sto opp noen timer senere var tåken vekk og magien borte ... Dette er rundt 11:30, siktet litt lenger mot høyre: Det var forøvrig ikke noe skikkelig spennende i nærheten som jeg kunne forevige i tåken... Tom PS. Det kan nok stemme at det første bildet er litt skjevt. Har rettet det noe opp, men tydeligvis ikke nok... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå