Gå til innhold

Lav hastighet fra NGT - mulige feilkilder?

Anbefalte innlegg

Er montøren som har skrevet på rapporten fra "feilrettingen" at utbedring vil skje på et senere tidspunkt, og at det var en "problemkabel" som var tilfellet her. De hadde ikke mer info om det. Stod ikkeno om hvor problemet var eller om det andre trådparet var testet.

Skal ta kontakt med de igjen og be de legge inn en ny ordre der dette spesifiseres..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp det er det jeg vil anbefale.

Har vært borti flere forskjellige montører og noen virker for meg ikke kapable til å hjelpe eller løse problemer skikkelig.

Slik jeg ser det i dette tilfelle så har ikke NGT gjort noe galt, men at du har vært uheldig med montør.

Men skal ikke dømme noen, det kan faktisk hende det er større problemer med de trådparene du har, så en telefon med leverandør vil nok finne ut av hva som kan gjøres.

Lenke til kommentar

Hva montøren sier til kunden og hva montøren sier til leverandør kan være forskjellig.

Som sagt så vet jeg hverken hva NGT har sagt til trådstarter eller hva montør har sagt til NGT, eller hva som er gjort videre med saken.

Det jeg sier er at trådstarter kanskje bør ringe NGT for å avklare hva status er og ha dialog med leverandøren.

Sier ikke at noen har gjort noe riktig eller galt, jeg sier at man må ha dialog for å finne ut hva man skal gjøre videre.

Men ser du ungår å svare på min kritikk på deg og din måte å gå ut mot konkurrerende bedrift(er?) på, du stiller deg og Ventelo i et dårlig lys og det virker meget useriøst, og håper du forstår at måten du har gått ut her på forumet på ikke nødvendigvis er bra.

Lenke til kommentar

Shibiz når du går ut og sier at du jobber i Ventelo og kritiserer andre firmaer virker for meg som noe useriøst. Jeg har gått på denne samme smellen når jeg var yngre og jobbet i en annen bedrift enn det jeg gjør i dag.

Når det gjelder saken og saken er meldt til Telenor Jara, så er det ikke mer å gjøre.

Shibiz du som jobber i Ventelo burde vite dette av alle (om du så jobber opp i mot Telenor Jara mtp feilretting). Om telenor må legge en ny kabel så må de gjøre det, NGT kan ikke gjøre noe med det, er ikke verre enn det, akkurat samme ville ha skjedd hos en hvilken som helst annen ISP (leverandør).

Hvor og hva jeg jobber med er irellevant da jeg uttaler meg som en privatperson og kunde. Ja jeg har erfaring innenfor feltet og vet hvordan det fungerer.

Som sagt så har jeg ikke sagt noe om sakens gang og hvordan saken er behandlet. Men nå som han har fått tilbakemelding så er saken klar, det er ikke mer man kan gjøre før Telenor Jara får ut fingerene og fikser linjen (om de så må grave ned en ny kabel).

Eneste gode tiltak som er å se om du har en kabel leverandør som kan levere eller lignende, fordi telefonlinjen din fungerer ikke.

NGT har i dette tilfelle ikke gitt dårlig kundeservice, de har fulgt retningslinjene ved punkt å prikke og gjort det de kan.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

Så det er ingenting mer jeg kan gjøre? Alle andre leverandører, tele2, ventelo osv vil ikke kunne gi høyere hastighet?

Men naboen min (bor vegg i vegg i rekkehus) har tele2, og han har 4400/400 linje..hvorfor klarer ikke linja mi det da? Regner med kabelen er den samme, da koblingsboksen her oppe på veggen hvertfall er den samme..Så vil jeg da få høyere hastighet med tele2?

Lenke til kommentar

Problemet ligger sannsynligvis andre steder, da jeg ikke vet akkurat hva montøren har gjort er det vanskelig å si.

Men om begge trådparene er testet (som er vanlig rutine blant montørene) som så har gitt samme resultat da de går på samme kabel er det sannsynligvis lite å gjøre.

Du kan gjøre et forsøk men feilrettingen må fortsatt gjøres av Telenor Jara og det vil ta like lang tid uansett leverandør du har.

Hvis naboen ikke har problemer så er det sansynligvis kabelen fra koblingsboksen i gaten og inn til huset som ikke fungerer skikkelig.

Regner med du har testet med flere forskjellige ledninger mellom telefonuttak og ruter?

Lenke til kommentar

Virket ikke som begge trådparene var testet etter det som ble lest opp for meg fra ngt kundeservice.

Koblingsboksen, hvis det er den "siste" boksen før inntaket inne hos meg står den på veggen til naboen, og kabelstrekket fra den er 15 meter opp veggen, over loftet og inn til meg..og den er som jeg vet ikke sjekket da montøren ikke har vært inne hos meg..

Noen som kan hjelpe meg med hvem jeg kan kontakte i Telenor Jara om saken da?

Endret av tommy_sn
Lenke til kommentar

Men som du sier så har montøren sjekket linjen og den er viderefeilmeldt hos Telenor Jara så har montøren funnet en feil, så da er det noe på gang. Begge trådpar kan testes fra sentralen (meg bekjent) så det har han sannsynligvis gjort.

Så vet ikke stort mer hva du kan gjøre, da det er Telenor Jara som eier telefonlinjenettet og styrer alt med feilretting på de fysiske linjene.

Lenke til kommentar

Det aner jeg desverre ikke, som sagt så vet vi jo ikke akkurat hva feilen er og hvor den ligge. Så det må nok noen andre svare på.

Men feilen er feilmeldt og det kommer til å bli utbedret og du er på nett, så litt trøst er det :)

Håper selvfølgelig du får fikset linjen din så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Høres ut som ut linjeutfall! Be de også sjekke støymarginene!

PS; lurt å være ved utstyret når du ringer!

Ville ikke kalt det linjeutfall, han er på nett. Men mulig det er et brudd på en gren der og sånn. Da vil de se det på lave DB-verdier. Har Nextgentel feilmeldt linjen skal det i utgangspunktet ta 3-5 virkedager, så hvis det har gått lenger tid, sleng deg på telefonen og ring 07979. Du vil også da kunne kreve kompensasjon.

EDIT: Lave dB-verdier trenger ikke bety at det er noe gale med linjen, det kan være hjemme hos deg. Sørg for at alt er i orden på din side, hvis ikke får du et montørgebyr på 1000 kroner om det skulle vise seg at det ligger hjemme hos deg. Men dette får du info om fra NGT.

Linjeutfall trenger ikke å bety at linjen ikke funker gutten min. Linjeutfall kan påføre at hovedtrådparet ikke funker som den skal ...

Hvis du KAN Dslam så vil du vite at lave DB verdier er MEST sannsynligvis fra Dslam sin side.

Nå skal jeg ikke bli irritert på din idiotiske post, og vil heller fokusere på inn leggerens post.

Hadde vist vært en montør og sett på problemet idag. Var en "kabel-feil" som ville bli utbedret engang i høst....festlig svar.

Noen som har noen alternative leverandører?

Telnor og tele2 klarer ikke gi meg mer enn 2000/300..mens Ventelo gir 4500/640. Noen som har erfaringer med de? eventuelt andre leverandører som gir bra hastighet?

utrolig skuffende at NGT ikke bytter ut det dårlige trådparet, dette er noe NGT står får 100% og som skal fikses ASAP hvis de er klar over problemet.

Jeg ville ikke tatt det som et godt svar fra NGT.

Jeg jobber selv i Ventelo, så du kan sende meg en mail på forumet

Så skal jeg hjelpe deg, og vi ser om vi kan finne en god løsning sammen, har du dårlig linjekvalitet så skal vi få feilmeldt det asap.

Jeg ble utrolig skuffet over hvor barnslig NGT er, var i dialog med de idag om en faktura jeg fikk fra dem som gjelder noen modemer de ba meg kassere, og nå vil de plutselig ha de tilbake.

Best kundeservice i Norge er en garantert løgn.

jeg vil heller vente 30 min i kø og FÅ hjelp, en å få idiotiske og patetiske svar fra NGT kundeservice.

Vil bare rett og slett si at NGT har den gamle holdningen til Telenor hadde før. Utrolig skuffende, jeg blir rett og slett forbannet!

Lave dB verdier kan være f eks lang kabel hjemme hos kunden. Ikke at det er det i dette tilfellet da. Lurer på hva du egentlig kan om ADSL-teknologi altså.

Lenke til kommentar
Mer en deg skal jeg tro :)

Her kommer du med påstander, både på det ene og det andre :p

Håper du forstår at det er flere synspunkt på en sak, og at det er mange erfarne og flinke folk her på forumet. At du jobber i Ventelo betyr ikke at du automatisk er et leksikon innenfor xDSL teknologi.

Syns du ble voldsom stille i denne saken i grunn, merkelig nok da du hadde sterke meninger?

Og du har fortsatt ikke svart skikkelig på tiltalen hvorfor du representerer Ventelo i en slik tråd som dette? Ikke at det er on topic, jeg er bare nyskjerrig.

Edit: Så gjennom pan100 sine innlegg i andre tråder og han har tydeligvis peil på det han svarer på.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...