Slabbedasken Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Jeg synest det hakker i diverse spill når jeg kjører i 1900x1200 oppløsning og synest dette er veldig rart ettersom jeg har kjørt 2 stk 9800GTX i SLI, resten av maskinvaren er veldig bra og skal ikke være noen flaskehals noen steder der, men synest fremdeles at 3d ytelsen ikke alltid er slik som den burde være, er det noen 3d mark tester eller noe jeg kan teste maskinytelsen med for å sjekke om det er noe som ikke er som det skal? Håper på svar Slabbedasken Lenke til kommentar
007CD Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Standard måten å teste på er med 3D Mark 06... Du kobler ut SLi i kontrollpanelet til Nvidia og drar igang 3D Mark 06. Noterer scoren så skrur du på SLi i kontrollpanelet og kjører 3D Mark 06 igjen. Får du samme score har du ett SLi problem... Får du høyere score funker det ok, om det er liten gevinst så må du se etter andre ytelsestjuver sånn som programvare og driverrot. Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 16. september 2008 Forfatter Del Skrevet 16. september 2008 (endret) Nå gjorde jeg ikke noe med skjerm oppløsningen som er på 1900x1200, men på testoppsettet stod det den var i 1280x1024, vet ikke om det har noen innvirkning på testen. Med SLI aktivert (13250 score) Med SLI deaktivert fikk jeg 12100 i score Det er en forskjell på 1150 score med 1 kontra 2 9800GTX i SLI, er det bare meg eller var dette veldig lite? Noe jeg burde forandre på i testoppsettet? Endret 17. september 2008 av Slabbedasken Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Tror at det er normalt og at SLI virker hos deg. Prøv høyest mulig oppløsning, da bør det bli større forskjell. Gjerne med masse filtre (AA & AF) Lenke til kommentar
Nostalgisk Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 (endret) man ser om SLI fungerer på ytelsen. har hørt noe om at enkelte versjoner av 3dmark ikke støtter multiGPU. test crysis eller noe veldig krevende spill der andre maskiner slarker. hvis du drar den lett/lettere så fungerer SLI. f.eks. 35fps på crysis v.high i 1680x1050 med 0aa, da funker sli. |r_displayinfo 1 denne kommandoen viser info om fps og minne samt om du kjører vanlig GPU eller MGPU (multiGPU mode). videre kan du også kjøre med SLI-bar ved siden som viser hvor godt SLI opererer med det pågående programmet/spillet. Endret 17. september 2008 av SLIguy Lenke til kommentar
Slabbedasken Skrevet 18. september 2008 Forfatter Del Skrevet 18. september 2008 Den tredje filmsekvensen på rdmark06 som ser ut som en slags port og en ørken labyringt stod og hakket på 1 fps, på det beste var den på 3 fps, hele seansen varte vel 10 sec før det så ut som den kolapset og startet på nytt med sakke resultat en 2-3 ganger. Er det normalt? Kan det ha ødelagt totalscoren? Lenke til kommentar
E.C. Skrevet 18. september 2008 Del Skrevet 18. september 2008 Det er helt normalt. Det er CPU testen Lenke til kommentar
Shorty86 Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 hvis du har vista hadde jeg prøved 3dmark vantage istede da dette støtter sli mye bedre en 3dmark06 det finnes også en sli bar i ntune husker ikke helt hvor nå men med den aktivert vil du se hvor bra sli skalerer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå