Pappegoye Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Heisann. Har en vista pc på jobben, som vi skal koble en tynnklient opp mot. Kjøpte en HP Compaq tynnklient t5530, via komplett.no, men denne kunne kun kobles mot servere. Noen som vet om en bra tynnklient som kan kobles opp mot Vista? Vil helst at det skal være kvalitet over tynnklienten, så helst ikke noe 256farger osv. Pappegoye Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Den støtter da RDP den der, skal fint kunne kobles mot Vista. Lenke til kommentar
Pappegoye Skrevet 17. september 2008 Forfatter Del Skrevet 17. september 2008 hmmm.. Snakket med HP support, som ikke hadde noe godt alternativ til hvordan dette kunne gjøres, på en enkel og stabil måte. Men hvis noen har peil på hvordan, eller har link til noen guide om hvordan blir jeg veldig glad, for har ikke den store erfaringa innen nettverk ol. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Har du satt opp Vista så du kan koble deg opp med en vanlig pc? Isåfall legger du bare inn en RDP-connection til Vista-maskinen din. Da er det bare tut-og-kjør. Ellers kan jeg anbefale terminalene til Wyse, da spesielt de med WTOS(S10/V10L) Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 26. januar 2009 Del Skrevet 26. januar 2009 (endret) Sjekk at Vista-maskinen du skal koble opp er satt opp til å kunne godta RDP-sessions. Sjekk også at brukerne dere skal koble til med har rettigheter til dette. Jeg har forøvrig kjørt RDP mot Vista fra alskens maskiner, så at det ikke funker på en HP-tynnklient er bare sprøyt. Endret 26. januar 2009 av novastrum Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå