Gå til innhold

Lav hastighet fra NGT - mulige feilkilder?


Anbefalte innlegg

Hei

 

På tirsdag forrige uke tok plutselig rutern her kvelden, en 546iv6. Og etter at jeg fikk en ny klarer jeg maks å få 1000kps opp og 800kps ned...mot 1200/6000 før..Har testet med 2 andre rutere og så og omtrent samme sak her..Noen som har noe peil på hva som kan være feil?

NGT skulle sende en montør, men det kan jo ta vinter og vår før han dukker opp...

 

Noen som vet om et bedre alternativ enn NGT på fart og stabilitet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oki..takker..

 

Men da linja først gikk helt ned, tok også den gamle rutern min kvelden. Så har fått ny, men med den og et par andre jeg har lånt og testet får jeg ikke opp mer enn 800 ned..Skal ringe dem imorgen igjen og purre på montør, og be de prøve å resette dslam..

Lenke til kommentar
Høres ut som ut linjeutfall! Be de også sjekke støymarginene!

PS; lurt å være ved utstyret når du ringer!

 

Ville ikke kalt det linjeutfall, han er på nett. Men mulig det er et brudd på en gren der og sånn. Da vil de se det på lave DB-verdier. Har Nextgentel feilmeldt linjen skal det i utgangspunktet ta 3-5 virkedager, så hvis det har gått lenger tid, sleng deg på telefonen og ring 07979. Du vil også da kunne kreve kompensasjon.

 

EDIT: Lave dB-verdier trenger ikke bety at det er noe gale med linjen, det kan være hjemme hos deg. Sørg for at alt er i orden på din side, hvis ikke får du et montørgebyr på 1000 kroner om det skulle vise seg at det ligger hjemme hos deg. Men dette får du info om fra NGT.

Endret av pan100
Lenke til kommentar

Hadde vist vært en montør og sett på problemet idag. Var en "kabel-feil" som ville bli utbedret engang i høst....festlig svar.

Noen som har noen alternative leverandører?

Telnor og tele2 klarer ikke gi meg mer enn 2000/300..mens Ventelo gir 4500/640. Noen som har erfaringer med de? eventuelt andre leverandører som gir bra hastighet?

Lenke til kommentar

Hei

 

Takker for svar..Skal ikke se bortifra at du får en mail..

Benytter ventelo samme trådpar som ngt? Ikke helt sikker på hvordfan opplegget her fungerer, så beklager eventuelle dumme spørsmål..og er det fort gjort å bytte ut trådparet?

 

Har jeg noe "pressmiddel" overfor NGT? Eventuelt noen jeg kan kontakte for å fikse problemet, og sende regninga til NGT?

 

Har du i ventelo mulighet for å sjekke hvilken hastighet dere kan klare å gi meg?

Lenke til kommentar
Høres ut som ut linjeutfall! Be de også sjekke støymarginene!

PS; lurt å være ved utstyret når du ringer!

 

Ville ikke kalt det linjeutfall, han er på nett. Men mulig det er et brudd på en gren der og sånn. Da vil de se det på lave DB-verdier. Har Nextgentel feilmeldt linjen skal det i utgangspunktet ta 3-5 virkedager, så hvis det har gått lenger tid, sleng deg på telefonen og ring 07979. Du vil også da kunne kreve kompensasjon.

 

EDIT: Lave dB-verdier trenger ikke bety at det er noe gale med linjen, det kan være hjemme hos deg. Sørg for at alt er i orden på din side, hvis ikke får du et montørgebyr på 1000 kroner om det skulle vise seg at det ligger hjemme hos deg. Men dette får du info om fra NGT.

Linjeutfall trenger ikke å bety at linjen ikke funker gutten min. Linjeutfall kan påføre at hovedtrådparet ikke funker som den skal ...

Hvis du KAN Dslam så vil du vite at lave DB verdier er MEST sannsynligvis fra Dslam sin side.

Nå skal jeg ikke bli irritert på din idiotiske post, og vil heller fokusere på inn leggerens post.

 

 

Hadde vist vært en montør og sett på problemet idag. Var en "kabel-feil" som ville bli utbedret engang i høst....festlig svar.

Noen som har noen alternative leverandører?

Telnor og tele2 klarer ikke gi meg mer enn 2000/300..mens Ventelo gir 4500/640. Noen som har erfaringer med de? eventuelt andre leverandører som gir bra hastighet?

utrolig skuffende at NGT ikke bytter ut det dårlige trådparet, dette er noe NGT står får 100% og som skal fikses ASAP hvis de er klar over problemet.

Jeg ville ikke tatt det som et godt svar fra NGT.

 

Jeg jobber selv i Ventelo, så du kan sende meg en mail på [email protected]

Så skal jeg hjelpe deg, og vi ser om vi kan finne en god løsning sammen, har du dårlig linjekvalitet så skal vi få feilmeldt det asap.

 

Jeg ble utrolig skuffet over hvor barnslig NGT er, var i dialog med de idag om en faktura jeg fikk fra dem som gjelder noen modemer de ba meg kassere, og nå vil de plutselig ha de tilbake.

Best kundeservice i Norge er en garantert løgn.

jeg vil heller vente 30 min i kø og FÅ hjelp, en å få idiotiske og patetiske svar fra NGT kundeservice.

Vil bare rett og slett si at NGT har den gamle holdningen til Telenor hadde før. Utrolig skuffende, jeg blir rett og slett forbannet!

 

Du/dere må feie for egen dør før dere i det heletatt snakker om andre.

For en barnslig og dårlig holdning fra en ansatt i en bedrift som er en konkurrent av de det er en diskusjon om.

Ventelo i mine øyne har mistet mye av sin troverdighet når de ansatte ikke klarer å holde seg seriøse.

 

OT: Du har en linjeproblem, tydeligvis om det er hjemme hos deg eller linjen i seg selv er vanskelig å si. Har du ringt NGT og feilmeldt og linjen er feilmeldt så er det videresendt til Telenor Feilretting og da er det bare å vente.

 

NGT har ingenting med de fysiske linjene å gjøre og må forholde seg til Telenor sine retningslinjer, det er ikke trangsynt eller vanskelig det er bare slik det der. Sannsynligvis ligger han på linjer i et område som er fullbooket og derfor ikke enkelt å bare bytte trådpar.

 

Vil anbefale at du ringer inn til NGT og får hjelp, har altid fått den hjelpen jeg trenger av kabaple og flinke folk, men ja det finnes altids en som sluntrer unna jobben sin og de finnes i alle bedrifter så det kan hende du har vært uheldig.

Lenke til kommentar
Same goes for NGT ...

Kunden skal ikke selv kontakte Telenor Networks, det er NGT han skal forholde seg til, og NGT skal holde kontakte TN. Så må jeg også bare klarere at Telenor og Telenor Networks er to forskjellige ting.

 

Hvis du leser nøye ser du at kunden deres har tatt kontakt, og montør har blitt sendt ut, og deretter får beskjed at dette vil bli fikset sent i høst.

 

I mine øyner er dette for dårlig kundeservice!

 

Hva som er og ikke gjort er ikke det som gjelder, det som gjelder er at NGT må forholde seg til Telenor sine retningslinjer, hvis det er et problem i området med dårlige kabler som ikke takler mye støy, samt at det er planer for feilutretting så må man forholde seg til det.

 

Hva i dine øyne er dårlig kundeservice er også irrelevant da du jobber for et annet firma, der du personlig som en ansatt i den bedriften går ut og kritiserer en konkurrent, noe igjen ikke er særlig seriøst.

 

Jeg tviler ikke på at det har vært et problem og jeg tviler ikke på at det skal være noe problem å få i orden, men da lønner det seg å snakke med gjeldende firma, i dette tilfelle NGT. Da det er montøren som har gitt beskjeden "i løpet av høsten". Montøren jobber heller ikke for ISP men er et selvstendig firma som jobber på oppdrag fra Telenor Jara.

 

Så det jeg sier er at man først snakker med leverandøren, så prøver å løse problemet. Sier Telenor Jara at utbedringen vil ta tid da det er en større prosess (som det høres ut som fra den meldingen montøren kom med) så må leverandøren forholde seg til dette. Telenor Jara eier telefonlinjenettet i Norge og da kan ikke leverandør "fikse" på linjene som de selv vil.

 

Så om trådstarter bytter til Ventelo så vil ikke det hjelpe for det vil være en montør fra samme firma som sjekker linjen og han vil få samme problem, i allefall i dagens ståsted.

 

Men nå vet jeg ikke akkurat hva trådstarter har fått beskjed om, eller sakens gang med feilrettingen, så hva som er riktig/galt kan jeg ikke si her.

 

Edit: Ser forøvrig du har endret på ditt tidligere innlegg, står fortsatt ved med min mening at du oppfører deg useriøs ved å uttale deg om konkurrenter.

Endret av Samcki
Lenke til kommentar

En liten rettelse her..feilen vil sannsynligvis ikke bli utbedret i høst..men på et senere(?) tidspunkt..

 

Men da jeg har 2 linjer hit ifølge skapaks, så må det vel være mulig å bytte til den andre for å sjekke om det er samme problem på den?Eller hva med å brnytte begge trådparrene? Lar dette seg gjøre?

Endret av tommy_sn
Lenke til kommentar
En liten rettelse her..feilen vil sannsynligvis ikke bli utbedret i høst..men på et senere(?) tidspunkt..

 

Men da jeg har 2 linjer hit ifølge skapaks, så må det vel være mulig å bytte til den andre for å sjekke om det er samme problem på den?Eller hva med å brnytte begge trådparrene? Lar dette seg gjøre?

 

Det jeg lurer på er hvem som har gitt deg beskjeden om utbedring på et senere tidspunkt? Har du 2 linjer og begge er ledige uten noe begrensninger så ser jeg ingen problemer.

Å benytte seg av begge trådparene samtidlig er ikke bare bare, men montøren skal kunne teste dette når vedkommende er i sentralen.

 

Ville anbefalt deg å ringe NGT og høre akkurat hva som skjer i saken, hvor feilen ligger og om det er noe mulighet for utbedring med bytte av trådpar eller lignende. Samt kan du høre hvorfor det tar så lang tid å utbedre linjen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...